رزرو سه درصدی هتل‌ها در ایام قرنطینه/ مسافران نوروزی به هتل نرفتند

607d701e07c0a_2021-04-19_16-27 رئیس جامعه هتلداران با بیان اینکه سفرهای عید نوروز را نتوانستند مدیریت کنند گفت: در ایام نوروز ۲۵ درصد اتاق هتل‌ها مسافر داشت. این آمار اکنون به کمتر از سه درصد رسیده است.

جمشید حمزه زاده گفت: در طول ایام عید سفرهای زیادی انجام شد اما این سفرها در تعریف گردشگری نمی گنجد چون اغلب افرادی که به سفر رفتند، گردشگر نبودند بلکه به دیدار بستگان و اقوام رفتند. آنها در مقصد هزینه‌ای نکردند بلکه سربار نیز بودند. به همین دلیل در ایام عید ۱۴۰۰ با کمتر از ۲۵ درصد اشغال هتل رو به رو شدیم.

وی گفت: البته در این میان برخی از مناطق از جمله شهرهای شمالی و جزیره کیش درصد اشغال خوبی داشتند اما ظرفیت اشغال در تعدادی از استان‌ها هم ده درصد بوده است. ما مسافر جاده داشتیم نه گردشگری که قرار بود به هتل برود.

حمزه زاده ادامه داد: از عید نوروز به بعد نیز با اعلام شرایط حاد گسترش ویروس، هتل‌ها کمتر از سه درصد ضریب اشغال دارند حتی هتل‌های جزیره کیش.

حمزه زاده گفت: در واقع طرح سفرهای نوروزی باید به این صورت انجام می‌شد که هر کسی می‌خواهد به سفر برود، وچر هتل داشته باشد و معلوم باشد که در مراکز اقامتی رسمی ساکن می‌شود اما این طرح به درستی اجرا نشد.

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: وزارت بهداشت اعلام کند تست کرونای چند درصد از افرادی که در هتل اقامت داشتند، بعد از دو هفته مثبت شده است؟ ما هیچ گزارشی از ابتلای مسافران هتل‌ها نداشته‌ایم. وزارت بهداشت روی سفرها حساس شده و فقط می‌خواهد سفر را بکوبد. حالا به درست یا غلط. مبتلایان به در سفر آنهایی بوده‌اند که به دیدار اقوام رفته و دورهمی داشته‌اند.

حمزه زاده بیان کرد: ما پیش از عید پیشنهاد کردیم که سفرهای نوروزی تنها با شرط داشتن رزرو هتل و مراکز اقامتی مجاز انجام شود در آن صورت نام مسافر به فرمانداری داده می‌شد و صاحب خودرو هم به راحتی می‌توانست تردد کند در این صورت صرف ادعای داشتن رزرو از بین می‌رفت و تنها افرادی مجاز به سفر می‌شدند که رزرو قطعی و واقعی داشتند اما در عید نوروز دیدیم که ترددها انجام شد و مردمی به سفر رفتند که اصلاً اقامتی در هتل نداشتند. کسی هم جلویشان را نمی‌گرفت. درحالیکه اگر این طرح به درستی اجرا و نظارت می‌شد، کمک بزرگی به گردشگری می‌کرد و مهمتر از آن شاهد افزایش مبتلایان نبودیم.

وی ادامه داد: خیلی از کشورها که اکنون صنعت گردشگری شأن را رونق داده‌اند از مسافرانشان وچر هتل می‌خواهند. اما در ایران این کار انجام نشد. اتفاقاً برعکس، شرایط فعلی را به گردن سفرهایی انداختند که خودشان نتوانستند آن را کنترل کنند.

حمزه زاده گفت: در حال حاضر ما هیچ حمایتی از سوی دولت ندیده‌ایم. به ما گفتند که ۳۹ درصد به حقوق کارکنان اضافه خواهد شد حق کارکنان است اما دولت باید به هتل‌ها هم کمکی کند و از کیسه خلیفه نبخشد.

پست بعدی

کاهش قیمت خودرو؛ پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۵ میلیون تومان و سمند ال.ایکس ۱۸۸ میلیون تومان قیمت خورد

د آوریل 19 , 2021
امروز هر دستگاه پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۵ میلیون تومان، سمند ال.ایکس ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۲ مدل ۱۴۰۰ بین ۲۰۲ تا ۲۰۳ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ۵ حدود ۲۵۵ میلیون تومان قیمت خورد. کارشناسان یکی از دلایل این کاهش قیمتی در روزهای گذشته را عقب‌نشینی شورای رقابت از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000