عراقچی: روند گام به گام کنار گذاشته شده/ مذاکرات بر روی اقدام نهایی متمرکز شده است

607f018e54869_607f018e5486d معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز (سه‌شنبه) بعد از نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی اعلام کرد: این دور دوم مذاکراتی بود که در وین در دو هفته گذشته بود و ۶ روز به طول انجامید.

عباس عراقچی گفت: مذاکره بسیار فشرده‌ای بود و تلاش ما بر این است که برسیم به مجموعه اقداماتی که آمریکا باید در رفع همه تحریم‌ها انجام دهد، راستی آزمایی شود و بعد هم ایران اقدامات خودش را انجام دهد. روی این مجموعه اقدامات کار می‌شود.

عراقچی خاطرنشان کرد: پیش نویس‌های مختلفی توسط تقریبا همه هیأت‌های ارائه و تبادل شده و درباره آنها کار در حال انجام است. تلاش ما این است که بتوانیم به سند واحدی که دقیقا وظایف آمریکا را مشخص کند و اقدامات ایران که باید به تعهداتش برگردد را روشن و نحوه راستی آزمایی را مشخص کند و همچنین ترتیب و تاخر اقدامات طرفین که از نظر ما روشن است و آمریکاست که باید اقدام خودش را اول انجام دهد.

معاون وزیر خارجه بیان کرد: مذاکرات، سختی است، البته اما ما حتما از مذاکرات فرسایشی اجتناب می‌کنیم، همانطور که از مذاکرات شتاب زده هم اجتناب می‌کنیم. مذاکرات باید با دقت کامل صورت بگیرد و اجازه نمی‌دهیم کسی وقتی تلف کند و بیهوده مذاکرات را طولانی یا فرسایشی کند، در عین حال در مذاکرات تعجیل و شتاب زدگی نمی‌کنیم که نکند خدای نکرده از موضوعی غفلتی صورت بگیرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات به صورت مستمر به تهران گزارش می‌شود و در بازگشت من گزارش دقیق‌تر از آن‌چه گذشته ارائه خواهد شد و تصمیمات در تهران گرفته می‌شود و ما هم طبق دستورالعمل‌های تهران ان‌شاءالله مذاکرات را ادامه خواهیم داد و تا آن جایی که منافع کشور تامین شود در این مسیر گام برخواهیم داشت.

عراقچی همچنین گفت: ما حتما مخالف روند گام به گام هستیم و این روند مدت‌هاست کنار گذاشته شده و مذاکرات ما روی یک اقدام نهایی که طرفین باید صورت دهند روی آن متمرکز شده و داریم آن را طراحی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی راستی آزمایی‌ها مشخص شد در چه تاریخی و چگونه آمریکا به تعهداتش برگردد. جزییات فنی و حقوقی و سیاسی وجود دارد و باید روی آن بحث شود. جدیت در مذاکرات وجود دارد. فضای مذاکرات نمی‌توانم بگویم مثبت یا منفی است ولی کاری و حرفه‌ای است. امیدواریم این مسیر در ادامه خودش به جاهای مثبت برسد و منجر به رفع تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران شود. فکر می‌کنیم مسیری که می‌رویم مسیر درستی است.

پست بعدی

واکنش معصومه ابتکار به مرگ کودک ١٧ماهه بر اثر تجاوز پدرش

س آوریل 20 , 2021
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در واکنش به مرگ دلخراش دختر ۱۷ماهه بر اثر تجاوز پدرش، نوشت: از ⁧ قوه قضائیه⁩ انتظار می‌رود با سرعت و قاطعیت به جنایت کسی‌ که نام پدر را یدک می‌کشد، رسیدگی کند. معصومه ابتکار همچنین نوشت: «برای چندمین بار از ⁧ مجلس⁩ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000