نقشه مرموزانه اسرائیل برای نابودی برجام/ پیشنهاد یک پایگاه خبری به نتانیاهو در مورد ایران

608043abcea62_2021-04-21_19-54 تایمز اسرائیل در گزارش اخیرش سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که چگونه و چرا رژیم صهیونیستی در نشست وین تنها ماند.

به گزارش خبر فوری، نهایی شدن تصمیمات نشست وین و اعلام این خبر که احتمالا تا پایان اردیبهشت ماه آمریکا به برجام باز می‌گردد باعث واکنش رسانه‌ها و محافل صهیونیستی شده است. آنچه بسیاری از رسانه‌های اسرائیلی به آن توجه دارند، جایگاه رژیم صهیونیستی در این روزها و در مورد مسائل هسته‌ای ایران است.

تایمز اسرائیل در گزارش اخیرش به این موضوع پرداخته و سعی دارد به این پرسش پاسخ دهد که چگونه و چرا رژیم صهیونیستی در نشست وین تنها ماند.

نتانیاهو روش خود را تغییر دهد

از نظر این پایگاه خبری صهیونیستی، آنچه واضح است این است که حالا هم ایران، هم آمریکا، هم اروپا و هم چین و روسیه علاقه دارند برجام احیاء شود. در این میان، فقط اسرائیل است که مخالف این توافق است و سعی دارد آن را نابود کند اما آنچه واضح است این است که رژیم صهیونیستی در این میان تنها مانده و در تنهایی خودش هم روش اشتباهی را پیش گرفته است.

آنچه تایمز اسرائیل بر آن تاکید دارد این است که شخص نتانیاهو و دولت تندرو اش علت این تنهایی است. نتانیاهو در دوره اوباما و در زمانی که برجام تازه شکل گرفته بود، استراتژی نسبتا خوبی داشت. او مخالف برجام بود اما زمین بازی و هدف ضرباتش را درست انتخاب کرده بود. او و لابی‌ها صهیونیستی سعی داشتند در دل آمریکا، بر دولت باراک اوباما فشار بیاورند تا دست از برجام بکشد؛ اما حالا در سال 2020، نتانیاهو روش بدی را برگزیده است. او زمین اشتباهی را نیز انتخاب کرده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جای فشار بر آمریکا سعی دارد بر ایران فشار بیاورد. اقدامات خرابکارانه این رژیم در ماه‌های اخیر بسیار زیاد بوده است. از جمله این اقدامات می‌توان به حملات به نطنز، شهادت نخبگان هسته ای جمهوری اسلامی ایران و من جمله شهید فخری زاده، حمله به کشتی‌های ایرانی در دریای سرخ و … اشاره کرد.

استراتژی دولت نتانیاهو باعث شده حالا او و رژیم صهیونیستی چهره بدی در جهان پیدا کند و حتی متحدانش نیز او را طرد کنند. تایمز اسرائیل بر اظهارات اخیر آمریکایی‌ها تاکید دارد که مقامات اسرائیل را به زیاده گویی (chatter) در مورد ایران متهم کردند.

مخالفت شدید شخص جو بایدن با نتانیاهو و دولت تندرو اش را نیز باید به این شرایط اضافه کرد. این مخالفت‌ها با افزایش خودسری نتانیاهو، حملات مختلفش و تلاش برای تحریک ایران به جنگ هر لحظه بیشتر می‌شود.

لابی به جای خرابکاری، مسیر دوم اسرئیل برای ضربه به ایران

نویسنده گزارش تایمز اسرائیلی معتقد است نتانیاهو و دولتش برای اینکه بیشتر دچار انزوا نشود و بتواند بار دیگر، حداقل در مورد مساله ایران با آمریکا همراه شود، باید کمپین خرابکاری (sabotage campaign) خود را تعطیل کرده و یک استراتژی وسیع تر انتخاب کند.

تایمز اسرائیلی معتقد است نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید بار دیگر فشار خود را از روی ایران برداشته و بر آمریکا قرار دهد. تایمز معتقد است سفر اخیر رئیس موساد، یوسی کوهن (Yossi Cohen) به واشنگتن و نیز سفر مشاور امنیت ملی اسرائیل یعنی بن شبط (Ben-Shabbat) که در هفته اخیر رخ می‌دهد، دقیقا می‌تواند زمینه ساز این تغییر راهبردی باشد.

در واقع تایمز اسرائیل معتقد است رژیم صهیونیستی برای فشار بر ایران باید همچنان با آمریکا در صلح و دوستی باشد و از طریق لابی خود بر آمریکا فشار بیاورد تا حداقل گستره برجام را بیشتر کند. آنچه مد نظر این وبگاه اسرائیلی است افزایش مدت زمان محدودیت‌های هسته‌ای و افزایش گستره این محدودیت‌ها به فعالیت‌های موشکی ایران است.

تایمز اسرائیل تاکید دارد فشار لابی صهیونیستی باید آمریکای بایدن را وادار کند که تن به پذیرش این مسائل (یعنی بیشتر شدن مفاد برجام) دهد. از نظر نویسنده، برای تحقق این هدف، استراتژی خرابکاری و حمله به ایران که نتانیاهو پیش گرفته دیگر پاسخ نمی‌دهد و این راهبرد بچه گانه باید هر چه زودتر تغییر کند.

پست بعدی

قیمت طلا فعلا نزولی است / چشم بازار به برجام است

ج آوریل 23 , 2021
یک کارشناس طلا و سکه درباره آینده قیمتها در این بازار گفت: قیمت طلا متاثر از قیمت دلار به ریال و قیمت انس طلای جهانی است. میثم رادپور در گفتگو با خبر فوری بیان کرد: باتوجه به برجام و مسائل سیاسی و مذاکرات درحال انجام منجر به کاهش قیمت دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000