رئیسی برای اعلام کاندیداتوری معذوراتی دارد

60800b9552372_2021-04-21_15-55 فعال سیاسی اصولگرا درباره تردید سید ابراهیم رئیسی برای اعلام کاندیداتوری گفت: حتما آیت الله رئیسی معذوراتی دارد، وی رئیس قوه قضائیه است و بالاخره ریاست قوه قضائیه مسئولیت هایی دارد یا شاید هنوز به جمع بندی نرسیده اند.

انتخابات به روزهای حساس خود نزدیک می شود. شورای وحدت لیست 9 نامزد نهایی خود (باقر قالیباف، ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، حسین دهقان، علی نیکزاد، حسین قاضی‌زاده هاشمی، عزت‌الله ضرغامی و سعید محمد) را اعلام کرد و قرار است از بین آنها یک نفر را بر گزیند.

سیدحسین نقوی حسینی درباره لیست نامزدهای شورای وحدت گفت: این شورا به دنبال آن است که از بین نامزدهای اصولگرا نامزد نهایی خودش را انتخاب کند که نهایتا به 9 نفر رسید و در همه نیز حضرت آیت الله رئیسی قرار دارد. در مجموع براساس صحبت هایی که می شود گزینه اصلی همان حضرت آیت الله رئیسی است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران سعید جلیلی در سال 92 افزود: حضرت آیت الله رئیسی اگر بیاید، آقای جلیلی ضرورتی برای کاندیداتوری نمی بیند و قطعا از حضرت آیت الله رئیسی حمایت خواهند کرد. شورای وحدت و شورای ائتلاف بر این تصور هستند که حضرت آیت الله رئیسی خواهند آمد و سایر افرادی که در آن لیست هستند با آیت الله رئیسی کار خواهند کرد و کاندیدای مستقل نخواهند شد.

وی با بیان اینکه از زبان برخی نامزدها هم می شنویم که ما منتظر تصمیم آیت الله رئیسی هستیم، افزود: اگر حضرت آیت الله رئیسی نیاید وضعیت خیلی پیچیده خواهد شد چون قطعا 8 نامزد دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند به این علت که همه آنها خود را اصلح می دانند. بنابراین شرایط خیلی سخت و اجماع و ائتلاف اصولگرایان دچار مشکلات جدی خواهد شد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تصمیم آیت الله رئیسی برای کاندیداتوری بیان کرد: از جمیع اطلاعاتی که دارم احتمال آمدن شان بیشتر نیامدن شان است چون تقاضاها و درخواستها برای کاندیداتوری ایشان خیلی زیاد است و حضرت آیت الله رئیسی تحت فشار شدیدی از طرف طلاب و گروه ها و احزاب سیاسی و جناح های اصولگرایی و حتی برخی آحاد مردم است؛ از آنجا که می دانند اگر ایشان کاندیدا نشود بین جبهه اصولگرایی تفرقه می افتد و ما ممکن است به یک دولت قوی کارآمد نتوانیم دست پیدا کنیم.

وی درباره تردید آیت الله رئیسی برای اعلام کاندیداتوری ادامه داد: حتما حضرت آیت الله رئیسی معذوراتی دارد، ایشان رئیس قوه قضائیه است و بالاخره ریاست قوه قضائیه مسئولیت هایی دارد یا شاید هنوز به جمع بندی نرسیده اند. حضرت آیت الله رئیسی خود باید به این جمع بندی برسد که کاندیداتوری اش به صلاح نظام و کشور و مردم است.

نقوی حسینی درباره کاندیدای اصلی جریان اصلاحات یادآور شد: جبهه اصلاحات منتظر نتیجه مذاکرات وین است اگر مذاکرات وین به لغو تحریم ها منجر شود قطعا گرایش به آقای ظریف بیشتر خواهد شد و ایشان از این فضا بهره برداری بیشتری خواهد کرد اما اگر مذاکرات وین منجر به موفقیت نشود، اصلاح طلبان احتمال روی یک نامزدی اجماع می کنند که احتمال رأی آوری بیشتری دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره کاندیداتوری علی لاریجانی تأکید کرد: در چنین فضایی آقای لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری ورود نخواهد کرد و نامزد نمی شود. قبلا شنیده بودم که آقای لاریجانی گفته بود «اگر حضرت آیت الله رئیسی بیاید دیگر نیازی به آمدن من نیست»

پست بعدی

تلاش انگلیس برای یافتن داروی کرونا تا قبل از پیک احتمالی پاییز

چ آوریل 21 , 2021
نخست وزیر انگلیس گفت: امیدواریم قرص یا کپسولی در دسترس قرار گیرد که با استفاده از آن بتوان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را در خانه درمان کرد. "بوریس جانسون" از آغاز بررسی ها برای یافتن روش ساده درمان کووید-۱۹ خبر داد که در خانه به کار گرفته شود. وی گفت: […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000