دولت آمریکا مقررات پوشیدن ماسک در فضای باز را تسهیل کرد

6088fd441aa10_2021-04-28_10-44 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (سی دی سی) اعلام کرده است افرادی که کاملا واکسینه شده اند نیازی به زدن ماسک در فضای آزاد ندارند.

براساس توصیه های تازه این سازمان کسانی که همه دُزهای لازم واکسن کرونا را دریافت کرده اند می توانند در جمع های کوچک افراد واکسینه شده ماسک را کنار بگذارند.
اما سی دی سی توصیه مربوط به زدن ماسک در فضای بسته و در مکان های شلوغ مثل استادیوم ها را حفظ کرد.
تاکنون بیش از ۹۵ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، این تصمیم سی دی سی را "پیشرفتی فوق العاده" توصیف کرده است.
او گفت: "محققان ما با تکیه بر داده ها قانع شده اند که شانس گرفتن یا انتقال ویروس به دیگران خیلی خیلی کم است. یک چیز روشن است: اگر واکسینه شده اید آزادی بیشتری خواهید داشت."
رئیس جمهور آمریکا همچنین کسانی که واکسن نزده اند را به زدن واکسن ترغیب کرد و آن را عملی "میهن پرستانه" خواند.
او گفت: "واکسن نه فقط به نجات جان شما بلکه همچنین به اطرافیان شما کمک می کند – واکسن زدن در عین حال به کل کشور کمک می کند به شرایطی عادی‌تر برگردد."
مقام های بهداشتی آمریکا توصیه های تازه را روز سه شنبه در جریان کنفرانس خبری کارگروه ویروس کرونای کاخ سفید اعلام کردند.
دکتر روشل والنسکی مدیر سی دی سی گفت: "گردهمایی های کوچک و متوسط در فضای باز برای کسانی که واکسینه شده اند بدون ماسک امن است."
این شامل ورزش و غذا خوردن در فضای باز می شود.

آقای بایدن همه مردم را به زدن واکسن ترغیب کرد

او گفت تعیین اینکه آیا باید در گروه های بزرگتر در فضای آزاد ماسک زد یا نه به عواملی مثل میزان تهویه محیط و فاصله افراد بستگی دارد.
این توصیه ها فقط در مورد کسانی که کاملا واکسینه شده اند صادق است، یعنی دو هفته بعد از تزریق آخرین دُز یک واکسن دو نوبتی یا دو هفته بعد از تزریق یک واکسن تک دُزی.
شواهد حاکیست که هرچند ابتلا به کووید-۱۹ در فضای باز هم ممکن است، خطر سرایت در این محیط ها خیلی کم است. مطالعات مقدماتی همچنین حاکیست افرادی که کاملا واکسینه شده اند خیلی کمتر ویروس را منتشر می کنند.
دکتر والنسکی به کسانی که واکسینه نشده اند توصیه کرد تماس با دیگران را محدود کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.
مقام های بهداشتی اشاره کرده اند که با افزایش آمار واکسیناسیون شمار موارد ابتلا در آمریکا به تدریج روند ثابتی پیدا می کند.
سی دی سی می گوید تا روز ۲۶ آوریل حدود ۱۴۱ میلیون نفر در این کشور یعنی ۴۲ درصد جمعیت حداقل یک دُز واکسن تزریق کرده بودند.

پست بعدی

۴۳۴ فوتی جدید کرونا در کشور/۲۱۷۱۳بیمار دیگر شناسایی شدند

چ آوریل 28 , 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت در شبانه روز گذشته ۴۳۴ بیمار کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۷۴۴ هزار و ۹۱۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۹۳ هزار و ۸۴۰ نفر نیز دُز دوم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000