احتمال بروز واکنش های اضطرابی با تزریق واکسن جانسون اند جانسون

608fdbd39b3bf_608fdbd39b3c2 مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا اعلام کرد: واکسن کرونای شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» ممکن است باعث بروز واکنش‌های اضطرابی مانند غش کردن شود.

این مرکز در گزارشی تاکید کرد که بیش از ۶۰ نفر که در اوایل این ماه واکسن تک دوز «جانسون اند جانسون» را در پنج مرکز توزیع دریافت کرداند ، واکنش های مربوط به اضطراب مانند غش و سرگیجه را تجربه کرده اند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا یادآور شد: این واکنش ها که می تواند با تمام واکسن ها اتفاق بیفتد، قبل از علنی شدن گزارش ها در مورد بروز لخته خونی در تعدادی زن که این واکسن را تزریق کرده بود به این سازمان گزارش شد.

این مرکز در گزارش خود خاطرنشان کرد: حوادث مربوط به اضطراب از جمله غش کردن، می تواند بلافاصله پس از واکسیناسیون با هر واکسنی رخ دهد و ممکن است به دلیل اضطراب از دریافت تزریق باشد.

براساس گزارش محققان این مرکز ، اگرچه چهار سایت از پنج سایت واکسیناسیون دسته جمعی که وقایع مربوط به اضطراب را گزارش کرده بودند ، واکسیناسیون کووید-۱۹ را به طور موقت به حالت تعلیق درآوردند اما هیچ یک از آنها جدی نبودند.

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری برای واکسن تک دوز کووید-۱۹ شرکت داروسازی جانسون اند جانسون را در اواخر فوریه صادر کرد.

در تاریخ ۱۳ آوریل پس از آنکه ۶ زن به دنبال دریافت واکسن کرونای جانسون اند جانسون دچار لخته خونی شدند، سازمان غذا و دارو و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا به ایالت های این کشور دستور دادند که تزریق این واکسن را متوقف کنند.

مقامات گفتند در آن زمان بیش از ۶ میلیون نفر تحت تزریق این واکسن قرار گرفته بودند. در مجموع ، در پایگاه هایی که واکسن کرونای جانسون اند جانسون تزریق می شد، تقریباً ۹۰۰۰ دوز واکسن طی سه روز تجویز شد و واکنش های مربوط به اضطراب در ۶۴ گیرنده رخ داد.

شایع ترین واکنش های مربوط به اضطراب سرگیجه بود که در ۱۹ نفر از افرادی که این واکسن را دریافت کرده بودند، بروز کرد و غش یا ایست قلبی نیز در ۱۷ نفر رخ داد.

۱۰ گیرنده دیگر این واکسن بلافاصله پس از دریافت این مایه کوبی حالت تهوع و استفراغ را تجربه کردند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا اعلام کرد: در فاصله زمانی میان اول مارس و ۱۲ آوریل، ۶۵۳ نفر از تقریبا ۸ میلیون نفری که واکسن جانسون و جانسون را در این کشور دریافت کرده بودند ، بلافاصله پس از تزریق این واکسن غش کردند. تقریبا نیمی از آنها بزرگسالان جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله بودند.

محققان این سازمان اظهار داشتند: حوادث مربوط به اضطراب ، از جمله غش کردن، می تواند بلافاصله پس از واکسیناسیون کووید-۱۹ رخ دهد؛ این موضوع می تواند نگرانی سایر گیرندگان واکسن و اعضای کارکنان را به ویژه در پایگاه هایی که واکسیناسیون دسته جمعی در آن صورت می گیرد، گسترش دهد.

آنها گفتند: تمام دریافت کنندگان واکسن کووید-۱۹ باید دست کم ۱۵ دقیقه برای بروز بیماری های مرتبط با اضطراب و سایر موارد تحت نظر قرار گیرند.

پست بعدی

تصویری از حال و روز کارگر ایرانی/ کاریکاتور

د مه 3 , 2021
محمدرضا میرشاه ولد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره‌ای تلخ به سختی معیشت کارگران ایرانی، فرارسیدن روز کارگر را به جامعه کارگران تبریک گفت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000