با این روش‌ها انرژی مثبت خانه خود را افزایش دهید

6098e9bb10194_2021-05-10_12-37 خانه یعنی محلی امن برای راحتی، استراحت، آرامش. اگر در خانه خود اثری از این موارد را نمی‌بینید، به خودتان رجوع کنید. به تفکراتی که از ذهنتان گذر می‌کند.

برای داشتن انرژی مثبت در خانه اول باید مثبت اندیش بود. نتایج به خودی خود، در خانه خود را نشان خواهند داد.

روزمره، از منفی به مثبت، نمی‌تواند به ورود انرژی مثبت در خانه شما، خوشامد بگوید.

انرژی مثبت در خانه واقعا تاثیر گذار خواهد بود؟

قبل از هر چیزی باید با اصل قضیه یعنی انرژی مثبت آشنا شویم. این انرژی مثبت چیست که آن‌قدر امروزه از آن می‌شنویم؟ آیا وجود دارد یا فقط ساخته و پرداخته ذهن ما انسان‌هاست؟

انرژی مثبت به مجموعه امواجی که از ذهن هر کس به اطراف متبادر می‌شود، گفته می‌شود. این امواج ناشی از تصورات خوب و زیبا و خواستنی است. اما اگر این امواج ناشی از بدخواهی و نفرت و ترس باشند، به آن‌ها امواج منفی می‌گویند. به کل انرژی‌های ساطع شده از ذهن افراد خانه که در محیط خانه پراکنده می‌شوند، انرژی مثبت در خانه گفته می‌شود.

چون تعریف انرژی، تعریفی است که قوانین فیزیک بر آن حاکم است و به طور عادی با چشم و حواس دیگر قابل لمس و دیدن نیست، ممکن است بعضی‌ها آن را فقط خیالات بدانند. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که قرن‌های قبل انسان‌ها وجود کهکشان‌ها و بی‌انتهایی هستی را هم به دلیل ندیدن و درک‌نکردن، منکر می‌شدند اما آیا واقعیت وجودی این اجزای هستی در حال حاضر انکار‌شدنی است؟ خیر.

البته در رابطه با آشنایی بیشتر با دنیای انرژی‌ها می‌توانیم از قوانین و نظریه‌های اثبات‌شده فیزیک هم کمک بگیریم.

انرژی مثبت یعنی حسی خوب و دوست‌داشتنی از شدن‌ها، امکان داشتن‌ها، بهتر شدن‌ها و چون این ذهنیات و مفاهیم دارای انرژی یا به عبارتی قدرت هستند، قدرتشان را می‌توانند به پیرامون خود نیز منتقل کرده و به هر آنچه که سر راهشان قرار می‌گیرد هم انرژی بدهند. مانند دومینو که قدرت یک مهره به مهره بعد و به همین ترتیب تا مهره انتهایی منتقل می‌شود.

انرژی مثبت در خانه ما در چه حدی است؟

اگر بخواهیم بدانیم آیا در خانه ما انرژی مثبتی در جریان هست یا خیر، بهتر است اول به خودمان و تفکراتمان نگاهی بیندازیم؛ آن هم نه از درون خود، بلکه باید از کالبد خود بیرون بیاییم و از بیرون به محیط زندگی و اتفاقاتی که در آن در جریان است، نگاه کنیم و آن را زیر ذره بین قرار دهیم.

آیا بحث، جدل یا قهر و آشتی‌های متعدد در خانه شما اتفاق می‌افتد؟ احساس آرامش واقعی را کمتر در خود دارید؟ آیا زمان‌هایی که در خانه خود تنها هستید، احساس دلتنگی و دلزدگی از اجزای خانه را دارید؟

شاید همه این‌ها به انرژی‌هایی که از ذهن شما و یا سایر اعضای خانواده به چهاردیواری خانه‌تان ساطع می‌شود، بستگی داشته باشد. به عبارت دیگر، ممکن است این اتفاقات به دلیل وجود انرژی‌های منفی باشد که در جو خانه شما حاکم شده است و چون راه دفع آن را نمی‌دانید، مدام به آن می‌افزایید.

انرژی‌های منفی مسلما از وجود ما نشأت می‌گیرند، و‌گرنه که اجزا و اسباب خانه قدرت تولید این حجم از انرژی‌های منفی را نخواهند داشت. افکار منفی و انرژی‌های ناامید کننده موجب یاس و کاهش انرژی افراد در خانه می‌شود.

افزایش انرژی مثبت در خانه

علایم وجود انرژی منفی در بدن ما

سردردهای مداوم بدون علت پزشکی، بی‌خوابی و بی‌حالی، بی‌قراری و خستگی، تنگی نفس و احساس اضطراب، احساس بدبینی و عدم امیدواری نسبت به سرانجام بسیاری از امورات روزمره زندگی و ….

همه این‌ها از علائمی است که نشان‌دهنده درصد بالای انرژی منفی در ذهن و جسم ماست. آن‌قدر مقدارشان زیاد است که توانسته بر جسم ما هم اثرگذار باشد. اولین قدم دور کردن انرژی‌های بد و منفی از خودمان است اما چطور؟

روش های دفع انرژی منفی از ذهن

با تمرکز و مدیتیشن واقعی در طول روز تا حدودی می‌توانیم اضطراب را از خود دور کنیم. توجه به امور و اخباری که برایمان خوشایند است؛ حتی به‌یاد‌آوردن خاطرات مثبت و خوب گذشته و یادآوری داشته‌ها و دستاوردهایی که تاکنون کسب کرده‌اید. آگاهی واقعی از اینکه چه هستید و از کائنات چه می‌خواهید و نشست و برخاست با افرادی که مثبت‌نگر و امیدوار به زندگی هستند شما را در این راه می‌تواند یاری دهد.

از‌بین‌بردن انرژی‌های منفی، کار راحتی نیست و احتیاج به تمرین و ممارست خواهد داشت و بازه زمانی طولانی را هم ممکن است به خود اختصاص دهد. اما نتیجه آن در انتها شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر درونتان را مهیا کنید، دور از منفی‌بافی‌ها، مستقیما بر ورود انرژی مثبت در خانه قدم اصلی را برداشته‌اید. هیچ چیز به اندازه تغییر نگرش شما نسبت به مسائل زندگی روزمره، از منفی به مثبت، نمی‌تواند به ورود انرژی مثبت در خانه شما، خوشامد بگوید.

روش های افزایش انرژی مثبت در خانه

اولین قدم همان‌طور‌که در قسمت قبل هم گفتیم، تغییر ذهنیات خودمان است. مادامی که از ته دل و با تمام وجود احساس شادی، ارزشمندی، خوشبختی و دارایی نداشته باشیم، هرچقدر هم اطرافمان را تغییر دهیم، باز هم تاثیر چندانی نمی‌تواند داشته باشد. نمی‌توانیم از یک برکه آب راکد و بدون جریان توقع داشته باشیم که با حرکتی کوچک و یک بار تلاطم، خوشبو و زلال شود!

اما فرض را در این قسمت بر این می‌گیریم که با مدت‌ها تمرین توانسته‌اید بر ذهن خود سوار شوید. به عبارتی این قدرت را پیدا کرده‌اید که کنترل عبور و مرور افکار خود را در دست بگیرید و در برابر هر تصور و خیالی که جنبه مایوس‌کننده یا ناراحتی‌زا داشته باشد یک تابلوی بزرگ «ورود ممنوع» بزنید.

برای اضافه‌شدن حجم این انرژی‌های مثبت و تشویق کردن فکرمان به داشتن این چنین تخیلی، باید خود را تقویت کنیم تا کم نیاوریم! دستوراتی ساده برای این موضوع داده شده است که برخی توانسته‌اند با کمک آن‌ها روحیه مثبت اندیشی خود را حفظ کنند. از جمله:

استفاده از رنگ‌های دلنشین، استشمام عطرهای آرامش بخش مانند عودها، گوش دادن به موسیقی‌های بی‌کلام و آرام، به ایجاد انرژی مثبت در خانه و در وجود اهالی آن کمک به‌سزایی می‌تواند بکند. تمام حواس ما باید درگیر احساس آرامش شوند. ورودی مناسب، خروجی مناسبی را هم در پی خواهد داشت. در زمان‌هایی از روز می‌توانید تمام حواس خود را وقف توجه به نیروی اعظم کائنات و خالق هستی کنید. در سکوت و خلوت به خداوند فکر کنید و از داشته‌هایتان خوشحال باشید و بابت آن‌ها شکرگزاری کنید. خانه را مرتب و منظم نگه دارید. ریخت و پاش و به‌هم‌ریختگی انرژی مثبت در خانه را از بین می‌برد. چیز عجیبی نیست. هماهنگی اجزا و وسایل خانه، نظافت و تمیزی، احساس سبکی و لذت به همه انسان‌ها می‌دهد که این همان انرژی مثبت است. از ابتدای روز، همان زمان که از خواب بیدار می‌شوید، سعی کنید حتی شده چند حرکت سبک ورزشی انجام دهید و نفس‌های عمیق بکشید. این مسئله به از بین رفتن کرختی در شما کمک خواهد کرد. سریع به سراغ ابزارهایی مثل موبایل و تبلت نروید. دنیای مجازی شما را از واقعیت دور می‌کند، خسته و کلافه می‌کند و با بمباران ذهن و فکر ما با دنیایی از خبرها، احساسات بد و ناگوار را در وجود ما روشن می‌کند. خانه را به طور مرتب در هفته تمیز و نظافت کنید. لوازم و ابزار خراب و شکسته و مستعمل را از منزل خارج کنید؛ چون هم به نظم و ترتیب خانه شما کمک شایانی خواهد کرد و هم اینکه دیدن ابزار کهنه و غیرقابل استفاده، حسی منفی را به انسان القا می‌کند.

روش افزایش انرژی مثبت در خانه

استفاده از وسایل، رنگ، لباس، یا هرچیزی را که شما را یاد خاطره‌ای ناراحت‌کننده می‌اندازد، متوقف کنید. وسایل دکوری که دوست دارید را در چیدمان خانه خود استفاده کنید. استفاده بجا و مناسب از رنگ‌ها را هم فراموش نکنید. رنگ‌ها در تعیین خلق و خوی ما می‌توانند اثرگذار باشند. عکس‌های خانوادگی که برای شما خاطره‌ای خوش را به همراه دارد یا تابلوهای مناظر طبیعی هم می‌توانند در بیشتر شدن انرژی مثبت در خانه نقش مهمی را ایفا کنند. می‌توانید عبارات و جملات تاکیدی و مثبت را روی کاغذی یادداشت کرده و همیشه در معرض نگاه خود قرار دهید تا هدفتان را که افزایش انرژی مثبت در خانه است، فراموش نکنید. البته استفاده از تابلوهای شعر و یا خطاطی هم در این مورد می‌توانند کمک حال شما باشند. استفاده از نور را در فضاهایی از خانه که روشنایی مناسب ندارند و اغلب تاریکند، جدی بگیرید. هر از گاهی پنجره را باز کنید تا هوای تازه و مطبوع در خانه جریان پیدا کند. این کار علاوه بر ایجاد سرزندگی سبب از بین رفتن ویروس‌ها و عوامل میکروبی هم خواهد شد. پرورش گل را فراموش نکنید. نگهداری از گل و گیاه به خودی خود احساس شادابی به انسان می‌بخشد. رنگ سبز و رشد آهسته گیاه در گلدان، حس جاری بودن زندگی را در انسان پدید می‌آورد. چیدمان خانه خود را طوری طراحی کنید که از شلوغی محیط و در و دیوار جلوگیری بشود. رفت و آمدها آسان‌تر باشد و مانعی برای ایجاد انرژی مثبت در خانه، وجود نداشت باشد مثل مبل‌ها.

سخن آخر

انرژی مثبت در خانه هم زمان با دفع انرژی‌های بد و منفی اتفاق می‌افتد. پس سعی داشته باشید تا می‌توانید تصورات و افکار منفی و ناراحت‌کننده را از ذهن خود دور کنید. هیچ چیزی در زندگی شما به اندازه وجود انرژی مثبت در خانه، سبب تغییر روحیه نخواهد شد.

پست بعدی

تکنیک‌هایی مفید برای جذب انرژی مثبت

د مه 10 , 2021
منفی‌ها، همان‌هایی هستند که صبح‌ها مانع بلند‌ شدن ما از رختخواب می‌شوند، در روزهای بحرانی، به جای دلگرم کردنمان، ته دلمان را خالی کردند و به جای اینکه دست‌هایمان را بگیرند، مانعی برای ادامه دادن و جذب انرژی مثبت شدند. روزی را به یاد آورید که با انرژی مثبت زیاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000