رئیس جمهور اوکراین نمی‌تواند پیشنهاد پوتین را بپذیرد

6083cfef6d4ae_6083cfef6d4b0 معاون نخست وزیر اوکراین و معاون سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور در گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس پیشنهاد اخیر پوتین برای دیدار با همتای خود در مسکو را رد کرد.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، «الکسی رزنیکوف» روز شنبه در یک برنامه سیاسی تلویزیونی از شبکه تلویزیونی سراسری اوکراین تصریح کرد: ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین نمی‌تواند دعوت ولادیمیر پوتین همتای روس خود را برای مذاکره در مسکو بپذیرد.

معاون سرپرست هیات مذاکره کننده این کشور در گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس گفت: رئیس جمهوری اوکراین نمی تواند در هنگام جنگ به پایتخت کشوری برود و با شخصی که نماینده کشور دشمن است دیدار کند.

رزنیکوف پیشنهاد پوتین برای دیدار با زلنسکی در مسکو را عجیب خواند و افزود: چنین دیداری باید در چارچوب گروه چهار نورماندی (با شرکت روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان) برگزار شود.

گروه تماس سه جانبه برای حل مناقشه دونباس از نمایندگان روسیه، اوکراین و جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوگانسک تشکیل یافته و تاکنون چندین دور مذاکرات در چارچوب آن در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شده است.

رئیس جمهوری روسیه در واکنش به دعوت همتای اوکراینی خود برای دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین، از وی برای دیدار در مسکو دعوت کرد.

ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در کاخ کرملین پیشنهاد دیدار با زلنسکی را مطرح کرد و گفت: اگر رئیس جمهوری اوکراین می‌خواهد روابط با روسیه را احیا کند، آماده‌ام در هر فرصت مناسب با او در مسکو دیدار کنم.

وی افزود: دولت اوکراین در سال‌های اخیر اقدامات بسیار زیادی را برای نابودی روابط با روسیه بکار گرفته است.

پوتین به مسائلی که دولت اوکراین بوجود آورده است از جمله اقداماتی علیه زبان روسی در این کشور و سیاست‌های خصمانه علیه کلیسای ارتدوکس روس اشاره کرد.

وی اظهار داشت: اگر مقام‌های اوکراینی می‌خواهند در مورد مناقشه در منطقه دونباس گفت و گو کنند باید با سران جمهوری‌های (خودخوانده) دونتسک و لوگانسک وارد مذاکره شوند و پس از آن با روسیه گفت و گو کنند.

پیشنهاد رییس جمهوری اوکراین برای دیدار با پوتین

پیش از این ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین به پوتین پیشنهاد دیدار در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین را داده بود.

تنش‌ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از ماه گذشته اوج گرفته است.

زلنسکی هفته گذشته طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ گفت که تنها با ورود اوکراین به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌توان به درگیری در دونباس پایان داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مورد این اظهارات رییس جمهوری اوکراین در مورد پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و بیان کرد: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم‌تر می‌کند.

پست بعدی

اتحادیه تاکسیرانی: میانگین افزایش کرایه تاکسی ۲۵ تا ۳۵ درصد در کشور است

ش آوریل 24 , 2021
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: میانگین افزایش کرایه تاکسی در شهرهای کشور در سال جاری بین ۲۵ تا ۳۵ درصد است که در شهرهای مختلف این میزان بستگی به مصوبات مربوط به شوراهای اسلامی شهر دارد. مرتضی ضامنی روز شنبه افزود: هر سال در بهمن یا اسفند ماه فرآیند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000