ویروس کرونای هندی هنوز در ایران دیده نشده / فعلا ثبت نام واکسن نداریم

608528be267b4_608528be267b6 رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود هر نوع ثبت نام برای واکسن کرونا را رد کرد ودرباره ورود ویروس کرونای هندی نیز گفت: هنوز این ویروس در ایران دیده نشده اما باید منتظر ورود آن باشیم.

کیانوش جهانپورروز یکشنبه در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از ابتلا به ویروس هندی کرونا در ایران گزارش شده، افزود: تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز گذشته(شنبه) پس از جلسه این ستاد اعلام کرد: فعلا ویروس جهش یافته انگلیسی نوع غالب ویروس در کشور است که میزان سرایت، بیماری زایی و مرگ آوری آن از ویروس ووهان بیشتر است و جوانترها را بیشتر مبتلا می کند. این ویروس اکنون در کشور تاخت و تاز می کند اما خطر جدید ویروس جهش یافته کرونا در هندوستان است که به شدت مسری است و میزان تلفات بالایی دارد و حتی از ویروس های کرونای دیگری مثل انگلیسی، بزریلی و آفریقای جنوبی خطرناکتر است.

وی افزود: استانهای مرزهای شرقی که در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید بیشتر رعایت کنند. به روسای دانشگاههای علوم پزشکی و استانداران در این مورد توصیه شده و باید تمهیدات لازم را انجام دهند تا بتوانیم این خطر را کنترل کنیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت نیز روز شنبه در نامه‌ای به وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر توقف نقل و انتقال مسافر به شکل مستقیم و غیرمستقیم از هندوستان تاکید کرد.

هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا نداریم

جهانپورهمچنین درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت نام واکسن در سایت های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی به خبرنگار ایرنا گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می کند. تاکنون چنین فراخوانی نداشته ایم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون بیماران خاص گفت: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس از طریق انجمن های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می شود و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می شود. سرطان جزو بیماری های خاص نیست اما برای آن دسته از بیمارانی که در مراکز درمان سرطان تحت درمان هستند، هنگامی که اولویت آنها برسد از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

هزینه های درمان کرونا تحت پوشش بیمه است

جهانپور درباره هزینه های درمان کرونا نیز گفت: هزینه های درمان کرونا نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته، البته احتمالا با توجه به افزایش نسبی تعرفه های پزشکی، تعرفه های خدمات درمان بستری و سرپایی به طور کلی رشد نسبی داشته اما در مورد بیماران کرونا، بیمه ها این هزینه ها را پوشش می دهند و ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی این بیماران را بیمه ها پرداخت می کنند.

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، ۲۸ مهر سال ۹۹ در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره متوسط هزینه درمان کرونا گفته بود: متوسط هزینه هر بیمار مبتلا به کرونا که در بیمارستان دولتی بستری می شود، پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان آن را سازمان بیمه سلامت برای افراد تحت پوشش این سازمان پرداخت می کند. به طور کلی این سازمان ۹۰ درصد هزینه بیماران بستری و ۷۰ درصد هزینه بیماران سرپایی را اعم از بیماران کرونا و غیر کرونا پرداخت می کند.

وی گفت: هزینه تست کرونا نیز در بخش دولتی ۲۵۰ هزار تومان و در بخش خصوصی ۵۸۰ هزار تومان است که سازمان بیمه سلامت ۷۰ درصد میزان تعرفه بخش دولتی را برای بیمه شدگان پرداخت می کند.

تعرفه های پزشکی در سال ۱۴۰۰ به طور متوسط حدود ۲۸.۵ درصد نسبت به تعرفه های سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است.

پست بعدی

فکر واکسن خصوصی هم خطرناک است

ی آوریل 25 , 2021
عضو کمیته ملی واکسن کووید ۱۹ به بیان توضیحاتی در خصوص پولی شدن این واکسن و ورود بخش خصوصی به خرید و توزیع آن پرداخت. سید علیرضا ناجی در خصوص پولی شدن واکسن کرونا و ورود بخش خصوصی به خرید و توزیع آن گفت: این موضوع به نظر من بسیار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000