شرکت داروسازی فایرز از واکسن کرونا 72 میلیارد دلار درآمد کسب می کند

60917bd33a18b_2021-05-04_21-22 شرکت داروسازی فایرز آمریکا پیش بینی کرده است که درآمد این شرکت در سال جاری از فروش واکسن ضد کرونا به 72 میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شرکت داروسازی «فایرز» آمریکا پیش بینی کرد که درآمدهای این شرکت در سال جاری میلادی از طریق طرح بزرگ خود برای واکسن ضد کرونا به علاوه عملکرد قوی که در دیگر بخش ها داشته است درآمدش به شدت افزایش یابد.

شرکت دارو سازی فایرز اعلام کرد که سود این شرکت در یک چهارم نخست سال 4.88 میلیارد دلار یا برای هر سهم شرکت 86 سنت بوده است. سود سهم شرکت فایرز نیز 93 سنت بوده است. این بسیار بالاتر از پیش بینی های وال استریت بوده است که 79 سنت پیش بینی کرده بود.

درآمدهای فایرز 14.58 میلیارد دلار بوده است و به سادگی هر چه تمامتر از پیش بینی های تحلیگران مبنی بر 13.49 میلیارد دلار فراتر رفت.

فایرز پیش بینی کرده است که سود هر سهم این شرکت تا پایان سال جاری به 3.65 دلار برسد و درآمدهای شرکت نیز بین 70.5 میلیارد دلار تا 72.5 میلیارد دلار برسد.

شرکت فایرز همچنین تأکید کرد که سال جاری 2میلیارد دلار دوز واکسن ضد کرونا تولید خواهد کرد که با شرکت آلمانی «بیون تک» به طور مشترک آن را ساخته است.

درمان مبتلایان کرونا با استفاده از پلاسمای خون

گروهی از پزشکان در مرکز انتقال خون استان اوورنی-رون-آلپ فرانسه از روز ۳۰ مارس یک آزمایش بالینی تازه را آغاز کرده‌اند که هدف آن درمان مبتلایان با استفاده از روش پلاسمای خونی است.

دکتر «اولویه اکه» محقق ایمنی‌شناسی بالینی در بیمارستان لیون، می‌گوید: «به نظر می‌رسد مشکلات تنفسی تا بخشی به دلیل حضور زیاد مواد التهاب‌زا در خون (موسوم به «طوفان سیتوکین» که در اثر کار سیستم دفاعی بدن و به طور زیاده از حدی تولید می‌شوند) است. حضور این عامل مانع می‌شود که بدن بتواند در مقابل ویروس و دیگر عفونت‌ها از خود دفاع کند.»

ترشح زیاده از حد ملکول‌های پروتئینی سیتوکین (Cytokine) که بخشی از سیستم دفاعی بدن به شمار می‌روند، با از کار انداختن اعضا می‌تواند در نهایت به مرگ بیمار منجر شود.

دکتر اکه در توصیف این روش می‌گوید: «روش ما متکی بر این است که با انجام فرایند تعویض پلاسما، خون بیمار را به روشی استریل خارج می‌کنیم، سپس پلاسمای حاوی زیادی مواد ملتهب‌کننده و غیرمفید را را از آن برمی‌داریم و سپس با پلاسمای اهدا شده از سوی یک فرد سالم آن را جایگزین می‌کنیم.»

به گزارش یورونیوز، دکتر «فابریک کونیاس» مدیر بخش علمی مرکز تحقیق رون-آلپ، که این پروژه را در دو منطقه لیون و سن‌اتین در دست اجرا دارد می‌گوید استفاده از این روش نوآورانه وضعیت تنفسی بیمار را در کوتاه مدت بهبود بخشیده و توانایی ایمنی بدن وی را در بلند مدت تقویت می‌کند.

وی درباره شرایط انجام آزمایش بالینی می‌افزاید: «افراد داوطلب در این پروژه نخست رضایت خود را به صورت کتبی اعلام می‌کنند. سپس به صورت تصادفی و با قرعه‌کشی شرکت کنندگان در این آزمایش بالینی مشخص می‌شوند.»

انتظار می‌رود که در گام نخست ۱۳۲ بیمار در این پروژه شرکت کنند.

استفاده از روش‌های مبتنی بر پلاسما پیشتر نیز در جهان گزارش شده بود و برای نمونه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در ماه اوت گذشته مجوزی اضطراری برای استفاده از روشی مبتنی بر پلاسما در خصوص درمان بیماران کرونا صادر کرده بود. تحقیقات در این کشور نشان داده بود اگر در سه روز نخست بستری بیمار در بیمارستان از روش تزریق پلاسمای حاوی پادتن استفاده شود روند بهبودی تسریع شده و مرگ و میر کاهش می یابد.

تزریق پلاسمای تغلیظ شده یک روش درمانی است که برای مبارزه با شیوع آنفولانزا و سرخک در دوران فقدان واکسن این بیماری‌ها استفاده می‌شد و اخیراً نیز این روش برای درمان بیماری ابولا آزمایش شده است. هنگامی که بدن با تهاجم یک ویروس جدید مواجه می‌شود، پروتئین‌هایی به نام پادتن (آنتی‌بادی) تولید می‌کند که به طور ویژه با عفونت مبارزه می‌کند. پادتن‌ها در پلاسما (قسمت زرد مایع خون) شناور می‌شوند.

در حال حاضر در برخی کشورهای جهان از جمع‌آوری و تزریق پلاسمای نجات‌یافتگان از بیماری کووید-۱۹ برای درمان مبتلایان جدید استفاده می‌شود.

پست بعدی

نفت گران شد

س مه 4 , 2021
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار جهانی انرژی ۷۱ سنت گران‌تر شد. به گزارش بلومبرگ، در معاملات امروز بازار جهانی انرژی قیمت نفت برنت ۷۱ سنت رشد کرد و به ۶۸.۲۷ دلار رسید. قیمت نفت آمریکا هم ۳۸ سنت بالا رفت و به ۶۵.۱۷ دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000