با اصول کاربردی مدیریت موفق در کسب و کار آشنا شویم

6097ee8e9275f_2021-05-09_18-45 با پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای مدرن بیشتر افراد به فکر گسترش کسب و کار خود هستند. اما بهتر است بدانید؛ تنها گسترش در تجارت و کار چاره‌ساز نخواهد بود.

آنچه در گسترش و نگهداری تجارت و کار مهم و کلیدی است؛ نحوه اداره و مدیریت مرکز، سازمان یا اداره است. مدیریت به طرز شگرفی بر پایداری و دوام یک سازمان یا شرکت نقش اساسی دارد. اما چگونه می‌توان مدیر موفقی بود؟ چطور مدیریت در ارتقای شرکت نقش دارد؟ آیا فقط سرمایه مادی کارساز است؟ مدیریت هم مانند دیگر موارد در زندگی، دارای اصول و روش‌هایی است که افراد زیادی درباره آن تحقیق و بررسی کرده‌اند. ویژگی‌های مدیریت قوی و مقتدر مانند درختی است که شاخه‌‌های ریز و درشت بسیاری دارد. یعنی علاوه بر مدیریت و نظارت بر کار و تجارت، نحوه برخورد مدیر با کارمندان و چگونگی ارتباط با آنها از دیگر عوامل مهم مدیریت است. همچنین یک مدیر موفق علاوه بر کنترل و نظارت، برای انگیزه بیشتر نیروهای انسانی باید تلاش کند و روحیه کارمندانش را در بالاترین سطح نگه دارد. سرمایه مادی و سرمایه انسانی هر دو به موازات یکدیگر در تجارت و کار مؤثر هستند. در این نوشتار قصد داریم در زمینه مدیریت کتاب‌هایی را به شما معرفی کنیم. کتاب‌هایی که برای کیفیت بهتر در امر مدیریت شما را یاری می‌کنند. دکتر «سید مهدی الوانی» یکی از استادان برجسته ایرانی است که در زمینه مدیریت کتاب‌های تألیفی دارد. یکی از مهمترین کتاب‌های دکتر الوانی «مدیریت عمومی» است که در ذیل مطلب به آن اشاره شده است. برای خرید کتاب با تخفیف هم اکنون از طریق بنوبوک اقدام کنید.

از کتاب «سان تزو و ماکیاولی» بیشتر بدانیم:

Sun Tzu & Machiavelli Success And Leadership Principles

کتاب سان تزو و ماکیاولی نوشته «مایکل اسلون» تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. دنیای مدرن و پیشرفت تکنولوژی آنچنان به سرعت پیش می‌رود که مدیریت و بهره‌روی را دچار مشکل و چالش کرده است. اسلون عقیده دارد راهکارهای کهن که توسط افراد با اندیشه‌ای بیان شده همچنان می‌تواند کاربرد داشته باشد. او در کتاب «سان تزو و ماکیاولی» سراغ کتاب «هنر جنگ» نوشته تزو و کتاب «شهریار» نوشته ماکیاولی می‌رود. مایکل اسلون می‌گوید به دلیل عمیق بودن کتاب‌های کهن می‌توانیم از خصوصیات و اصول مطرح شده در این کتاب‌ها استفاده بیشتری ببریم. بنابراین اسلون می‌کوشد تا درکتاب «سان تزو و ماکیاولی» اصول پیروزی و موفقیت در مدیریت را برای خواننده بازگو کند.

فهرست کتاب «سان تزو و ماکیاولی» از این قرار است: دانش اقتدار می‌آورد، پنج شاخص یک جنگ، استراتژی‌های زندگی، تاکتیک‌های سان تزو و کاربرد آن در دنیای مدرن، پنج اشتباه، دوره آموزشی رهبری مدرن از دیدگاه سان تزو، پنج شاخص پیروزی، مقدمه‌ای بر ماکیاولی، توصیه ماکیاولی دوره مدیریت ماکیاولی، چگونه سیاست‌های اداری را حفظ کنیم و فرومایگی اخلاقی ماکیاولی.

از کتاب «مدیریت عمومی» بیشتر بدانیم:

کتاب «مدیریت عمومی» نوشته «سید مهدی الوانی» استاد دانشگاه است. الوانی را «پدر مدریت دولتی» در ایران معرفی کرده‌اند. او تاکنون کتاب‌های بسیاری را با دیگر اساتید دانشگاه تألیف کرده است، تا از این طریق دانشجویان و مدیران بتوانند کیفیت کار خود را ارتقا دهند. الوانی در کتاب «مدیریت عمومی» به نظریه مدیریت سازمان‌ها و مسیر تحول آنها می‌پردازد. دکتر الوانی در کتابش از شرح وظایف و چگونگی مدیریت آغاز می‌کند سپس روش‌های سازماندهی و اصول مدیریت را بیان می‌کند. کتاب مدیریت عمومی در دانشگاه‌های ایران برای مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود وکتابی مهم در زمینه اصول مدیریت به شمار می‌رود.

ازکتاب «قوی سیاه» بیشتر بدانیم:

کتاب قوی سیاه نوشته «نیکلاس طالب» نویسنده، ریاضی‌دان و تاجر لبنانی است. کتاب مربوط به روحیه ریسک‌پذیری افراد است. در مورد اینکه اتفاقاتی نادر ممکن است مسیر زندگی اشخاص را تغییر دهند اما چقدر افراد آمادگی دارند و می‌توانند آن را بپذیرند! یا چگونه باید این حوادث را مدیریت کنند؟ آیا پذیرش این امور به سادگی امکان‌پذیر است؟! این نکته‌ها را «نیکلاس طالب» با مثال‌های جالبی در «قوی سیاه» شرح می‌دهد. او قدرت روحیه ریسک‌پذیری را همراه ماجراهای مهمی توضیح می‌دهد. برای نمونه، به حمله برج‌ دوقلو در سپتامبر 2001 اشاره می‌کند یا فروپاشی شوروی سابق و گسترش و پیدایش وب. همانطور که حدس می‌زنیم همه این موارد برای آدم‌های زمانه با دگرگونی‌هایی هم همراه بوده است. طالب در «قوی سیاه» به شرح ماجرای قوی سیاه در استرالیا می‌پردازد و توضیح می‌دهد که مردم چگونه یک عادت و سنت قدیمی را تغییر داده‌اند. عنوان «قوی سیاه» در واقع جابه‌جایی یک باور در بین مردمان را مطرح می‌کند. زمانیکه مردم با خرافه‌های قدیمی قوی سیاه را نمادی از شیطان می‌دانستند اما سفر به استرالیا و دیدن قوی سیاه نبود و کمبود قوی سفید در برابر سیاه بر این ماجرا تأثیر گذاشت. باوری قدیمی که تغییر کرد و تحولی در آن به وجود آمد. کتاب «قوی سیاه» بیشتر به روحیه ریسک‌پذیری توجه می‌کند.

از کتاب «ده مقاله که باید خواند: درباره مدیریت خود» بیشتر بدانیم:

HBR's 10 Must Reads for New Managers

کتاب «ده مقاله که باید خواند: درباره مدیریت خود» از میان چند صد مقاله برگزیده شده است. مرجع پیشتاز در مدیریت هوشمند به نام «هاروارد بیزینس ریویو» از نویسندگان مختلف در این حوزه مقاله‌هایی گردآوری کرده و گزیده‌ای از مقاله‌ها را به چاپ رسانده است. تا از این طریق تجربه‌های با ارزش متخصصان در اختیار علاقه‌مندان در سراسر دنیا قرار بگیرد. بهتر است بدانید:کتاب‌های «ده مقاله که باید خواند» مجموعه 14 جلدی است که هر جلد آن به یک قسمت از ارتباط و مدیریت در شرکت‌ها اختصاص دارد. هر کتاب به طور جداگانه هم در دسترس علاقه‌مندان است. فهرست کتاب «ده مقاله که باید خواند: درباره مدیریت خود» از این قرار است: «زندگی خود را چگونه می‌سنجید؟»، «خود را مدیریت کنید»، «وقت مدیر: میمون بر دوش کیست؟»، «تاب‌آوری چیست؟»، «انرژی‌ات را مدیریت کن، نه وقت‌ات را»، «مداراهایی با اضافه‌بار»، «مدیر بهتری باش، زندگی غنی‌تری داشته باش«، «شغل خود را احیا کنید»، «لحظه‌های عظمت»، «از شخص درون آینه چه بپرسیم؟» و «رهبری اساسی».

پست بعدی

علی‌اکبر ناطق‌ نوری دچار سکته مغزی نشده است

ی مه 9 , 2021
دفتر حجت‌السلام علی‌اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خبر مربوط به بروز عارضه مغزی برای او را شایعه خواند. دفتر علی‌اکبر ناطق‌نوری در پیامی، خبر سکته مغزی وی را کذب خواند. دفتر علی‌اکبر ناطق‌نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اعلامی، خبر سکته مغزی وی را شایعه توصیف، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000