«اورسن ولز» بهترین فیلم تاریخ سینما را چه می دانست؟

608eb1b1e5fb6_608eb1b1e5fb8 «لورسن ولز» در مصاحبه ای در سال ۱۹۷۰ میلادی عنوان کرده بود که فکر نمی کند «همشهری کین» برترین فیلم تاریخ سینما باشد.

هالیوود ریپورتر نوشت: فیلم کلاسیک «همشهری کین» که هشتاد سال پیش اکران شد و همواره در فهرست برترین های تاریخ سینما در رتبه های بالایی را به خود اختصاص می داد این روزها با دیگر به دلیل از دست دادن امتیاز کامل ۱۰۰ درصد در وبسایت «راتن تومیتوز»، نامش بر سر زبان ها افتاده است.

«راتن تومیتوز» که از معروفترین سایت ها جمع آوری نقدهای سینمایی است فیلم های را بر اساس امتیاز دریافتی از منتفدان رتبه بندی می کند و فیلم «همشهری کین» از جمله آثاری بود که علی رغم داشتن نقدهای بسیاری همچنان امتیاز کامل ۱۰۰ درصد را به خود اختصاص داده بود اما اضافه کردن یک نقد منفی که ۸۰ سال پیش منتشر شده بود ، موجب شد ساخته جریان ساز «اورسن ولز» نمره کامل خود را از دست بدهد و هم اکنون دارای نمره ۹۹ درصد از سوی منتقدان است.

«همشهری کین» که سالها در رتبه نخست برترین فیلم های سایت «راتن تومیتوز» قرار داشت، حال جای خود را به فیلم-انیمیشن «پدینگتون ۲» واگذار کرده که در سال ۲۰۱۷ اکران شد و با توجه به ۲۴۵ نقد مثبت و بدون نقد منفی رتبه نخست را در اختیار گرفته است!

گرچه «همشهری کین» برای چندین دهه به عنوان برترین فیلم تمام ادوار سینما از سوی سینمادوستان شناخته می شد اما خود «اورسن ولز» در مصاحبه ای که حدود ۵۰ سال پیش انجام داده اعلام کرده بود مطمئنان «همشهری کین» برترین اثر تاریخ سینما نیست و در آن زمان فیلم بعدی اش را که خواهد ساخت بهترین فیلم تاریخ دانست.

در همین مصاحبه «اورسن ولز» فاش کرده که «ویلیام راندولف هرست» روزنامه نگار و سیاستمدار آمریکایی تمام تلاش خود را برای تخریب فیلم «همشهری کین» انجام داده ، چرا که معتقد بود کاراکتر اصلی «چارلز فاستر» در فیلم در واقع درباره اوست اما «ولز» بارها اعلام کرده این شخصیت حاصل آمیزه ای از افراد گوناگون است و تنها بخشی از آن به «ویلیام راندولف هرست» بازمی گردد.

اورسن ولز روز دهم اکتبر ۱۹۸۵ در سن ۷۰ سالگی در لس‌آنجلس درگذشت. وی با وجود آن‌که در زمان خود کمتر مورد توجه قرار گرفت، امروزه یکی از کسانی است که از لحاظ جنبه‌های بصری سینما بسیار مورد تحسین است و فیلم «همشهری کین» او عنوان «بهترین فیلم اول یک کارگردان در تاریخ سینما» را در اختیار دارد.

پست بعدی

آمریکا: ما در وین به توافق نرسیده‌ایم و اختلافاتی وجود دارد

ی مه 2 , 2021
مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد: ما در وین به توافق نرسیده‌ایم و اختلافی وجود دارد که باید برای برداشتن موانع بر آن غلبه کرد. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد دیپلمات‌های این کشور در هفته‌های آینده برای دستیابی به بازگشت متقابل به توافق‌ هسته‌ای به کار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000