آشنایی با سلولیت چیست و راهکارهای مبارزه با آن

609fa661ab78f_2021-05-15_15-15 سلولیت در تمام نقاطی از بدن که چربی وجود دارد می‌تواند تشکیل شود. معمولا بر روی باسن و ران, سینه, شکم تاثیر می‌گذارد، اما در مناطق دیگر نیز رخ می‌دهد.

سلولیت ( fibrosclerotic panniculopathy ) چربی های زیر پوست که بین عضلات و فیبرهایی که باعث اتصال پوست به عضله می شود گیر می کندمی باشدبه عبارتی سلولیت زمانی رخ می دهد که رسوبات چربی از طریق بافت همبند زیر پوست نفوذ کنند.

سلولیت

حقایق سریع درباره سلولیت

-بین 80 تا 90 درصد زنان احتمالا سلولیت را تجربه خواهند کرد.

-سلولیت به علت بافت آن به عنوان پوست پرتقال شناخته شده است.

-درمان های متعددی در دسترس است، اما اثر بیشترآنها موقتی است.

-یک رژیم کم چربی، ترک سیگار و یک شیوه زندگی فعال میتواند به کاهش شیوع سلولیت کمک کند..

پس چه چیزی در مورد آن می توانیم انجام دهیم؟

بسیاری از پزشکان به این سوال پاسخ خواهند داد: مطلقا هیچ چیزاما درمان هایی وجود دارد که ممکن است به طور موقت کمک کنند – حداقل کمی

سلولیت

درجه سلولیت

درجه 1 – شما نمی توانید سلولیت را با چشم غیر مسلح ببینید، اما تغییرات در پوست شما به صورت میکروسکوپی انجام می شود.

درجه 2 – پوست رنگ پریده،در درجه حرارت پایین و کاهش کشش پس از فشرده سازی یا انقباض عضلانی را نشان می دهد. هیچ "پوست نارنجی" قابل مشاهده نیست.

درجه 3 – این زمانی است که توده ها قابل مشاهده است. دانه های نازک در سطوح عمیق پوست را می توان تشخیص داد. همه نشانه های درجه 2 حضور دارند.

درجه چهارم – توده های قابل مشاهده،و دردناک بیشتر در معرض ساختارهای عمیق پوست قرار دارند. پوست ظاهری مبهم و ظریف دارد. تغییرات میکروسکوپی اضافی تشخیص داده می شود. و سلولیت به طور مداوم برای بیمار قابل مشاهده است.

چه چیزی باعث سلولیت می شود؟

سلولیت ناشی از افزایش چربی در زیر پوست است. بعضی از زنان نسبت به دیگران مستعدترند. مقدار سلولیتی که دارید و چقدر قابل توجه است می توانید بر اساس ژن ها، درصد چربی بدن و سن شما باشد. ضخامت پوست شما همچنین روی ظاهر سلولیت تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به انواع افزایش وزن می توانند سلولیت را دریافت کنند..

توزیع چربی در زنان بیشتر از مردان دیده می شود. فیبر کلاژن بین پوست و عضله چربی زیرین را جدا می کند. سلولیت می تواند زمانی که پیرتر می شود بیشتر قابل رویت باشد و پوست شما ضعیف تر می شود و الاستیک را از دست می دهد. این تومورهای بافت همجنسگرا را در زیر قرار می دهد.

سلولیت ممکن است توسط:

هورمون ها

رژیم غذایی نامناسب

یک شیوه زندگی ناسالم

سموم انباشته شده

ژنتیک

افزایش وزن

عدم فعالیت

بارداری..

درمان سلولیت

محصولات:

کرم هایی حاوی کافئین ممکن است ظاهر سلولیت را به طور موقت برای چند ساعت بهبود بخشد. برای بهبود درازمدت، استفاده از رتینوئید ها ممکن است در طول ماه به آرامی پوست را تقویت کند. با تمیز کردن پوست و کمک ماساژ ممکن است باعث کم شدن ظاهر سلولیت نیز شود.

روشهای جراحی:

سابسیژن subcision یک روش است که در آن یک سوزن یا ابزار تیزی برای شکستن باندهای فیبروتیک بافت درون پوست استفاده می شودو به طور بالقوه ظاهر سلولیت را بهبود می بخشد. در مطالعه ای که FDA از 25 زن انجام دادند که تحت فرآیند سابستیژن subcision، 95.6 قرار گرفته اندگزارش دادند که سه ماه بعد از آن نتیجه رضایتبخش بوده اند. بر اساس یک مطالعه دراکتبر 2018 از مجله جراحی زیبایی. کبودی، تورم، درد و عفونت خطرات بالقوه ای است، هرچند در این مطالعه هیچ عوارض جانبی جدی گزارش نشده است. نتایج ممکن است تا سه سال طول بکشد

سایر روشها:

در کربوکسی تروپاتی ( CARBOXYTHERAPHY)، گاز دی اکسید کربن به زیر پوست هدایت می شود تا به کاهش سلولیت کمک می کند، از جمله تحریک عروق خونی وبازسازی اجزای اصلی پوست.

Endermologie یک درمان آبرسانی است که شامل ماساژ و مکش خلاء در مناطق سلولیت است. مطالعات در مورد اینکه آیا ممکن است کمک کند متفاوت است. شواهد کافی برای حمایت از استفاده از مکمل ها، درمان های یونIonithermie treatments.(که جریان الکتریکی خفیف را به پوست هدایت می کند)

مزوتراپی (تزریق گیاهان، آنزیم ها، هورمون ها و سایر مواد تشکیل دهنده) وجود ندارد.

کرایولیپولیز یا فریز کردن چربی(CoolSculpting) و لیپوساکشن می توانند چربی را کاهش دهند، انتظار نمی رود که سلولیت را بهبود بخشد؛ لیپوساکشن در بعضی موارد ممکن است آن را بدتر کند.

ورزش:

سلولیت در هر فردی ممکن است ایجاد شود حتی کسانی که دارای وزن طبیعی یا کم وزن هستند. اما افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند تا قدرت عضلانی را بالا و کاهش چربی بدن را بهبود ببخشند ممکن است بهبود سلولیت را تجربه کنند .

پست بعدی

سودآورترین دارایی جهان در شش ماه گذشته معرفی شد

ش مه 15 , 2021
ایلان ماسک در ماه‌های اخیر با اظهارنظرهایش بازار ارزهای دیجیتال را دچار نوسان کرده است. آخرین جنجال «ماسک» روز چهارشنبه گذشته و با یک توییت به پا شد که در آن با اظهار نگرانی درباره افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت‌کوین اعلام کرد: شرکت تسلا دیگر این ارز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000