«عصر جدید» و «دورهمی» پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما در زمستان ۹۹

6090d9109393c_6090d9109393f پربیننده ترین برنامه‌ها و سریال‌ها در زمستان ۹۹ اعلام شد که شامل «عصر جدید»، «دورهمی» و «کودک شو» می‌شود.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما در فصل زمستان ۱۳۹۹، شبکه‌های سه سیما (۵۲ درصد)، آی‌فیلم معاونت برون‌مرزی (۴۶ درصد) و یک سیما (۴۴.۵ درصد) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم پرمخاطب‌ترین شبکه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و مشخص شد شبکه آی‌فیلم معاونت برون مرزی با ۱۰.۱ درصد، شبکه آموزش سیما با ۶.۲ درصد و شبکه تماشا سیما با ۵.۲ درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به زمستان ۱۳۹۸ داشته‌اند.

بر اساس این نظرسنجی ۷۷.۲ درصد مردم در فصل زمستان بیننده برنامه‌های مختلف سیمای رسانه ملی و ۵۴.۱ درصد هم از این برنامه‌ها راضی بوده‌اند و به‌طور میانگین سه ساعت و ۲۱ دقیقه پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان رسانه ملی در فصل زمستان ۹۹ نسبت به زمستان ۹۸ حدود ۲.۶ درصد افت داشته است و حدود ۲۲.۹ درصد از بینندگان در زمستان ۹۹ بیش از پنج ساعت در روز و ۲۳.۸ درصد هم «دو تا سه ساعت» در روز پای برنامه‌های تلویزیون نشسته‌اند.

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می‌دهد که در میان شبکه‌های عمومی سیما، میزان بیننده شبکه‌های سه (۵۲ درصد بیننده) و یک (۴۴.۵ درصد بیننده) از دیگر شبکه‌ها بیشتر بوده است. در میان شبکه‌های تخصصی و اختصاصی هم شبکه «آی‌فیلم» معاونت برون‌مرزی با ۴۶ درصد مخاطب و شبکه «خبر» معاونت سیاسی با ۴۳.۴ درصد مخاطب از دیگر شبکه‌های هم‌جنس خود بیشتر مخاطب داشته‌اند.

وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان ۹۹ را با نظرسنجی زمستان ۹۸ مقایسه می‌کنیم مشخص می‌شود که شبکه‌های آی‌فیلم، آموزش و تماشا بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار زمستان سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

نتیجه مقایسه نظرسنجی زمستان ۱۳۹۹ با زمستان ۱۳۹۸ نشان می‌دهد شبکه‌های خبر، نسیم، یک و سه بیشترین افت مخاطب را داشته‌اند.

همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد ۲۴.۷ درصد بینندگان تلویزیون گفته‌اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب کنند، آن شبکه «شبکه سه» خواهد بود؛ ۲۰.۱ درصد هم «شبکه آی‌فیلم» و ۸.۹ درصد هم «شبکه خبر» را انتخاب می‌کنند.

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه‌ها، برنامه‌های نمایشی (فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها) بیشتر از دیگر برنامه‌ها بیننده (۶۲.۱ درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با ۵۲.۸ درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.

«خانه امن» از شبکه یک، «دادستان» از شبکه سه و «پایتخت ۵» از شبکه آی‌فیلم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سریال‌های فصل زمستان ۱۳۹۹ قرار گرفتند.

خانه امن با ۴۴.۶ درصد در شبکه یک، دادستان با ۳۸.۵ درصد در شبکه سه، فصل پنجم پایتخت با ۳۲.۶ درصد در آی فیلم، با خانمان با ۳۰ درصد در شبکه سه، بیگانه‌ای با من است ۲۷.۴ در شبکه دو، فصل چهارم پایتخت با ۲۶.۷ درصد در آی فیلم، روزهای ابدی با ۲۳.۴ درصد در شبکه یک، شرم با ۲۲.۱ درصد در شبکه سه سریال‌های زمستان بودند.

در میان برنامه‌های شاخص شبکه‌ها هم «عصر جدید ۲» از شبکه سه، «دورهمی» و «کودک شو» از شبکه نسیم در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین برنامه‌های شاخص فصل زمستان ۱۳۹۹ قرار گرفتند که عصر جدید با ۴۳.۱ در شبکه سه و دورهمی با ۳۹.۳ در شبکه نسیم پربیننده ها را تشکیل می‌دادند.

بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه‌های سیما در این فصل، «سرگرمی و تفریح» (۴۵.۹ درصد) و سپس «کسب خبر و اطلاع» (۴۲.۴ درصد) بوده است

ازنظر ۴۷.۱ درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب‌ترین رسانه بوده است و پس‌ازآن اینترنت با ۲۴.۹ درصد، شبکه‌های اجتماعی با ۱۱.۹ درصد، رادیو ۶.۸ درصد و روزنامه و مجلات با ۲.۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرارگرفته‌اند.

پست بعدی

بارش در ۲۰ استان کشور/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا

س مه 4 , 2021
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش باران در ۲۰ استان کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از فردا خبر داد. صادق ضیاییاناظهار کرد: امروز (۱۴ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000