تاثیر واکسن بر سویه‌ی هندی کرونا/ بهبودی ۹۴ درصد مبتلایان

608d38062e05c_608d38062e061 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در مقابله با همه سویه‌های جهش یافته این ویروس، منجمله سویه‌ی هندی تاثیرگذار است.

عبدالرسول همتی در پاسخ به اینکه چند درصد از افراد مبتلا قرنطینه را رعایت می کنند؟ گفت: متاسفانه درصدی از مبتلایان اعتقادی به قرنطینه ندارند و از خانه خارج شده و قطعا برای سایر افراد جامعه دردسر درست می‌کنند و در عمل هم با اینگونه افراد نمی‌توان مقابله‌ای جدی داشت.

همتی با بیان اینکه شناسایی مبتلایان در فارس با انجام تست‌های بیشتر، به خوبی انجام شده و این استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا، استراتژی انجام تست‌های بیشتر برای افزایش آمار بیماران شناسایی شده را در دستور کار قرار داده و دنبال کرده است، این استراتژی را مانند اقدامات انجام شده توسط کشورهای آلمان و کره جنوبی دانست.

این مقام مسئول ادامه داد: وقتی افراد بیمار سریعتر شناسایی شوند روند درمانی آنها و اقدامات اولیه درمانی هم سریعتر آغاز می شود و به مرحله حاد نمی رسند، لذا فارس در این باره موفق عمل کرده و از لحاظ تعداد تست در میلیون نفر جمعیت هم در حد استانداردهای خوبی بوده ایم. به طوریکه تا صبح امروز شنبه ١١ اردیبهشت ٩٣٠ هزار تست از مردم استان فارس گرفته است.

او با بیان اینکه در استان فارس به محض تست گرفتن آموزش های لازم به افراد داده می شود و آنها را وادار به در خانه ماندن می کنیم، اظهار کرد: همچنین براساس طرح شهید سلیمانی افراد رهگیری می شوند و از سایر افراد مبتلا یا در معرض با مبتلا نیز تست گرفته و توصیه های لازم هم انجام می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: بسیاری از کشورها با بهره گیری از سیستم های الکترونیک تلاش کرده اند این موضوع را کنترل کنند و حتی برخی کشورها دستبندها و یا پا بند الکترونیک دارند یا از طریق موبایل فرد مبتلا را رهگیری می کنند و در صورتی که فرد از یک شعاعی خارج شود سریعا زنگ هشدار به صدا در می آید.ما در فارس علی رغم پیگیری ها یا به دلیل عدم همکاری یا نبود تحهیزات نتوانستیم این طرح را اجرا کنیم.

همتی با بیان اینکه اطلاعی از قیمت داروهای کرونایی ندارم و این موضوع مربوط به معاونت غذا و داروست، گفت: یک آمپول دولتی برای فرد کرونایی حدود یک میلیون تومان هزینه دارد و مطرح می شود که یک بسته قرص خاص ١٠ تایی ویژه کرونا نیز بیش از ٧٠٠ هزار تومان است.

او اضافه کرد: در صورتی که فرد از طریق بیمارستان های دولتی این داروها را دریافت کند، مشمول تعرفه دولتی می شود و مشکلی ندارد و خارج از آن اگر کسی بخواهد داروها را خارج از محیط بیمارستان تهیه کند، باید قیمت بالایی را بپردازد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در صورتی که یک بیمار کرونایی بخواهد کپسول اکسیژن رت خود در خانه تهیه کند باید از لوازم پزشکی با هزینه شخصی دریافت کند.

چه بیماران کرونایی را می توان در منزل و به چه شکلی درمان کرد؟

همتی در پاسخ به این سوال که چه بیماران کرونایی را می توان در منزل و به چه شکلی درمان کرد؟ عنوان کرد: در صورتی که یک فرد مبتلا تب بالای ٣٨ درجه و تنگی نفس نداشته باشد، سایر علائم آن مانند بیماری آنفولانزاست و می توان در خانه او را با مایعات زیاد، میوه، آبمیوه و سوپ های پر پروتیئن درمان کرد.

به گفته او، ٩٤ درصد از افراد در فارس درمان شده اند و تنها ٦ درصد کارشان به بیمارستان کشیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تصریح کرد: واکسیناسیون روی سویه هندی تاثیرگذار است البته واکسن روی همه سویه ها جواب داده است.

همتی با بیان اینکه هندی ها از طریق پروازها وارد شیراز می شوند، گفت: هفته گذشته سه نفر مسافر هندی داشتیم که مقصدشان استان دیگری بوده و پس از رصد و کنترل آنها دو نفر به بوشهر و یک نفر به خوزستان سفر کرده و این استان ها را هم در جریان گذاشته ایم.

عضو ستاد مدیریت بیماری کرونای استان فارس گفت: یک دفتر مرکز مراقبت مرزی در فرودگاه شیراز طی سال های گذشته مستقر شده و در تمام پروازها همه مسافران خارجی رصد می شوند.

پست بعدی

قیمت سکه، طلا و ارز؛ دلار بالاخره کف مقاومتی را شکست

ش مه 1 , 2021
دلار با عقب نشینی اندک بالاخره کف مقاومتی ۲۳ هزار تومان را شکست و به کانال ۲۲ هزار تومان ورود کرد. هر دلار آمریکا نیز به قیمت ۲۲ هزار و ۴۵۴تومان و هر یورو نیز به نرخ ۲۷ هزار و ۱۲۱تومان از مردم خریداری می شود. هر سکه امامی ۹میلیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000