راهکارهایی برای تبدیل دوستی به ازدواج

609809ecf0b09_2021-05-09_20-42 در این مقاله سعی داریم تا در مورد تبدیل دوستی به ازدواج مطالب کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. تا انتهای این مقاله کاربردی، با ما باشید.

در این مطلب شیوه هایی بیان می کنیم که می تواند در پروسه تبدیل دوستی به ازدواج اثربخش باشد، اما بایستی به این مورد اشاره کرد که موقعیت اجتماعی افراد از دیدگاه های متعدد با یکدیگر متفاوت است و به همین منظور، باید در پی راه حل های مناسبی با توجه به شرایط رابطه باشیم. با بیان چند راهکار مناسب می توانیم در تبدیل دوستی به ازدواج موفق باشیم و عشق دو طرفه را به یک عشق پایدار و پاینده تبدیل نماییم.

به خودتان اهمیت زیادی دهید

جذابیت و زیبایی در هر رابطه ای بیش از هر چیزی امری ضروری و مهم است. همچنین بایستی وفاداری به داشتن رابطه نیز اولویت نخست شما باشد. شما با جذابیت خود بایستی تلاش کنید که یک رابطه مستحکم تری را خلق نمایید. خوب غذا خوردن، ملاقات با دوستان و خانواده، ورزش کردن و یا اموری که بیشتر به آن علاقه مند هستید را انجام دهید تا از این طریق از زندگی خود نهایت لذت را ببرید. به خودتان بیشتر اهمیت دهید و در کنار رابطه تان، به رشد عاطفی و همچنین ذهنی خود بسیار ارج دهید.

از جر و بحث کردن بپرهیزید

بدون شک شما روزهایی را با هم سپری کرده اید که به جر و بحث های زیادی ختم شده است و به این ترتیب اتفاق های ناراحت کننده و ناخوشایندی را با هم تجربه کرده اید. معشوق شما یک شریک همدل می خواهد که در این مواقع با شما همراه باشد.

پس سعی کنید که آرام باشید. اگر شما سعی کنید که احساسات خود را در نهایت آرامش بیان کنید، امکان و محیط کافی را جهت حفظ یک رابطه اثر بخش فراهم خواهید کرد. در برابر خطاهای خود عذرخواهی کنید تا طرف مقابل نیز یاد بگیرد که در برابر شما به همین روش عمل کند. این امر سبب می گردد که رابطه شما مستحکم تر و پایبند تر گردد.

اعتماد

اگر باور دارید که او عاشق شماست، باید به طرف مقابل خود اعتماد داشته باشید. اگر مایلید که در تبدیل دوستی به ازدواج موفق تر باشید و آینده خود را با او بسازید، بایستی اعتماد خود را به او نشان دهید. به تمامی قول هایتان پایبند و به پیمان های میان خود نیز وفادار باشید تا معشوق شما نیز به همین صورت عمل کند. در غیر این صورت او شریک مناسبی برای زندگی شما نخواهد بود.

خودتان باشید

شریک زندگی شما هر صبح، شما را با همان چیزی که هستید خواهد دید، پس سعی کنید که خودتان باشید. عشق و شادی و همچنین اعتماد خودتان را نشان دهید و از این که با او هستید، احساس خوشبختی کنید.

قدردانی و تشکر

اگر معشوق شما به هر مناسبتی سعی می کند تا هدیه های مورد علاقه شما را تهیه کند، پس قدردان زحمات او باشید. اگر با شما همراه است و تاییدتان می کند، با او هم قدم باشید. بایستی به او نشان دهید که در برابر تمامی کارهای کوچکی که به منظور جلب رضایت شما انجام می دهد، قدردان زحمات او باشید. این امر به مرور سبب می شود که او نیز یاد بگیرد تا در مقابل شما همین شیوه را انجام دهد.

آرامش در زمان عصبانیت

عشق شما با شما روزهای سختی را سپری می کند و در این مسیر، به همراهی نیاز دارد که جلوی رفتارهای غیر معمول شما را بگیرد. در مجموع، آقایان از زنانی که همیشه مضطرب و عصبی هستند، فرار می کنند. به این ترتیب برای تبدیل دوستی به ازدواج، سعی کنید که در تمامی سختی ها، زیرکانه با آرامش و عشق، همراه او باشید. معشوقه شما نیروی مثبت شما را متوجه می شود و از شما می خواهد که همیشه در کنار او باشید تا از او یک فرد کاملتری را بسازید.

ثابت کردن وفاداری

یکی دیگر از راهکارهایی که در تبدیل دوستی به ازدواج می تواند مثمر ثمر باشد، ثابت کردن وفاداری است. وفاداری و تعهد بایستی دو طرفه باشد. برای ارتباطتان رجحان قائل شوید. این بدان معنی نیست که تمامی زندگی خود را وقف این ارتباط کنید. اما بهتر است که وفاداری خود را به او ثابت کنید. روانشناسان معتقدند که وفاداری، مستلزم زندگی مشترک است. به همین منظور، اثبات وفاداری از اصلی ترین شیوه ها در تبدیل دوستی به ازدواج است که بایستی به طرف مقابل خود نشان دهید. این تحولات سبب می گردد که رابطه دوستی شما به یک رابطه جاودانه و پایداری تبدیل شود.

رابطه داشتن با دوستان متاهل

رمز این که معشوقتان در کنار دوستی با شما حس آرامش داشته باشد و به ازدواج بیاندیشد، این است که شما او را به معاشرت با خانواده و همچنین دوستانی که متاهل هستند، تشویق نمایید. زیرا این امر او را به انگیزش ازدواج بیشتر سوق می دهد. البته در این بین باید متذکر شویم، آقایانی که والدین آن ها از هم جدا شده اند، در ازدواج خود محتاط تر عمل می کنند. کارشناسان توصیه می کنند که به منظور تبدیل دوستی به ازدواج، سعی کنید که با زوج های خوشبخت زمان بیشتری را سپری کنید. زیرا آن ها می توانند الگوی مناسبی برای هر دوی شما باشند.

متقاعد و قانع باشید

هزینه های هنگفت ازدواج و همچنین زندگی بیشتر، آقایان را از داشتن زندگی مشترک باز می دارد. در این راستا بایستی به او نشان دهید که شما زنی قانع و متقاعدی برای زندگی مشترک هستید. باید به او نشان دهید که با هدایای کوچک و همچنین یک حلقه نامزدی مناسب، شما خوشحال تر می شوید.

زمان بیشتری را با دوستان خود بگذرانید

بهتر است پیش از یک رابطه دوستی، زندگی اجتماعی فعالی را سپری کنید و با دوستان زیادی در ارتباط باشید. وقت گذاشتن با دوستان، یکی از مهمترین اموری است که در تبدیل دوستی به ازدواج به شما کمک شایانی می نماید. در این رابطه، عشق شما متوجه می شود که شما زندگی اجتماعی خوبی دارید و شما را در موقعیت های متفاوتی با آن ها می بیند. باید متذکر شد که ابراز علاقه به فرد و همچنین فرصت ارتباط عاشقانه از سویی و مثمر ثمر بودن نتیجه این رابطه و ازدواج از سوی دیگر، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

تمامی راهکارهای بیان شده، از تبدیل رابطه دوستی به ازدواج است که در این راستا به شما کمک زیادی می نماید. همچنین باید گفت، به دلیل این که در حال حاضر اغلب ارتباطات از طریق فضای مجازی صورت می گیرد، بهتر است با درست پیام دادن، یک رابطه صمیمی تری را ایجاد نماییم تا بتوانیم با احترام کامل، رابطه بهتری را برقرار نماییم.

رابطه دوستی بعد از ازدواج

رابطه دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج بایستی به طور کامل پایان یابد. زیرا همان طور که در تبدیل دوستی به ازدواج اشاره کردیم، یکی از امور مهم در این ارتباط، وفاداری و متعهد بودن طرفین است. شما می توانید با دوستان و یا همکاران جنس مخالف خود در ارتباط باشید، اما مسئله مهم این است که نسبت به این موضوع مدیریت صحیح داشته باشید و تمامی خطوط قرمز در این رابطه را رعایت نمایید. زیرا پایبند نبودن به این موضوعات، سبب می شود که ازدواج شما از هم گسسته شود.

ممکن است در رابطه دوستی شما تصمیمات هیجانی گرفته شود که منجر به رفتار ناپسند گردد و در نتیجه، رابطه متعهدانه شما در ازدواج را سست و بی پایه می کند. اگر قبل از ازدواج، شما با دوستان و یا همکاران جنس مخالف خود در ارتباط بوده اید، بهتر است که بعد از ازدواج، آن ها را به همسر خود معرفی نموده و همچنین دوستی های گروهی داشته باشید تا از این طریق، همسر شما نیز به جمع دوستانه شما اضافه شوند.

لازم است بعد از ازدواج ارتباط خود را با این افراد قطع نمایید:

ارتباط با جنس مخالف که نسبت به شما توجه و علاقه خاصی دارد.
دوستی که مخالفت شدیدی با ازدواج شما داشته است.
فردی که همسر شما را همچون یک دوست در دوستی های گروهی قبول ندارد.
دوستی که پیش از ازدواج با او رابطه عاشقانه و یا احساسی را تجربه کرده اید.
ارتباط با دوستی که قسمتی از خلاء های عاطفی شما را تکمیل می کند.
فردی که با ملاقات های حضوری و یا در فضای مجازی به صورت خصوصی زمان هایی را با هم سپری کرده اید.

در مجموع، شما با این افراد جنس مخالف خود بعد از ازدواج بایستی ارتباطتان را قطع نمایید. همچنین شما با افرادی که با شما شوخی های خارج از عرف و همچنین فیزیکی می کنند نیز بایستی بعد از ازدواج به هیچ عنوان ارتباط نداشته باشید.

به طور کلی؛ همان طور که رفتارهای خشک و همچنین محدود کننده به زندگی اجتماعی شما صدمات جدی را وارد می کند، رفتارهای عاطفی و احساسی نیز با جنس مخالف به زندگی زناشویی شما صدمات جدی را متحمل می سازد. به همین منظور است که توصیه می شود، مراقب رابطه دوستی بعد از ازدواج خود باشید. زیرا شما در تبدیل دوستی به ازدواج، موانع زیادی را پشت سر گذاشته اید.

رابطه دوستی قبل از ازدواج

دوستی قبل از ازدواج می تواند پیامدهای مثبتی را به همراه داشته باشد که ما برای شما چند مورد از آن ها را اشاره می نماییم:
– آشنایی بیشتر با اخلاقیات جنس مخالف
به علت اختلافات طبیعی و ذاتی که در جنسیت های متفاوتی وجود دارد و مرتبط با آفرینش آن هاست، این ارتباط پیش از ازدواج می تواند در این راستا کمک زیادی به شناسایی اختلافات جنس مخالف می کند. شما در این ارتباط می توانید درک متقابل، سازگاری، سازش، توان برخورد درست و همچنین اطلاعات زیادی را کسب نمایید.

خودشناسی بیشتر در ارتباط با فرد مخالف

افراد در زمان های متعدد، متفاوت تر ایفای نقش می کنند و به نوعی خودِ متغیری دارند که در ارتباط با جنس مخالف آشکار است. چه مرد و چه زن، با داشتن رابطه سالم قبل از ازدواج می توانند به نیازها و خواسته های جنس مخالف خود، اطلاعات بیشتری را کسب نمایند. شما در این موقعیت می توانید شناخت بیشتری را از ملاک های خود در زندگی و همچنین زمان های غیر قابل تحمل دریافت نمایید و بایدهای ارتباط را نیز برای جنس مخالف خود تعیین نمایید. این موضوع بروز طلاق و جدایی بعد از ازدواج را تا حد زیادی کاهش می دهد.

دوستی پیش از ازدواج به شما کمک می کند که شناخت کافی را از جنس مخالف خود کسب نمایید و در صورت هماهنگ بودن تمامی شرایط، با او ازدواج کنید و یا در صورت نداشتن تفاهم و یا اختلاف نظرهای زیاد، می توانید به ادامه رابطه دوستی خود خاتمه دهید. درک این موضوع به هر دو طرف کمک می کند که طرف مورد نظر خود را برای داشتن یک زندگی بهتر و مطلوبتر تعیین نمایید. انتخاب پیش از ازدواج باید از طریق منطق و با چشمی باز و همچنین عاقلانه باشد.

افراد در ارتباط دوستی، مجال بیشتری به منظور شناخت از همدیگر به دست می آورند و همچنین می توانند از استدلال بیشتری در تصمیم گیری بهره مند شوند. همچنین در این ارتباط، عوامل بیرونی و همچنین عاطفی کمتری دخیل است که منجر می گردد تا فرد بتواند بهترین تصمیم را در مورد ازدواج خود داشته باشد. روانشناسان توصیه می کنند که اگر دو طرف از تجربیات کمی در این راستا برخوردار هستند، بایستی برای این تصمیم گیری مهم و اساسی در زندگی، از نظر والدین و یا مشاوره های قبل از ازدواج استفاده نمایند.

نتیجه گیری

ازدواج های امروزی با ازدواج های سنتی گذشته تفاوت های بسیاری دارد. تبدیل دوستی به ازدواج، راهکارهای متعددی دارد که شما را به یک ازدواج موفق تر نزدیک می نماید. دوستی های پیش از ازدواج، مزیت های بسیاری دارد که سبب می شود تا افراد از جنس مخالف خود شناخت کافی را کسب نمایند. البته باید به این موضوع توجه نمایید که بعد از ازدواج، شما بایستی در ارتباط با دوستان جنس مخالف، یک رابطه محافظه کارانه ای داشته باشید و به تمامی تعهدات خود نیز پایبند باشید.

پست بعدی

قرار گرفتن دو واکسن ایرانی در فاز نهایی مطالعه انسانی/ جهانپور: موضوع واکسیناسیون هرگز انتخاباتی نیست

د مه 10 , 2021
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت از قرار گرفتن دو واکسن ایرانی در فاز نهایی مطالعه انسانی خبر داد. کیانوش جهانپور در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: کشور ژاپن با اینکه از زیر ساخت‌های بالینی برخوردار است و دچار تحریم و مشکلات مالی نبوده، اما در زمینه ویروس کرونا دچار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000