خوراکی‌هایی که می‌توانند با گرمازدگی مقابله کنند

608d0c4e5470e_2021-05-01_12-37 اکنون که به فصل تابستان و گرما نزدیک می‌شویم، جهت جلوگیری از گرمازدگی و از دست رفتن آب بدن باید نکاتی را مد نظر قرار دهید.

برای محافظت در برابر گرمازدگی این مواد غذایی را بخورید:

با نزدیک شدن به فصل تابستان و گرما باید هرچه سریع تر پیش از آن که بیشتر آب بدن خود را از دست بدهید و دچار گرمازدگی شوید به فکر پیشگیری از آن باشید.

گرمای سوزان آفتاب در تابستان می تواند بدن شما را از الکترولیت ها و آب تهی کند. خشکی دهان، افزایش تشنگی، خستگی، خشکی پوست، تهوع و گرفتگی عضلات از علائم کم آبی بدن است که احتمال گرمازدگی را بیشتر می کند.

در این مطلب 7 معجزه گر تابستان را برای جلوگیری از گرمازدگی به شما معرفی خواهیم کرد.

1. خیارها

خیار به شما کمک می کند تا آب بدن خود را حفظ کنید زیرا بیشتر آن از آب ساخته شده است. آن ها پتاسیم بالایی دارند که برای سلامت قلب مفید است. خیار سرشار از فیبر و ویتامین C نیز می باشد و به دلیل عملکرد ضد التهابی که دارد به تسکین سردردهای ناشی از گرما یا حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. خیار همچنین می تواند به درخشان شدن پوست صورت شما کمک کند.

خیار خیار

2. هندوانه

خوردن این میوه آبدار را در این تابستان فراموش نکنید. یک برش خوشمزه هندوانه به افزایش تعریق در بدن کمک می کند و به سرعت بدن را خنک کرده و احتمال گرمازدگی را کاهش می دهد.

هندوانه هندوانه

3. آب نارگیل

بهترین راه برای حفظ تعادل الکترولیت ها در تابستان نوشیدن آب نارگیل تازه است. زیرا سیستم داخلی بدن را خنک می کند. همچنین دارای محتوای کمی از سدیم است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

نارگیل نارگیل

4. کرفس

کرفس کالری کمی دارد و سرشار از فیبر است. کرفس حدود 95 درصد آب دارد و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلسیم و فسفر است.

کرفس کرفس

5. کیوی

کیوی پر از ویتامین C است و ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، منیزیم و آهن را تأمین می کند. دانه های سیاه موجود در کیوی دارای اسیدهای چرب ضروری امگا 3 هستند. کیوی منبع غنی پتاسیم است که پتاسیم به تعادل الکترولیت ها و مایعات در بدن کمک می کند.

کیوی کیوی

6. کوکوم

این میوه کوچک که دارای شکل گرد است به شما در برابر عفونت ها کمک می کند و شما را از درون خنک می کند. می توانید آن را به صورت شربت مصرف کنید تا با شادابی روز خود را شروع کنید.

کوکوم کوکوم

7. نعنا

یک لیوان موهیتو نعنا بخورید تا از گرمای سوزاننده تابستان در امان بمانید. نعنا در تابستان احساس سوزش داخل معده شما را کاهش می دهد. همچنین دارای عملکرد ضد التهابی است. می توانید نعناع را به همراه چای سبز مصرف کنید تا بیشترین سود را ببرید. مصرف نعنا همراه با لیمو یا خیار به دفع سموم از بدن کمک می کند.

نعنا نعنا

پست بعدی

افزایش تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا

ش مه 1 , 2021
شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت آمریکا برای نهمین ماه پیاپی افزایش یافته است. شرکت‌های انرژی آمریکا برای نهمین ماه پیاپی شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز را افزایش دادند، زیرا افزایش قیمت نفت در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان نفت شیل را به آغاز فعالیت‌های حفاری ترغیب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000