پرسش افغان‌ها هنگام به خاک سپردن دخترانشان!

609a991113108_609a99111310a «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «سرنوشت تلخ» نوشته است: افغان‌ها به هنگام به خاک سپردن دخترانشان می‌پرسند چرا چنین مرگی را باید تاوان بدهیم؟

حادثه مرگباری که با قربانی کردن ده‌ها دانش‌آموز در منطقه پرتجمع شیعه‌نشین در کابل، افغانستان را به ناآرامی و درگیری خونین کشانده است.

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

برخی اخبار امروز (۲۱ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «نیویورک تایمز» در گزارشی با عنوان «سرنوشت تلخ» نوشته است: افغان‌ها به هنگام به خاک سپردن دخترانشان می‌پرسند چرا چنین مرگی را باید تاوان بدهیم؟ حادثه مرگباری که با قربانی کردن ده‌ها دانش‌آموز در منطقه پرتجمع شیعه‌نشین در کابل، افغانستان را به ناآرامی و درگیری خونین کشانده است. افغان‌ها، اکنون در هراس از بازگشت طالبان به منطقه‌اند. آنها سخت مصمم هستند که امنیتشان را به دست بگیرند.

_ از سوی دیگر «اکونومیست» در گزارشی با عنوان «چپ و راست در بحران است»، نوشته است: اکنون چهار دهه پس از آن که فرانسوا میتران، رئیس‌جمهوری فرانسه شد، جناح چپ در این کشور در بحران است. حزب راست نیز در فرانسه همین وضعیت را دارد. مارین لوپن، نامزد انتخاباتی رئیس‌جمهوری، هم با بحران رو در رو است. ۴۰ سال پیش فرانسوا میتران، نخستین رئیس جمهوری سوسیالیست پس از جنگ جهانی دوم شد. حال به نظر می‌آید در رقابت‌های پیشرو امانوئل مکرون نیز تنها نخواهد بود. مردی که در انتخابات ۲۰۱۷ از کمترین سابقه سیاسی برخوردار بود.

_ «فایننشال تایمز» نوشته است: به نظر می‌آید ترامپ و حزب جمهوری‌خواه، جدانشدنی هستند. منتقدان می‌گویند، هم‌اکنون ژن حزب در چنگ او است. در واقع این حزب ترامپ است و جمهوری‌خواهان فقط در آن سیر و زندگی می‌کنند. حالا هم می‌خواهند لیز چینی، رهبر حزب جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان را کنار بگذارند. همان کسی که آشکارا گفته بود ترامپ در رقابت انتخاباتی، بازنده است.

_ «لوموند» نوشته است: بوریس جانسون، با پیروزی حزب رقیب در انتخابات، اکنون در تله اسکاتلند افتاده است.

_ میانمار می‌گوید، فرانسه باید به سرعت دولت نظامی اتحاد ملی را به رسمیت بشناسد. ستلن لوئه، تحلیل‌گر فرانسوی می‌گوید: حالا که اروپا، آمریکا را الگو قرار داده است، باید مراقب باشیم برده «بایدنیسم» نشویم. چراکه بایدن، شوری در چپ فرانسه به پا کرده است. شوری غریب در سیاست.

* از حاشیه خبرها:

_ «لوفیگارو» در گزارشی با عنوان «دست و دلبازی‌های جانسون»، نوشته است: در فصل تعطیلات سال ۲۰۱۹ بوریس جانسون، همراه با نامزدش به تعطیلات پرهزینه‌ای در کارائیب رفته بود. اکنون پارلمان انگلیس او را برای پاسخ‌گویی برای این دست و دلبازی‌ها، فراخوانده است. نخست وزیر انگلیس اما می‌گوید نه از دولت و نه از جیب مبارک هزینه کرده است. همه هزینه های لاکچری را دیوید راس، دوست بازرگانش پرداخته است.

از سوی دیگری روزنامه «گاردین» نیز در این زمینه نوشته است: پرداخت این هزینه‌های گران به منزله قانون و سنت‌شکنی است.

روزنامه «دیلی‌میل» نیز گفته است که جانسون ۱۵ هزار پوند، برای ۱۰ روز اقامت در ویلای پر زرق و برق پرداخته است.

پست بعدی

در سفر روحانی به مشهد برای او یک پتو و تشک لاکچری آوردند/ ویدئو

س مه 11 , 2021
یک نماینده مجلس گفت: در سفر استانی دولت به مشهد، از دفتر رئیس‌جمهور زنگ زدند و پتو و تشک برند خاصی را برای آقای رئیس‌جمهور سفارش دادند. مسئولین استان گفتند آن تشک را پیدا نکردیم از تهران خریدیم با هواپیما آوردند. OUUUU

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000