موز چاق می‌کند یا لاغر؟

60894f6ebb98f_2021-04-28_16-35 میوه ها و سبزیجات همیشه بهترین گزینه برای حفظ سلامتی و تناسب اندام هستند. با این حال همیشه این سوال وجود دارد که موز چاق کننده است یا به کاهش وزن کمک می کند؟

ادعا می شود که خوردن شیر و موز به مدت چند روز به شما کمک می کند تا مقداری از چربی بدن خود را از دست بدهید و متخصصان تغذیه به شما توصیه می کنند تا روزانه یک موز بخورید. همچنین ورزشکاران برای افزایش انرژی و افزایش حجم عضلات خود موز را به عنوان یک وعده غذایی پیش از تمرین مصرف می کنند.

ورزشکار

موز مملو از مواد مغذی است یک موز متوسط 118 گرم دارای 27 گرم کربوهیدرات،3.1 گرم فیبر و 105 کالری است و همچنین منبعی از پتاسیم و ویتامین B6 است و یک تامین کننده سریع انرژی برای ورزشکاران است.

فیبر موجود در موز به سلامت روده ها کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند و در کاهش وزن موثر است و کالری اضافه را کاهش می دهد و به دلیل وجود پتاسیم به کاهش BMI بدن کمک می کند.

موز منبع غنی از فیبر است که به عنوان یک وعده غذایی کامل عمل می کند و میزان کالری غیر ضروری شما را کاهش می دهد و مصرف آن به عنوان مین وعده به کاهش وزن کمک می کند.

کاهش وزن

موز به داشتن کالری زیاد شناخته می شود. با این حال ، یک موز با اندازه متوسط مملو از کربوهیدرات ها و قندهای قابل هضم است که از سایر میان وعده های فرآوری شده شیرین بهتر است.

نشاسته مقاوم موجود در موز سبز و رسیده اکسیداسیون چربی را از بین می برد و ذخیره چربی را در سلول های چربی کاهش می دهد و باعث کاهش وزن می شود.

موز سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. این ریز مغذی ها به عنوان کوفاکتورها (ترکیبات شیمیایی غیر پروتئینی که فعالیت آنزیمی را تسریع می کنند تا انرژی آزاد کنند) در متابولیسم گلوکز و مصرف انرژی عمل می کنند. این امر به کاهش خطر چاقی و دیابت کمک می کند.

موز دارای کالری و قند زیادی است و به عنوان یک منبع انرژی شناخته می شود که باعث بالا رفتن سطح انرژی در ورزشکاران می شود. بنابراین ، خوردن موز همراه با سایر غذاهای سالم یا مکمل های پروتئینی به افزایش وزن کمک می کند.

موز

موز از شاخص سیری بالایی برخوردار است و سرشار از فیبر است. خوردن موز به عنوان میان وعده یا به عنوان وعده غذایی قبل از تمرین به تامین مواد مغذی لازم برای احساس سیری و تأمین انرژی کمک می کند.

چگونه موز بخوریم تا وزن اضافه کنیم؟

موز سرشار از کالری است ، به همین دلیل است که خوردن موز یک روش قدیمی برای افزایش وزن است. بهترین راه برای گنجاندن موز در رژیم غذایی منظم برای افزایش وزن ، افزودن آن به اسموتی یا شیر است.

سایر فواید خوردن موز:

موز حاوی پکتین و نشاسته مقاوم است که باعث دیرتر تخلیه شدن معده می شود همچنین تحمل و تنظیم گلوکز را بهبود می بخشد که موز را برای افراد دیابتی به یک میان وعده مناسب تبدیل می کند.

معده

نشاسته مقاوم موجود در موز جریان خون در روده بزرگ را بیشتر می کند و سلامت روده را بهبود می بخشد.

موز منبع غنی پتاسیم است. پتاسیم از قلب محافظت می کند و خطر سکته را به خصوص در زنان مسن کاهش می دهد.

ترکیبات فعال زیستی موجود در موز سلامت کلی شما را بهبود می بخشد و بیماری هایی که بدن را دچار تحلیل می کنند مانند استرس اکسیداتیو را کاهش می دهند.

پست بعدی

از وعده عجیب یک کاندیدا تا افزایش احتمال حضور رئیسی در انتخابات / دستکاری در بودجه، پایان قالیباف را رقم زد؟

پ آوریل 29 , 2021
در این ویدئو تمام اخبار داغ انتخاباتی ۲۴ ساعت گذشته را تماشا کنید. در ساعات گذشته، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایی گفت که احتمال نامزدی رییسی بیشتر شده است. شاید به این خاطر که افشای دستکاری در بودجه، قالیباف را به یک مهره سوخته تبدیل کرده است. جزئیات بیشتر را در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000