مذاکرات ترکیه با روسیه برای خرید سری جدید سامانه‌های اس- ۴۰۰

607ff0e3a681d_607ff0e3a6820 وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشورش در حال مذاکره در مورد خرید سری جدیدی از سامانه‌های موشکی اس- ۴۰۰ روسیه است.

به گزارش روسیا الیوم، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد که نهادهای ترکیه‌ای از جمله وزارت دفاع در حال حاضر خرید سری دوم از این سامانه‌های پدافند هوایی را با طرف روسی مورد بررسی قرار می‌دهند.

در این راستا، رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه از موضع آمریکا نسبت به معامله خرید سامانه‌های موشکی اس -۴۰۰ روسیه انتقاد کرد و گفت که آنکارا نیازمند این سامانه‌های موشکی است و آنها را خریداری کرده است و اشتباه است که واشنگتن از این معامله انتقاد کند.

این مقام ترکیه‌ای در عین حال گفت که اگر آمریکا بخواهد ترکیه از واشنگتن سلاح خریداری کند، این مسئله ایجاب می‌کند که آمریکا این سلاح‌ها را با قیمت‌های معقول و شرایطی بهتر ارائه دهد.

پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از وزیر خارجه ترکیه خواسته بود تا از خرید سامانه‌های اس- ۴۰۰ روسیه صرف‌نظر کند اما چاووش اوغلو عنوان داشت که این معامله با روسیه مسئله‌ای تکمیل شده است و ما بار دیگر یادآوری کردیم که چرا ترکیه اس- ۴۰۰ را خریداری کرده است. این سامانه خریداری و پرونده آن نیز بسته شده است.

پست بعدی

واکسن فایزر در بازار سیاه؛ ۱۰ میلیون تومان

چ آوریل 21 , 2021
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که اگر قرار باشد بخش خصوصی از سهمیه اختصاص داده شده به کشور، واکسن را وارد کند و آن را نیز با دریافت هزینه به مردم تزریق کنند، تخلف است، گفت: واکسن فایزر در بازار سیاه فروخته می‌شود! محسن علیزاده در پاسخ به این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000