ویروس آفریقایی کرونا به ایران رسید/ صدای پای کرونای هندی را می شنویم/ ویدئو

6087c26f01cd9_2021-04-27_12-21 وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۳ مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقایی جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی کشور شناسایی شده است.

سعید نمکی روز سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی افزود: دیشب گزارش داشتیم در یکی از استان‌های جنوبی سه مورد ویروس آفریقای جنوبی مشاهده شده که در حال دنبال کردن آن با شیوه‌های مجدد آزمایش هستیم تا قطعی شود.

وی گفت: لحظه به لحظه ورود ویروس‌های جهش یافته کرونا به کشور را رصد می‌کردیم. قبلا گفتم که ویروس‌ها پاسپورت نمی‌خواهند. همان طور که ویروس ووهان توانست خود را به قطب برساند، صدای پای ویروس‌های جهش یافته را پشت مرزها می‌شنیدیم. با توجه به این‌که علم حضور و شیوع ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی را در کشورهای همسایه داشتم، مکاتباتی برای منع ورود و خروج از کشورهای همسایه داشتیم که مسائل به خوبی دنبال نشد.

وی ادامه داد: در مورد ویروس جهش یافته هندی نیز صدای پای آن را می‌شنویم. تمام تبعه هندی و پاکستانی را بررسی می‌کنیم و دیروز در یکی از شهرستان‌ها مواردی از هندی‌های مبتلا به کرونا را ارزیابی کردیم و امیدواریم که این افراد مبتلا به ویروس جهش یافته هندی نباشند.

نمکی گفت: این زنگ خطر به ما می‌گوید که باید فاصله‌ها را بیشتر کرده و پروتکل‌های بهداشتی را بهتر رعایت کنیم و اجازه ندهیم همکاران ما با این نفس‌های تنگ و خسته به دام جمع و جور کردن موج جدیدی با ویروس‌های جهش یافته جدید شوند.

خیلی از واکسن‌ها روی ویروس آفریقای جنوبی جواب نداده است

وزیر بهداشت اظهار کرد: نظام سلامت در اوج گرفتاری است و امیدواریم در این مرحله چوب سنگین بر گرده نظام سلامت با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد نکنیم. امیدواریم بعد از ویروس انگلیسی به دام شیوع گسترده ویروس آفریقای جنوبی نیفتیم. خیلی از واکسن‌ها روی این ویروس جواب نداده و اگر جواب بدهد، جواب مختصری است. نگذاریم به دام ویروس جهش یافته‌ای بیفتیم که واکسن‌ها هم روی آن اثری ندارند.

مرگ‌ها در روزهای آینده افزایش خواهد داشت

نمکی بیان کرد: با موج فراگیر ویروس جهش یافته کرونا به عنوان موج چهارم در سراسر کشور همکاران ما با شرایط ویژه‌ای روبه‌رو شدند. متاسفانه مرگ‌های ناشی از بستری‌های زیادی که داشتیم رو به افزایش خواهد بود و در چند روز آینده روزهای سخت‌تری را از نظر دریافت خبر مرگ‌ها خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای مدیریت این موج، مراکز ۱۶ ساعته سرپایی را افزایش دادیم. همچنین درمان سرپایی را افزایش دادیم و توانستیم بار انبوه که سرریز آن به بیمارستان‌ها می‌رفت را کم کنیم. در روزهای آینده با ورودی کمتر بیمارستان‌ها و گذشت از این موج سنگین امیدواریم میزان مرگ و میرها که با تاخیر به نسبت بستری کاهش پیدا می‌کند را شاهد باشیم.

آغاز واکسیناسیون بالای ۸۰ سال از امروز

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون گروه ۸۰ سال به بالا از امروز در کشور آغاز شد و امیدواریم بعد از آن بتوانیم واکسیناسیون گروه‌های دیگری را آغاز کنیم و تا خرداد ماه بتوانیم گروه‌های هدف پر ریسک را واکسینه کنیم.

وی بیان کرد: تولید واکسن داخلی به خوبی پیش می‌رود و دیروز در اصفهان فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن پاستور را آغاز کرده و برکت نیز روز قبل اغاز شد و در آینده نزدیک مجموعه واکسن‌های داخلی به واکسیناسیون اضافه شود.

وزیر بهداشت: صدای پای کرونای هندی را می شنویم

نمکی: در یکی از شهرستان ها تعدادی هندی مشکوک به کرونای هندی هستند. امیدواریم کرونای هندی نباشد.

پست بعدی

حضور زنان در یگان‌های ویژه برای برخورد با ناامن‌کنندگان شهرها

س آوریل 27 , 2021
فرمانده یگان‌های ویژه ناجا گفت: حضور واحدهای عملیاتی زنان در ماموریت‌های آینده یگان ویژه نقش موثری خواهد داشت و خلاء‌های گذشته در برخورد با ناامن‌کنندگان شهرها را مرتفع خواهد کرد. سردار حسن کرمی در جمع کارکنان واحد زنان یگان‌ های ویژه ناجا از عملیاتی شدن تعدادی از واحدهای زنان در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000