آمادگی آمریکا برای فروش واحدهای توپخانه به تایوان

607e9521bacaa_2021-04-20_13-17 پس از اینکه یک رسانه تایوان آمادگی آمریکا را برای فروش سلاح به این جزیره گزارش کرد، چهره‌های دولتی هم در تایپه و هم واشنگتن دی‌سی، اطلاع از این توافق را، که نخستین معامله دولت بایدن با تایوان خواهد بود، انکار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ET Today تایوان گزارش داد که از طریق دفتر انستیتوی آمریکا در تایپه (AIT) – سفارت دوفاکتوی واشنگتن- از فروش قریب‌الوقوع ۴۰ واحد توپ‌خانه‌ M۱۰۹A۶ پالادین به ارزش ۶۱۰ میلیون دلار باخبر شده است. این رسانه به نوبه خود یادآور شد که یونایتد دیلی‌نیوز، یک روزنامه تایوانی دیگر، این خبر را منتشر کرده است. تایوان قبل‌تر یک نسخه قدیمی‌تر پالادین، M۱۰۹A۲-A۵ را در دهه ۱۹۹۰ خریداری کرده بود.

با این وجود، روز دوشنبه که از "چیو کو چنگ"، وزیر دفاع تایوان در نشست پارلمان در این مورد سؤال شد، وی گفت ارتش اطلاع رسمی از طرف AIT یا واشنگتن دریافت نکرده است. بعید نیست که مقامات پس از تأیید وزارت خارجه آمریکا و آژانس لجستیک دفاعی ایالات متحده، تا زمانی که چنین معاملاتی در کنگره آمریکا مطرح نشده‌اند، از اظهارنظر درباره آن خودداری کنند.

این در حالی است که "لی شی-چنگ"، رئیس دپارتمان برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت دفاع تایوان روز دوشنبه در پارلمان در پاسخ به این پرسش که تایوان خواهان خرید چه سامانه‌های موشکی است اما هنوز تأیید آمریکا را نگرفته است، از موشک کروز هوابه‌زمین "ای‌جی‌ام-۱۵۸ جی‌ای‌اس‌اس‌ام" نام برده بود.

پست بعدی

فوت ۳۹۵ بیمار کرونا در کشور/ شناسایی ۲۵۴۹۲ بیمار جدید

س آوریل 20 , 2021
بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۳۹۵ بیمار کووید-۱۹ در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۴۸۰ هزار و ۶۴۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴۱ هزار و ۱۷۶ نفر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000