امریکا و اروپا پاسخگوی ۲۰ سال اشغالگری در افغانستان

6098110fe7ddf_2021-05-09_21-12 ستاد حقوق بشر ایران ضمن محکومیت حمله تروریستی به یک مدرسه در افغانستان با انتشار پیامی در فضای مجازی این حادثه جنایت‌بار را به دولت و ملت افغانستان تسلیت گفت.

در این مطلب آمده است: بای ذنب قتلت؟ ستاد حقوق بشر به خاک و خون کشیده شدن ده‌ها دختر معصوم افغانستانی را به جرم تحصیل دانش تسلیت می‌گوید. پیش از عاملان این جنایت، آمریکا و اروپای مدعی حقوق انسان‌ها باید پاسخگوی۲۰ سال اشغالگری باشند که نه موجب توسعه افغانستان شد و نه امنیت را برای مردم به ارمغان آورد.
بنابراین گزارش انفجاری که عصر روز گذشته در نزدیکی یک مدرسه در «دشت برچی» در جنوب غربی کابل، پایتخت افغانستان توسط تروریست‌ها به وقوع پیوست منجر به شهادت و مجروح زدن بیش از ۲۵۰ نفر شد.
به گفته شاهدان عینی، ابتدا یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده مقابل مدرسه منفجر شد و پس از آن ۲ انفجار دیگر که ناشی از مین‌های کارگذاشته شده بود در محل به وقوع پیوست.
آمریکا پس از ۲۰ سال اشغال نظامی افغانستان درحالی تصمیم به خروج از این کشور گرفته که اوضاع امنیتی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان همچنان نابسامان بوده و به گفته کارشناسان، حضور نظامی ۲۰ ساله واشنگتن جز میلیارد‌ها دلار خسارت برای آمریکا، کشته شدن تعداد زیادی از سربازان امریکایی و اعضای ناتو، کشته شدن هزاران شهروند افغان دستاوردی برای امنیت و آرامش افغانستان نداشته است.

پست بعدی

درمان بهتر تومورهای بدخیم مغز با یک روش جدید

ی مه 9 , 2021
محققان دو کشور اتریش و سوئد روش جدیدی برای درمان تومورهای بدخیم مغزی ایجاد کرده‌اند که انتظار می‌رود نتایج بهتر و عوارض جانبی آن کمتر باشد. آی او نوشت: سرطان در بیشتر موارد در بیماران مبتلا به "تومور بدخیم مغزی" حتی پس از جراحی و انجام روش‌های درمانی برمی‌گردد. در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000