وزیر جوان به «بهشت» می‌رود؟

607f08570c5f4_2021-04-20_21-29 دیدارها و رایزنی‌های وزیر جوان دولت، شاید پله‌ای باشد برای تصدی شهرداری تهران در سال‌های بعدی و باقی‌ماندن آذری‌جهرمی مقابل دوربین‌ها.

محمدجواد آذری جهرمی از همان روزی که نامش به عنوان وزیر مطرح شد، حاشیه‌ساز و مورد توجه بود. از لشکر توییتری‌های هوادارش گرفته تا خودنمایی‌هایی که شائبه خیز برداشتن او برای ریاست جمهوری را ایجاد کرده بود.

اولین باری که حاشیه ساز شد اما همان وقتی بود در آستانه رای اعتماد گرفتن از مجلس، زمزمه فعالیت‌های امنیتی او شنیده شد و آنقدر بالا گرفت که بر جلسه رای اعتماد هم اثر گذاشت. به هر سختی بود چند رای بیشتر از حدنصاب آورد و وزیر شد.

حضور مستمر در توییتر و فضای مجازی، ادبیات خودمانی که استفاده می‌کرد و یا عکس‌هایی که از زندگی خصوصی خود بر خلاف سبک سایر مسئولین منتشر می‌کرد همه باعث شد که تصور شود او به وزیر بودن راضی نیست. از چندی قبل هم مواضع سیاسی بیشتری گرفت مثل همزمان با سفر رئیس مجلس و بردن پیام رهبری برای پوتین در سفر خود به زنجان گفت: «امام یاد داد نه به کاخ‌ سفید اعتمادی هست، نه به کاخ کرملین امیدی.»

با نزدیک شدن به انتخابات اما گمانه کاندیداتوری یا حداقل تمایل او به کاندیداتوری تقویت شد. تا جایی که خودش هم در یک برنامه تلویزیونی آن را رد کرد و از دشوار بودن شرایط گفت. اگرچه همواره به این نکته نیز اشاره شده که او برای ریاست جمهوری زیادی جوان است و احتمالا با موانعی مواجه خواهد شد.

با همه این‌ها اخبار انتخاباتی حول محور جهرمی افزایش یافته است. مثلا رسانه‌های اصلاح‌طلب از دیدارهای انتخاباتی او با برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب و غیر اصلاح‌طلب مثل سیدحسن خمینی، احمد مسجدجامعی، علی لاریجانی و حسین دهقان نوشتند.

روزنامه فرهیختگان اما در شماره امروز خود این دیدارهای را در راستای تحقق هدف جدید اصلاح‌طلبان که احتمالا رساندن جهرمی به «بهشت» است، می‌داند. این روزنامه می‌نویسد: «معنای این جلسات نمی‌تواند تلاش برای رئیس‌جمهور شدن توسط وزیر جوان باشد؛ چراکه رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری در این شرایط سخت، بلندپروازی بزرگی است و خود او هم بهتر از هرکسی واقف به این موضوع است، اما این دیدارها و رایزنی‌ها شاید پله‌ای باشد برای تصدی شهرداری تهران در سال‌های بعدی و باقی‌ماندن آذری‌جهرمی مقابل دوربین‌ها».

فرهیختگان همچنین نوشته است: «براساس شاخصه‌های عنوان‌شده و همچنین میزان اثرگذاری شهردار احتمالی بر پیروزی در انتخابات، اصلاح‌طلبان به گزینه محمدجواد آذری‌ جهرمی، وزیر جوان دولت روحانی رسیده‌اند. آن‌طور که منابع غیررسمی گفته‌اند، شعار اصلی لیست اصلاح‌طلب نیز «شهر هوشمند» یعنی تلفیقی از مدیریت شهری و سوابق آذری‌جهرمی در وزارت ارتباطات انتخاب شده است تا اقبال بیشتری را به‌ویژه از نسل جوان به خود جلب کند.»

پست بعدی

ميزان تمايل مردم به شرکت در انتخابات رياست جمهوري 1400/ حدودا 44 درصد!

س آوریل 20 , 2021
نتايج نظرسنجي نشان مي دهد، ۴۳.۳ درصد از مردم گفتند «قطعا» در انتخابات رياست جمهوري شرکت خواهند کرد. در حال حاضر تخمين ايسپا از نرخ تمايل فعلي مردم براي شرکت در انتخابات رياست‌جمهوري حدود ۳۹ درصد است. اين ميزان بر اساس نرخ معمول محافظه کاري در نظرسنجي تلفني (بر اساس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000