عضو شورای نگهبان: سال ۹۶ برخی با سابقه دزدی کاندیدا شده بودند/ ویدئو

60954a8634b32_60954a8634ed6 عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مصوبه شورای نگهبان یک گام مثبت برای شفافیت بیشتر رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن و همچنین دفاع از نامزدهای واقعی در برابر کاندیداتوری‌های تفننی است.

هادی طحان نظیف با حضور در برنامه پرونده ویژه شبکه سه سیما(زنده) گفت: سیاست‌های کلی انتخابات به شورای نگهبان تکلیف کرده بود که ملاک‌های تعیین مصادیق رجل سیاسی – مذهبی و مدیر و مدبر بودن را مشخص کند.

وی درباره مصوبه شورای نگهبان برای ساماندهی ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: مصوبه شورای نگهبان یک گام مثبت برای شفافیت بیشتر رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن است.

وی افزود: ما این مصوبه را دفاع از نامزدهای واقعی می‌دانیم، در برابر کاندیداتوری‌های تفننی.

طحان نظیف ادامه داد: برخی‌ها چرا با شفاف‌سازی مخالفند؟ کسی از شفافیت ضرر نمی کند. واقعا مردم، نخبگان و شخصیت‌های سیاسی از انتشار تصاویر افرادی که تفریحی در انتخابات ثبت‌نام می‌کردند، ناراحت بودند.

این عضو شورای نگهبان ادامه داد : ما باید مشخص کنیم که چه کسی مدیر و مدبر است و چه کسی از نظر ما رجل سیاسی – مذهبی است، ما مدافع حق مردم هستیم.

وی یادآور شد: در انتخابات گذشته ۱۶۳۶ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد برخی پرونده قطعی کیفری داشتند مثل کلاهبرداری و صدور چک بلامحل، نزاع و ضرب و جرح و شرکت در سرقت که حدود ۳۰۰ نفر بودند. تصمیمات شورا مبتنی برواقعیات است. از این تعداد ۱۶۳۶ نفر تعداد ۱۲۰۰ نفر مدارک سیکل و ابتدایی داشتند. شورای نگهبان بدنبال ساماندهی این وضعیت است. کسانی هم بودند که فرزند ۴ ساله خود را آورده بودند تا در انتخابات ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: برای انتخابات‌های مجلس، خبرگان و شوراها شرایط سن و مدرک گذاشته شده، چرا برخی مخالف گذاشتن شرایط برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستند؟ انتخابات محل دیده شدن و خودنمایی برخی افراد که صلاحیت‌های اولیه را ندارند و می‌خواهند دیده شوند، نیست.

طحان نظیف تاکید کرد: مردم دغدعه معیشتی و اقتصادی دارند، کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند، باید حداقل‌هایی مثل سن و مدرک و سابقه را داشته باشند.

وی یادآور شد: زمان بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان ۵ روز است که ۵ روز هم می‌توانیم آن را تمدید کنیم، آیا واقعا می‌توان صلاحیت ۱۶۰۰ نفر (تعداد ثبت‌نامی‌های انتخابات ۹۶) را دقیقا بررسی کرد؟

این عضو شورای نگهبان افزود: حق اعتراض افراد در مصوبه شورای نگهبان پیش بینی شده است. ما نسبت به حق مردم حساس هستیم و شورای نگهبان پاسدار حق مردم است.

پست بعدی

آیا بیت کوین یک میلیون دلار می‌شود؟

ج مه 7 , 2021
به گفته دبیر پایگاه خبری کوین دسک CoinDesk، قیمت هرواحد بیت کوین ممکن است طی ۵ سال آینده به راحتی به یک میلیون دلار برسد. اولی لیچ به یاهو فاینانس گفت: هر سکه بیت کوین به یک میلیون دلار خواهد رسید. من واقعاً معتقدم که در یک برهه، فقط به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000