چرا خاک کشور شور شده است؟

609690cc164b0_609690cc164b3 استادیار دانشگاه کنکوردیا گفت: اگر آب‌خوان واقعا آبی نداشته باشد، درصد شوری خاک بیشتر می‌شود. ما از داده‌های خود وزارت نیرو استفاده کردیم و مشخص شد که در تمام ایران زمین در حال نمکی‌تر شدن است.

علی ناظمی گفت: همبستگی‌های آماری هم نشان داد که با کمال تاسف، این نمکی شدن بخاطر برداشت‌های انسانی آب است.

او افزود: همچنین متاسفانه و متاسفانه این موضوع (تخلیه آب‌های زیرزمینی) باعث نشست زمین شده است، نشست زمین مقدار ظرفیت آبخوان را کم می‌کند؛ مثل وقتی که ارتفاع یک سطل کمتر شود و آب کمتری بگیرد. همچنین این نشست زمین به خصوص در جایی مثل دریاچه نمک تهران فقط درد کشاورزی و آب نیست.

ناظمی توضیح داد: در جایی این اتفاق رخ داده است که فعالیت‌های زلزله‌خیزی شدیدی وجود دارد، اگر زلزله رخ بدهد و پایداری خاک نباشد و خطر رانش زمین وجود داشته باشد، این نشست زمین می‌تواند اثرات آن زلزله و اتفاق ناخوشآیند را به شدت بیشتر کند.

پست بعدی

درگیری خونین در جوکندان تالش/ عاملان به مراجع قضایی معرفی شدند

ش مه 8 , 2021
جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از معرفی عاملان درگیری بخش جوکندان شهرستان تالش به مرجع قضایی خبر داد و گفت: یکی از متهمان این پرونده در بیمارستان بستری است. سرهنگ حسین حسن‌پور با تاکید بر اینکه امنیت مردم از خطوط قرمز پلیس است به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000