حمایت جو بایدن از برداشتن پروانه مالکیت معنوی واکسن کرونا

60938d4ceacb9_60938d4ceacbc دولت آمریکا از خواست سازمان بهداشت جهانی برای لغو مالکیت معنوی واکسن کرونا حمایت می‌کند. این حمایت به منظور کمک به پایان دادن به پاندمی کرونا در جهان است. تصمیم جو بایدن با نارضایتی شرکت‌های دارویی روبرو شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت (۵ مه) حمایت خود را از چشم پوشی از حقوق مالکیت معنوی واکسن‌های کووید ۱۹ اعلام کرد. این تصمیم به دلیل فشارهای شدید قانونگذاران دموکرات و بیش از ۱۰۰ کشور دیگر، از جمله هند و کره جنوبی گرفته شده است. شرکت‌های دارویی از این تصمیم به شدت ناراضی هستند.

کاترین تای، نماینده تجاری ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «این یک بحران بهداشت جهانی است و شرایط فوق العاده پاندمی کرونا اقدامات ویژه‌ای را می‌طلبد».

شرکت‌های دارویی که روی واکسن کرونا کار می‌کنند ، درآمد و سود چشمگیری را در طول بحران به دست آورده‌اند. بزرگترین گروه لابی این صنعت هشدار داده است که گام بی سابقه بایدن موجب تضعیف شرکت‌ها در مبارزه با پاندمی کرونا خواهد شد.

به نوشته رویترز جو بایدن وعده این معافیت را در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود داده بود.

پست بعدی

ریزش نرخ ارز چه تاثیری بر بازار سرمایه می گذارد؟

پ مه 6 , 2021
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در سال گذشته، روند عمومی شاخص بورس بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. فردین آقا بزرگی در پاسخ به این پرسش که، صحبت‌هایی در خصوص رفع تحریم‌ها و کاهش نرخ ارز تا قیمت ۱۸ – ۱۹ تومان شنیده می‌شود، کاهش نرخ دلار چه تاثیری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000