سقط عمدی دومین عامل مؤثر در کاهش نرخ باروری کشور

609a5b0e92e66_2021-05-11_14-53 رئیس کمیته جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سقط عمدی با ۱۶ درصد تأثیر، منجر به کاهش نرخ باروری کشور شده است.

علی‌اکبرمحمودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری روز ملی جمعیت گفت: طرح «جوانی جمعیت» که به تازگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، دارای ۷۴ ماده بوده و دارای نکاتی است که امیدواریم منجر به افزایش نرخ موالید کشور شود.

وی افزود: بر اساس مطالعات، آمار زیادی از سقط عمدی در مناطق شهری و سطح بالاتر از توسعه اجتماعی وجود دارد و مطالعات حاکی از تمایل بیشتر خانواده‌های مرفه برای سقط است.

محمودی تصریح کرد: بر اساس یافته‌ها، استفاده از وسایل تنظیم خانواده با ۵۹ درصد تأثیر بسیار زیادی در کاهش باروری داشته است. علاوه بر این، ۲۱ درصد از عوامل کاهش باروری نیز دیرکرد در ازدواج یا عدم ازدواج است.

وی ادامه داد: سقط عمدی نیز با ۱۶ درصد در کاهش ناباروری تأثیر داشته و ۳.۸ درصد نیز نازایی موقت در این زمینه مؤثر است. بر اساس مطالعات جهانی، هیچ کشوری نمی‌تواند نرخ رشد جمعیت خود را به کمتر از یک درصد برساند؛ مگر دو مؤلفه سقط عمدی و استفاده از وسایل تنظیم خانواده بهره ببرد.

رئیس کمیته جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این در حالی است که نرخ باروری ما از سال ۷۹ به بعد به زیر حد جایگزینی رسیده و همچنان نیز به شدت از وسایل تنظیم خانواده استفاده می‌کنیم.

محمودی اظهار داشت: متأسفانه با پیر شدن جمعیت، ساختار درونی نیروی کار کشور نیز رو به کاهش و سالمندی است و بر اساس آمارها، نرخ رشد سالمندان حدوداً پنج برابر نرخ رشد جمعیت کشور است.

وی در خصوص وابستگی اقتصادی سالمندان نیز عنوان کرد: این امر از عوارض سالخوردگی جمعیت است و بر اساس آمارهای بین‌المللی، برای مقابله با جبران کاهش نرخ رشد اقتصادی، باید بهره‌وری اقتصادی و افزایش تکنولوژی دو برابر شود.

پست بعدی

ترافیک سنگین در همه محورهای شمالی/ بی اعتنایی مسافران به منع تردد

س مه 11 , 2021
مرکز مدیریت راه های کشور از ترافیک سنگین و نیمه سنگین در جنوب به شمال محورهای هراز، چالوس، فیروزکوه و آزادراه تهران-شمال خبر داد. مرکز مدیریت راه‌های کشور آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در یک ساعت گذشته را اعلام کرد. آخرین وضعیت محورهای شمالی ترافیک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000