ارتباط مصرف سیگار الکترونیکی با تنگی نفس در افراد جوان

609f952f89a66_609f952f89a6a نتایج یک بررسی در آمریکا نشان می دهد مصرف سیگار الکترونیکی با بروز عارضه تنگی نفس در افراد جوان مرتبط است.

نتایج یک بررسی حاکی از آن است که استفاده از سیگارهای الکترونیکی با بروز علائم خس خس سینه و تنگی نفس در بزرگسالان و نوجوانان حتی در افرادی که مصرف سیگار ندارند، همراه است.

در این بررسی از ۲۹۳۱ نوجوان و جوان با میانگین سنی ۱۸ سال درخواست کردند به پرسشهایی در مورد مصرف سیگار الکترونیکی، سیگار و حشیش و علائم آسم و مشکلات تنفسی پاسخ دهند.

محققان آمریکایی دریافتند: با کنترل فاکتورهایی همچون سن، جنسیت و نژاد، در افرادی که در مدت ۳۰ روز سیگار الکترونیکی مصرف کرده اند در مقایسه با افرادی که هرگز سابقه مصرف این نوع سیگار را نداشته اند، استفاده از این وسیله با افزایش احتمال بروز علائم آسم، خس خس سینه و تنگی نفس همراه است.

احتمال بروز علائم آسم، خس خس سینه و تنگی نفس به ترتیب ۲۴، ۱۳ و ۲۰ درصد بوده است.

همچنین در میان مصرف کنندگان سیگار الکترونیکی طی ۳۰ روز گذشته، ۱۵ درصد از آنان استفاده از سیگار و ۳۷ درصد مصرف حشیش را نیز گزارش کرده اند.

به نقل از هندوستان تایمز، محققان تاکید کردند: از آنجا که این روزها در آمریکا محصولات بیشتری از جمله حشیش و سیگار الکترونیکی وارد بازار می شود، ارزیابی سلامت دستگاه تنفسی حائز اهمیت خواهد بود.

پست بعدی

سودآورترین دارایی جهان در شش ماه گذشته معرفی شد

ش مه 15 , 2021
ایلان ماسک در ماه‌های اخیر با اظهارنظرهایش بازار ارزهای دیجیتال را دچار نوسان کرده است. آخرین جنجال «ماسک» روز چهارشنبه گذشته و با یک توییت به پا شد که در آن با اظهار نگرانی درباره افزایش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج بیت‌کوین اعلام کرد: شرکت تسلا دیگر این ارز […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000