طلا آماده جهش شدید قیمتی

60830311e9368_2021-04-23_21-55 فعالان بازارهای اقتصادی و مالی جهان اعتقاد دارند چاپ بی رویه دلار در کنار بسته های حمایتی ۴ تریلیون دلاری دولت آمریکا دلیل منطقی را برای چند برابر شدن قیمت طلا در کوتاه مدت ایجاد می کنند.

طبق پیش بینی کارشناسان به نظر می رسد طلا بزرگترین جهش قیمتی خود در طول تاریخ را به زودی تجربه خواهد کرد به گونه ای که افزایش ناگهانی قیمت طلا در سال ۲۰۱۱ در مقابل آن یک پیش غذا محسوب می شود.

تارنمای «Outsider Club» آورده است بازار پر رونق دهه ۱۹۷۰ را هم فراموش کنید زیرا بازار طلا در سال ۲۰۲۱ به گونه ای پیش خواهد رفت که همه دیگر رقبایش را از نظر سوددهی از گردونه بیرون می اندازد.

تحلیلگران در گذشته با تردید بیان می کردند قیمت هر انس طلا به ۵ یا ۱۰ هزار دلار خواهد رسید. روند قیمتی سال ۲۰۱۱ به گونه ای بود که حتی برخی افراد از طلای ۵۰ و ۱۰۰ هزار دلاری هم سخن می گفتند.

البته هیچ یک از این پیش بینی ها تاکنون محقق نشده است زیرا شرایط آن دوره با اوضاع کنونی اقتصاد و بازار جهانی کاملا متفاوت است. وضعیت این بازار اکنون با هر دیدگاهی تحلیل شود، حکایت از افزایش چشمگیر قیمت طلا را دارد.

شاید تصور قیمت ۵۰ هزار دلاری هر انس طلا غیرممکن جلوه کند اما چه کسی می توانست تصور کند که هر بیت کوین به بالاتر از ۵۵ هزار دلار خواهد رسید.
طبق این گزارش، اگر می خواهید باید تا ۳۰ آوریل تصمیم بگیرید و پول های خود را جابجا کنید زیرا از آن زمان بزرگترین رویداد مالی دو دهه اخیر جهان رخ خواهد داد و در چند هفته آینده سرنوشت سرمایه های شما در سال ۲۰۲۱ مشخص می شود.

بسته های حمایتی دولت آمریکا موجب شد تا کاخ سفید بدهی های جدیدی را به صورت اوراق قرضه ایجاد کند و آن را با پول های تازه ای که مجوز آن از سوی کنگره صادر شد به فدرال ریزرو عرضه کند. بدهی بیشتر و عرضه بیشتر دلار هر دو به مفهوم تورم هستند. اقدامات مشابهی در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت که نتیجه آن هم افزایش قیمت طلا به بالاترین قیمت آن بود.

با این حال شرایط کنونی فرق دارد زیرا اقدامات دولت آمریکا برای مقابله با کووید ۱۹ وضعیت متفاوتی را ایجاد کرد و چاپ بی رویه دلار در نهایت نتیجه خود را نشان خواهد داد. فدرال رزرو در اوج فعالیت چاپ پول خود در هر ثانبه بیشتر از ۴۲۵ هزار دلار ارز جدید را تولید کرد. این رشد سریع به مدت ۹ هفته متوالی ادامه داشت. اکنون بحث بر سر ۴ تریلیون یا معادل ۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دلار است. هجوم گسترده این حجم از پول نقد جدید موجب تغییری شگرف در ارزش پول و نرخ تورم بلندمدت آمریکا خواهد شد.

در این شرایط نمی توان گفت که بازار به کدام سو حرکت می کند. دادن پاسخی صادقانه به این موضوع که طلا به چه قیمتی می رسد سخت است اما واقعیت دارد که هرگز تاکنون چنین وضعیتی رخ نداده است.

با این حال سرمایه گذاری بر روی شمش فیزیکی طلا شاید گزینه مطمئنی باشد اما در هر صورت سرمایه گذاری در سهام طلا بسیار به صرفه تر و سودآورتر خواهد بود.

این گزارش سهام شرکت Aurelian Resources را بسیار آینده دار می داند زیرا تحقیقات معدنی این شرکت در اکوادور و کانادا به ذخایر شگرف با درجه خلوص بسیار بالاتر از سطح میانگین دست یافته است.

پست بعدی

نام شهردار اصفهان ‌در فهرست دریافت کننده های سهمیه واکسن کرونا قرار دارد؟

ج آوریل 23 , 2021
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که موضوع تزریق واکسن به شهردار اصفهان بررسی شد. بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در اطلاعیه‌ای بررسی خبر تزریق واکسن کوید 19 به شهردار اصفهان را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000