ورود رئیسی به انتخابات، بیشتر به نفع جریان اصولگرایی است نه خودش

609dfa67e2724_2021-05-14_08-49 یک روزنامه نگار می‌گوید: فایده حضور رئیسی در انتخابات این است که خیال بخشی از اصولگرایان راحت و تصمیم‌گیری‌شان آسان‌تر می شود واِلا خودش نفع بسیار زیادی را در این بازی نخواهد برد.

فرید مدرسی در تحلیل فضای انتخاباتی کشور و تفاوت این دوره از انتخابات با انتخابات پیشین گفت: فضای انتخاباتی در سال ۱۴۰۰ به گونه‌ای است که در گذشته مانندش را نداشتیم و تجربه نکردیم؛ دلیلش هم تغییراتی است که در درون جریان‌های سیاسی شکل گرفته چرا که جریان‌ها دچار یک نوع انسداد درونی شده‌اند.

این فعال سیاسی با بیان این‌که جریان‌های سیاسی پیچیدگی‌های خاص خودشان را دارند و ائتلاف‌ها آنچنان مانند گذشته تاثیرگذار نیستند و خود کاندیداها هم تاثیرگذار هستند، ادامه داد: گاهی بازی کاندیدا و جریان‌های سیاسی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و هر کدام راه خودشان راه می‌روند، اما امروز شرایطی روبه روی ما قرار دارد که در فضای غبارآلود به راحتی نمی‌توانیم پیچیدگی‌ها را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که صحبت از حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در انتخابات مطرح می‌شود و اخبار و شایعاتی در مورد ایشان وجود دارد، آیا به صلاح وی است در این دوره از انتخابات شرکت کند، عنوان کرد: متاسفانه این روزها شایعات بیش از خبرها مطرح می‌شوند، به گونه‌ای که دیگر خبرها را در بین شایعه‌ها نمی‌توانیم پیدا کنیم و این یکی از مشکلات اهالی رسانه است، به طور مثال صحبت از قطعی شدن حضور آقای رئیسی منتشر می‌شود اما از سوی دیگر مشاهده می‌کنیم افراد و رسانه‌های نزدیک وی، خبر را تکذیب می‌کنند.

مدرسی خاطر نشان کرد: معتقدم آقای رئیسی تصمیم به شدت سختی را باید بگیرد و حضورش در انتخابات برای‌شان هزینه‌ و ریسک بالایی دارد زیرا شرایطی که در آن به سر می‌برد قابل مقایسه با شرایط دیگر کاندیداها نیست. آقای رئیسی شرایط‌شان ثابت است و قدرت لازم را دارند؛ چرا که رئیس یک قوه هستند و اگر بخواهند وارد عرصه انتخابات شوند ممکن است بخش عمده‌ای از این شرایط را از دست بدهند. فایده حضور آقای رئیسی در انتخابات این است که خیال بخشی از اصولگرایان راحت و تصمیم‌گیری‌شان آسان‌تر می شود واِلا خودشان نفع بسیار زیادی را در این بازی نخواهند برد.

وی در خصوص نامزدی علی لاریجانی نیز عنوان کرد: دقیقا اتفاقی که در جریان آقای رئیسی در حال رخ دادن است در جریان آقای لاریجانی هم به شکل دیگری در جریان است؛ اصولگرایان شورای وحدت و تا حدی هم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فضا را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که آقای رئیسی می‌خواهد بیاید و در مورد آقای لاریجانی هم برخی از نمایندگان ادوار که علاقه‌مند هستند ایشان بیاید به همین شکل رفتار می‌کنند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: کاندیدا و هواداران؛ دو جریان هستند، یعنی یک جریان هواداران هستند که قاطعانه می‌گویند آقای رئیسی و آقای لاریجانی می‌خواهند بیایند و یک جریان خود این افراد هستند که هنوز مرددند که وارد انتخابات شوند یا خیر؛ اما هواداران‌شان علاقه‌مند هستند که حتماً آن‌ها حضور داشته باشند از همین رو به جای اینکه واقعیت را تصویر کنند آن چیزی را که رویای‌شان هست تصویر می‌کنند.

وی ادامه داد: جریان‌های حامی کاندیداها در تغییر نظرشان می‌توانند موثر باشند و فشار بیاورند تا شخص بپذیرد وارد عرصه شود اما ممکن است مثل قضیه آقای ظریف با همه فشارها که برای آمدنش به صحنه می شود محکم بایستد و بگوید من وارد عرصه انتخابات نمی شوم.

مدرسی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که پس از این‌که آقای ظریف اعلام کردند در انتخابات حاضر نمی‌شود گمانه‌زنی‌های وجود دارد که برخی اصلاح‌طلبان احتمالا با لاریجانی ائتلاف کنند، گفت: اصلاح‌طلبان در حال حاضر هیچ پیامی برای آقای لاریجانی نفرستاده‌اند؛ همچنین آقای لاریجانی هم هیچ پیامی به اصلاح‌طلبان مخابره نکرده‌اند. واقعیت این است از سوی اصلاح‌طلبان نگاه مثبتی به آقای لاریجانی وجود ندارد زیرا بخشی از اصلاح طلب‌ها که رادیکال‌تر و دارای مواضع تندی هستند به شدت نسبت به آقای لاریجانی موضع دارند.

وی خاطر نشان کرد: بخشی از جریان اصلاح طلبی آرمان گرا هستند و فکر می‌کنند با این شعارها می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند برای همین به شدت مقابله می‌کنند اما در مقابل‌شان هم جریان دیگری که میانه رو است و عقلانی بحث‌ها را دنبال می‌کند اما از هراس این جریان نمی‌تواند تصمیم بگیرد در حال حاضر سکوت می‌کند تا ببیند در نهایت چه می‌شود.

پست بعدی

آیا خودشیفتگی یک بیماری روانی است؟

ج مه 14 , 2021
خودشیفتگی شاید در ظاهر یک اصطلاح معمولی برای توصیف افرادی باشد که به خود بیشتر از سایر افراد اهمیت می‌دهند، اما در روانشناسی موضوع کمی پیچیده‌تر است. تاریخچه‌ی این واژه که به نارسیست نیز تعبیر می‌شود، توسط فروید به اطلاع جامعه بشری رسید. فروید عقیده دارد که خودشیفتگی از دوران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000