تفاوت کاخ سفید ترامپ و بایدن در 100 روز ابتدایی/ بایدن دل آمریکایی‌ها را به دست آورده است؟

6086dbba319b8_2021-04-26_19-56 پایگاه لس آنجلس تایمز در تحلیلی به عملکرد دولت جدید آمریکا و شخص جو بایدن در 100 روز ابتدایی دولتش پرداخته و این 100 روز را با 100 روز ابتدایی دولت دونالد ترامپ مقایسه کرده است.

به گزارش خبر فوری، در حال نزدیک شدن به 100 روز ابتدایی ریاست جمهوری جو بایدن هستیم. 100 روز ابتدایی قدرت گیری یک رئیس جمهور در ایالات متحده بسیار بسیار مهم است چرا که در این مدت، عیار یک رئیس جمهور برای 4 سال سکان‌داری مشخص می‌شود.

پایگاه لس آنجلس تایمز در تحلیلی به عملکرد دولت جدید آمریکا و شخص جو بایدن در 100 روز ابتدایی دولتش پرداخته و این 100 روز را با 100 روز ابتدایی دولت دونالد ترامپ مقایسه کرده است.

ترامپ سه ماه نخست قدرت خود را چگونه گذراند؟

دایل مک مانوس (Doyle McManus)، نویسنده این تحلیل در مقاله خود ضمن اشاره به ریاست جمهوری ترامپ و بایدن در سه ماه ابتدایی خود، ابتدا به عملکرد رئیس جمهور سابق آمریکا می‌پردازد.

همانطور که نویسنده به آن اشاره دارد اولویت های ترامپ در 100 روز ابتدایی خود ساخت دیوار در مرز مکزیک، لغو طرح سلامت اوباما (موسوم به Obama Care) و ایجاد محدودیت برای مهاجران بود. ترامپ در همه این وعده ها تا حدی شکست خورد. او تنها در زمینه سوم بود که توانست تا حدی قوانین کنگره را به نفع خود تغییر دهد.

با این حال، دونالد ترامپ در طول سه ماه نخست، قوانین و شرایط بسیاری را تغییر داد. او یک رئیس جمهور تماما جنجالی بود. افراد بسیاری را اخراج کرد، ساختار کاخ سفید را تغییر داد و در همان روزهای نخست با قانون ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا از 5 کشور مسلمان، جنجال آفرین شد.

بایدن در 100 روز نخست چگونه عمل کرد؟

در مقابل، جو بایدن آرام و بدون سر و صدا وارد کاخ سفید شد. او با وعده‌ی کنترل کرونا و اقدامات ضربتی در سه ماه نخست قدرت را به دست گرفت. بایدن به محض قدرت گرفتن حدود 2.3 تریلیون دلار برای تامین زیرساخت‌های کرونایی اختصاص داد. بایدن همچنین به محض ورود به کاخ سفید واکسیناسیون عمومی را آغاز کرد و قبل از رسیدن به روز صدم ریاست جمهوری اش بخش عظیمی از شهروندان آمریکایی را واکسینه کرد.

بایدن با این اقدامات توانست رضایت بسیاری از رای دهندگان و شهروندان آمریکایی را جلب کند. او به محبوبیت بالای 50 درصد رسید. با این حال، بایدن هنوز نتوانسته به رضایت قابل انتظار برسد. او فاصله قابل توجهی از حد اعلاء رضایتی که روزولت (رئیس جمهور اسبق آمریکا) کسب کرده بود، دارد. علت این امر برخی قوانین مالیاتی او است که باعث فشار بر برخی گروه‌ها می‌شود. با این حال، دولت بایدن معتقد است قوانین مالیاتی او موقتی است و به محض پایان پاندمی این قوانین نیز تغییر می‌کند.

همچنین مشکل مهاجران هنوز حل نشده و بایدن هنوز نتوانسته برخی قوانین محدود کننده ی وضع شده در دوره ترامپ را حل کند. بایدن از ابتدا گفته بود در صد روز نخست، 4 اولویت دارد: پاندمی، تغییرات آب و هوایی، مساله مهاجران و اقتصاد. بایدن انصافا در زمینه پاندمی فعالیت خوبی داشت. در زمینه آب و هوا نیز فورا قانون بازگشت آمریکا به توافقنامه پاریس را امضاء کرد. اما در زمینه اقتصاد و مهاجران، سیاست‌های بایدن به نظر مساعد نمی‌آید و او هنوز منتقدانی دارد.

با این حال، آنچه بایدن در آن موفق‌تر از همه چیز بوده این است که شرایط حاد ترامپی را تغییر داد و دولت را در یک وضعیت متناسب و نرمال (Normal Governance ) قرار داد. در طول سه ماه قدرت بایدن، قوانین ترامپی تا حد زیادی از بین رفته و شرایط به وضعیت عادی بازگشته است.

پست بعدی

۳میلیون دانش آموز محروم از آموزش مجازی هستند/ در آینده مجبور به احیای نهضت سوادآموزی می‌شویم

ج آوریل 30 , 2021
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد: به صورت خوش بینانه ۳میلیون دانش آموز داریم که محروم از آموزش مجازی هستند. احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبر فوری اضافه کرد: با برگزاری آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت و‌ کم دانش آموز قطعا بسیاری از مشکلات حل می‌شد، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000