ثبت کم بارش‌ترین فروردین ماه نیم قرن اخیر در استان تهران

607c2188c3cb9_607c2188c3cbd مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: در نخستین ماه فصل بهار تنها با ثبت ۲ میلی‌متر بارندگی، شاهد کم بارش‌ترین فروردین ماه استان تهران در طول ۵۳ سال اخیر بودیم.

محمدرضا خانیکی گفت: بر اساس آمار و اطلاعات دریافتی از شبکه رفتارسنجی آب و هواشناسی در هفت ماه سپری شده از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مجموع بارندگی استان تهران از مهر سال گذشته تا فروردین سال جاری، ۲۳۵ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۱ درصدی ریزش‌های جوی مواجه شده‌ایم.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: کاهش سهم ارتفاعات و حوضه آبریز سدها در میزان نزولات جوی بسیار نگران کننده‌تر است؛ به‌گونه‌ای که حوضه آبریز سدهای تأمین کننده آب استان تهران، نسبت به فروردین سال گذشته و بلندمدت، بین ۸۵ تا ۹۷ درصد کاهش بارندگی‌ها را طی فروردین سال جاری تجربه کرده است. علاوه بر این نتایج حاصل از آخرین عملیات برف‌سنجی نیز نشان دهنده کاهش قابل توجه ذخیره برفی در حوضه آبریز سدهاست.

خانیکی با اشاره به افزایش درجه حرارت استان در عموم ماه‌های سپری شده از سال آبی، اظهار داشت: نخستین ماه فصل بهار نیز بر همین روند بود به نحوی که در اکثر روزهای این ماه، با افزایش قابل توجه دما نسبت به زمان مشابه سال گذشته و متوسط بلندمدت مواجه بودیم.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد، با تمهیدات مدیریت منابع و مصارف آب و با همراهی مردم استان در مصرف بهینه و صرفه‌جویی در تمامی بخش‌های مصرف شاهد تأمین آب پایدار در ماه‌های گرم سال باشیم.

پست بعدی

مقابله با تغییرات اقلیمی نباید به چانه زنی ژئوپلیتیک تبدیل شود

ی آوریل 18 , 2021
رئیس جمهوری خلق چین چندی پیش در نشست ویدیویی رهبران چین، فرانسه و آلمان در رابطه با مقابله با تغییرات اقلیمی توضیحاتی ارائه داد. شی جین پینگ، رئیس جمهوری خلق چین چندی پیش در نشست ویدیویی رهبران چین، فرانسه و المان با اشاره به مقابله با تغییرات اقلیمی نظرات مهمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000