پاکستان هم به “نسل کشی” خواندن قتل عام ارامنه توسط بایدن اعتراض کرد

608648f2d82cc_608648f2d82d0 وزیر خارجه پاکستان در گفتگویی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود از اعتراض آنکارا بابت اظهارات بایدن درباره "نسل کشی" خواندن قتل عام ۱۹۱۵ ارامنه از سوی عثمانی حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ترکیه اظهارات روز شنبه جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کرد و از وی خواست تا برای پیشبرد یک همزیستی مسالمت آمیز بین ساکنان منطقه اظهاراتش را تغییر دهد.

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان گفته که تصمیم بایدن برای برچسب "نسل کشی" قتل عامل ارامنه توسط ترک‌های عثمانی در ۱۹۱۵ یک "اشتباه تاریخی" است.

علی‌اف از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه خواست تا این اقدام بایدن را محکوم کند.

در همین حال، یکی از منابع مطلع در وزارت خارجه ترکیه گفت: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تماس تلفنی داشت و بر حمایت اسلام آباد از موضع ترکیه در قبال اظهارات بایدن درباره رویدادهای ۱۹۱۵ تاکید کرد.

پیشتر، یکی از منابع مطلع در وزارت خارجه ترکیه گفته بود که این وزارتخانه "دیوید ساترفیلد"، سفیر آمریکا در آنکارا را برای پاره‌ای توضیحات و اعلام اعتراض به اظهارات بایدن احضار کرده است.

رهبری ارمنستان اما از موضع بایدن در قبال رویدادهای ۱۹۱۵ استقبال کرد.

پست بعدی

طلای جهانی صعود کرد

د آوریل 26 , 2021
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد موارد ابتلا به کووید ۱۹ که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۱ دلار و ۹۷ سنت رسید. در بازار معاملات آتی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000