رژیم صهیونیستی: نیازی به تحقیقات لاهه نیست، خودمان تحقیق می‌کنیم!

60867312786f4_60867312786f6 مسئولان رژیم صهیونیستی در وزارت‌های دادگستری و خارجه و دادستانی کل مدعی شدند که دستگاه قضایی این رژیم خود قادر به تحقیقات درخصوص جنایت‌های جنگی در حق فلسطینیان است و نیازی به تحقیقات دیوان کیفری لاهه نیست!

به گزارش روزنامه هاآرتص، مسئولانی از وزارت‌های دادگستری و خارجه و داستانی رژیم صهیونیستی طی دیدارهایشان با مقامات قضایی و سیاسی در جامعه بین‌الملل که روزنامه هاآرتص از آن ها با عنوان "میانجی" نام برده این ادعاها را تکرار کردند.

روزنامه هاآرتص نوشت که این "میانجیگران" طی سال گذشته موضع اسرائیل را به اطلاع دیوان کیفری بین المللی می‌رساندند.

این "میانجیگری" در پی آن صورت می‌گیرد که دولت اسرائیل از همکاری با تحقیقات توسط دیوان کیفری بین المللی پیرامون جنایات جنگی خود طی حمله به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ و شهرک‌سازی‌ها سرباز می‌زند.

دولت رژیم صهیونیستی مدعی است که دیوان کیفری بین المللی اختیارات انجام چنین تحقیقاتی را ندارد.

مسئولان اسرائیلی در مقابل "میانجیگران" ادعا کردند که ارتش اسرائیل در خصوص هر رخدادی که شبهه‌هایی مبنی بر زیر پا گذاشتن دستورات در آن وجود داشته باشد، تحقیقات انجام می‌دهد و عاملان این اقدامات را در صورت نیاز محاکمه می‌کند.

ارتش و دادگاه رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ یک از مسئولان خود را در اکثریت قاطع جنایت‌های جنگی صورت گرفته در حق فلسطینی‌ها محاکمه و مورد تحقیقات و بازجویی قرار نداده‌اند و اگر هم تحقیقاتی انجام شود، سربازان و افسران اسرائیلی تبرئه می‌شوند. اسرائیل همچنین شهرک‌ سازی در اراضی فلسطینی را اقدام "قانونی" به حساب می‌آورد.

پست بعدی

صادرات رب گوجه تا اطلاع ثانوی آزاد است

د آوریل 26 , 2021
بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار صادرات رب گوجه تا اطلاع ثانوی آزاد است. در یکی از جلسات اخیر ستاد تنظیم بازار درخواست سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص تمدید مهلت صادرات رب گوجه فرنگی مطرح شده که ستاد تنظیم بازار با آن موافقت کرده است. در مصوبات این جلسه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000