درخواست 44 سناتور جمهوریخواه از بایدن برای قطع مذاکره با ایران

609cc6b010245_609cc6b010249 گروهی ۴۳ نفره از سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی در پی درگیری های اخیر میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت قدس با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران از دولت بایدن خواستند مذاکرات احیای برجام را متوقف کند.

گروهی ۴۳ نفری از سناتورهای جمهوری خواه آمریکا به رهبری مارکو روبیو از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواسته اند به دلیل آنچه حمایت مالی از حماس در بحبوحه درگیری های ادامه دار با رژیم صهیونیستی خوانده شده است، مذاکرات با آن را متوقف کند.
سناتورهای آمریکایی درخواستشان را روز چهارشنبه در نامه ای به بایدن مطرح کردند.
این سناتورها در نامه شان به طرفداری از رژیم صهیونیستی در درگیری های اخیر غزه با ادعای این که آنچه «تروریست های فلسطینی در غزه» خوانده شده از سوی ایران حمایت مالی می شوند و موشک هایی را به سمت قدس اشغالی شلیک کرده اند، مطرح کردند که با توجه به این، مذاکرات دولت بایدن با ایران در وین بر سر احیای توافق هسته ای مشکل ساز است.
این گروه از قانون گذاران آمریکایی همچنین در نامه ذکر شده با مطرح کردن ادعاهایی دیگر علیه ایران، با طرح برخی ادعاها آورده اند: آمریکا در مذاکرات فعالانه با ایران مشارکت دارد و به طور بالقوه میلیاردها دلار را با لغو تحریم ها برایشان فراهم می کند که بدون شک به ایران کمک می کند تا از حماس و دیگر سازمان های تروریستی حمایت کند که به آمریکایی ها و دیگر متحدانمان حمله می کنند. ما از شما می خواهیم فورا به مذاکرات با ایران پایان دهید و روشن کنید که لغو تحریم ها اتفاق نخواهد افتاد.
سناتورهای جمهوری خواه افزودند که دولت آمریکا حماس را از سال ۱۹۹۰ سازمانی تروریستی تلقی کرده است، در حالی که ایران از حملات موشکی انجام شده از سوی این گروه در درگیری فعلی با رژیم صهیونیستی «آشکارا حمایت می کند». آن ها از بایدن خواستند که «صریحا از حق اسرائیل برای دفاع از خود علیه تمام حمله های تروریستی حمایت کند».
بر اساس این گزارش، درخواست این سناتورهای آمریکایی برای متوقف کردن مذاکرات وین در پی این مطرح می شود که مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات در هفته های اخیر برگزار شده است.
آمریکا و ایران تا کنون مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

اقدامات لازم برای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به آن در دو کارگروه مجزا بررسی می شود که شامل بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش و لغو تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران می باشد. این تحریم ها پس از خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا بازگردانی شدند.

ایران خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده بر آن است و دولت آمریکا تا کنون بیان کرده آماده ی لغو تحریم های ناسازگار با برجام است.
حمایت مقامات آمریکایی از منافع رژیم صهیونیستی در درگیریهای اخیر در حالی است که نوار غزه و کرانه باختری شاهد درگیری شدید و گسترده بین گروه‌های مقاومت و اشغالگران از عصر دوشنبه، دهم مه است و مقاومت به تعهد خود عمل کرد چون به ارتش اشغالگر هشدار داده بود دست از حملات و تجاوزات به مسجد الاقصی و کوچاندن ساکنان الشیخ جراح در شهر قدس اشغالی بردارد در غیر این صورت با حملات مقاومت روبه‌رو خواهد شد.
طبق گزارش های اخیر رسانه های فلسطینی، در پی حملات رژیم صهیونیستی، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای جدید و در راستای به روز رسانی تعداد تلفات طی سه روز حملات اعلام کرد، بعد از نیمه شب تعداد شهدا در غزه به ۶۹ تن از جمله ۱۷ کودک و شش زن و نیز تعداد زخمی‌ها به ۳۸۸ تن از جمله ۱۱۵ کودک و ۵۰ زن رسید.

با تداوم حملات بی‌امان تانک‌ها و جنگنده‌های اشغالگران، منازل شهروندان فلسطینی، مقرهای دولتی و تاسیسات شهری از جمله مواضع آموزشی مقاومت به شکل گسترده هدف قرار گرفتند.

پست بعدی

کنایه جهانپور به برخی سیاسیون/ ظاهرا صداقت گم شده نه واکسن

پ مه 13 , 2021
سخنگوی سازمان غذا و دارو، گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است. کیانوش جهانپور در توییتی نوشت: تاکنون ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور شده و در زنجیره توزیع قرار گرفته است. وی در واکنش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000