برنامه ۱۸ میلیارد دلاری پنتاگون برای مقابله با موشک‌های ایران و کره شمالی

6089083bc1726_6089083bc1728 پنتاگون در نظر دارد حدود ۱۸ میلیارد دلار برای توسعه، تولید و حمایت از رهگیرهای جدید خود به منظور مقابله با موشک‌های شلیک‌شده احتمالی از سوی کره‌شمالی و ایران هزینه کند و این اولین برنامه خرید دفاعی مهم دولت بایدن است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، گروه‌های تحت رهبری شرکت‌های لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در فاز توسعه نسل آتی رهگیر دریافت خواهند کرد. رقابت آنها بر سر "بررسی طراحی دقیق" منجر به ساخت ۳۱ رهگیر جدید می‌شود که ۱۰ مورد برای آزمایش است.

طبق محاسبه واحد ارزیابی هزینه مستقل در پنتاگون، برآورد می‌شود که فاز تولید حدود ۲.۳ میلیارد دلار هزینه داشته باشد و پشتیبانی بلند مدت در مجموع ۲.۳ میلیارد دیگر هزینه خواهد داشت.

مارک رایت، سخنگوی آژانس دفاع موشکی در بیانیه‌ای گفت: در این مرحله ما روی توسعه فناوری تمرکز کرده‌ایم. این آژانس در نظر دارد تا نهایتا تا سال ۲۰۲۸ نسل آتی رهگیر را عملیاتی کند.

این تخمین هزینه‌ها برای این منظور است که مقام‌های مدنی چشم اندازی دقیق به قیمت یک سامانه تسلیحاتی مهم داشته باشند. آنها همچنین چشم اندازی از بزرگی و درآمد بالقوه از این برنامه جدید در اختیار تحلیلگران و سرمایه گذاران در لاکهید مارتین و نورثروپ گرامن قرار می‌دهند.

براساس اعلام پنتاگون، این رهگیرها به منظور "شناسایی و انهدام موشک‌های شلیک‌شده از جانب دشمنانی نظیر کره شمالی یا ایران طراحی می‌شوند." آنها روی موشک‌های مستقر در آلاسکا کار گذاشته می‌شوند. برآورد می‌شود که هر کدام از ۳۱ رهگیر حدودا به قیمت ۴۹۸ میلیون دلار تمام شود.

این رهگیر جدید با هدف اصلاح اشتباهات یک برنامه کلاهکی شکست‌خورده در دولت‌های اوباما و ترامپ ارائه می‌شود که بعد از آنکه ۱.۲ میلیارد دلار هزینه بر جای گذاشت و قرار بود در ۲۰۲۳ عملیاتی شود، نهایتا در اوت ۲۰۱۹ لغو شد.

پست بعدی

۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران

چ آوریل 28 , 2021
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد متوفیان کرونایی در تهران به خاک سپرده شده‌اند. سعید خال در جریان بازدید رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از مجموعه بهشت زهرا با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این مجموعه گفت: بحران کرونا در طول […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000