تحقق سهم ۴۰ درصدی بخش تعاون از بازار کالاهای مصرفی

608eb8e049247_2021-05-02_19-06 یک فعال تعاونی با اشاره به سهم ۴۰ درصدی تعاونی‌های مصرف از بازار کالاهای داخلی معتقد است نامگذاری شعار امسال زمینه بازنگری قوانین و آیین نامه های بر زمین مانده بخش تعاون را فراهم می‌کند.

محمد جلیلیان در گفت وگویی، اظهار کرد: بر اساس سند توسعه بخش تعاون ۴۰ درصد کالاهای مصرف داخل باید در اختیار بخش تعاون باشد که متاسفانه این امر عملیاتی نشده و تحقق شعار امسال می تواند موانع اجرای آن را برطرف کند.

وی ادامه داد: به موجب این سند سهم تعاونی های سهام عام از بازار بیمه و بانکداری به میزان ۲۵ درصد و از سرمایه گذاری جدید شرکتهای بورس به میزان ۵۰ درصد در نظر گرفته شده ولی تاکنون به دلیل فراهم نبودن زمینه تحقق، اجرای آن را شاهد نبوده ایم.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های مصرف فرهنگیان با اشاره به عدم اجرای مفاد لایحه سند بخش تعاون طی سالهای گذشته اظهار کرد: اجرا و احیای این سند می تواند زمینه رشد و شکوفایی و جهش قابل توجه بخش تعاون را به وجود آورد لذا معتقدم نامگذاری شعار "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" برای سال جاری فرصت بازنگری مجددی برای بازنگری قوانین، دستورالعمل ها و آیین نامه های بر زمین مانده بخش تعاون فراهم خواهد کرد تا علاوه بر شناسایی موانع موجود در جهت رفع آن گام برداریم.

جلیلیان گفت: امسال در تلاش هستیم تا در هیات مقررات زدایی موانع بخش تعاون را به حداقل برسانیم و علاوه بر آن نسبت به اصلاح اساسنامه اتحادیه ها و تعاونی ها اقدام کنیم.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق تعاون ایران، نظارت بر شرکتهای تعاونی باید به اتحادیه های بالادستی واگذار شود که در این راستا اصلاح اساسنامه اتحادیه ها و تعاونی ها می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

پست بعدی

دیپلمات‌های ما در هفته‌های آتی برای بازگشت دوجانبه به برجام تلاش خواهند کرد

ی مه 2 , 2021
مشاور امنیت ملی آمریکا در گفت و گویی مواضع این کشور درباره چگونگی پیش برد روند مذاکرات وین در زمینه احیای توافق هسته‌ای و اقدامات آمریکا در راستای بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به برجام را تشریح کرد. به گزارش شبکه ای. بی. سی نیوز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000