روانپزشک: کرونا، افسردگی کودکان را افزایش داد

60896470e5609_2021-04-28_18-04 یک روانپزشک گفت: ترس از ابتلا به کرونا و اطلاعات ناکافی در مورد ویروس، خستگی و ناامیدی، فقدان ارتباط با همکلاسی‌ها و دوستان، اثرهای روانشناختی چون اضطراب و افسردگی را در کودکان افزایش داده است .

دکتر آتنا فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه رابطه نزدیک و صمیمی والدین با کودکان بهترین راه شناسایی مشکلات روانشناختی در کودکان است افزود: در شرایط کرونایی والدین می بایست به نگرانی کودکان به دقت گوش کنند و محبت و توجه بیشتری به آن ها داشته باشند .

روانپزشک بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز، صحبت کردن با کودکان در مورد کرونا و شرایط موجود را مفید ذکر کرد و یادآور شد: برای این کار بهتر است از کلمات و مفاهیمی استفاده شود که برای کودکان قابل فهم باشد و توضیحات را باید متناسب با سن ، درک و مرحله رشد کودک به وی داد .

این روان شناس بیان کرد: کودکان دوست دارند تا موقعیت ها را شخصی سازی کنند ، بدین معنی که آن ها ممکن است نگران سلامتی و امنیت خود و اعضای خانواده شوند که در این شرایط وظیفه والدین است که اطمینان دهنده باشند و قول های غیرواقعی به آن ها ندهند .

فلاح با اشاره به اینکه تا حد امکان در مورد ابتلا و مرگ و میر با کودکان و نوجوانان صحبت نکنید ادامه داد : اگر کودکان سوالات نگران کننده ای از شما پرسیدند سکوت نکنید ، چون سکوت به عنوان علامتی از خطر توسط کودکان تعبیر می شود .

روانپزشک بیمارستان مهریز با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده یک سوم کودکان اخبار را تماشا می‌کنند اظهار کرد: تماشای اخبار حوادث و رویدادهای کرونایی بیش از ۵۰ درصد از کودکان را دچار افسردگی و حتی عصبانیت می‌کند که باید مدیریت شود.

فلاح به اهمیت توجه بهتر به کودکان و نوجوانان توسط والدین در شرایط کنونی در کنار توجه به سایر نیازهای جسمی آنها را موضوع مهمی ذکر کرد که باید بیش از گذشته با اطلاع و استفاده از کارشناسان اقدام لازم به عمل آید که بسیار ضروری است .

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

از ۸۳۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته ۲۹۰ بیمار مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان یزد شناسایی شدند.

پست بعدی

ادای احترام شیراز به مادر داستان‌نویسی ایران

چ آوریل 28 , 2021
به مناسبت روز و هفته شیراز و همزمانی این ایام با صدمین زادروز مادر داستان‌نویسی ایران، بزرگداشتی برا

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000