میزان افزایش قیمت کتابهای درسی اعلام شد

60766ca1a181d_2021-04-14_08-46 ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از روز یکشنبه آغاز شده است و تا ۲۲ خرداد ادامه خواهد داشت و طبق اعلام سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی قیمت کتاب درسی به طور میانگین ۲۵ درصد افزایش یافته است.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فروردین ماه آغاز و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه خواهد بود. بر این اساس برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۲ خرداد ماه فرصت ثبت سفارش به صورت اینترنتی و تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز تا ۱۶شهریور ماه این امکان دیده شده است.

همچنین از ۱۲ تیرماه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات فراهم است. در این زمان، خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده و یا تغییر رشته داشته باشند، می توانند اطلاعات را ویرایش کنند.

قیمت خرید کتاب‌های درسی با میانگین ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف این کتاب‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

در ادامه قیمت کتب درسی تمام پایه های تحصیلی قابل مشاهده است:

بر اساس فهرست اعلامی، قیمت کتاب های درسی دوره اول ابتدایی،۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان، دوره دوم ابتدایی ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سوم ابتدایی ۳۷ هزار تومان، چهارم ابتدایی ۳۷ هزار تومان، پنجم ابتدایی ۳۷ هزار تومان و ششم ابتدایی ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

قیمت کتاب های درسی پایه هفتم دوره اول متوسطه (پسران) ۷۱ هزار و ۵۰۰ تومان، پایه هفتم دوره اول متوسطه (دختران)۷۳ هزار تومان، پایه هشتم دوره اول متوسطه (پسران) ۶۱ هزار تومان، پایه هشتم دوره اول متوسطه (دختران) ۵۹ هزار و ۹۰۰ تومان، پایه نهم دوره اول متوسطه ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

همچنین بهای کتاب های درسی دانش آموزان پایه دهم رشته علوم انسانی ۷۵ هزار و ۸۰۰ تومان، رشته علوم تجربی ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان، رشته ریاضی فیزیک ۸۰ هزار و ۳۰۰ تومان و رشته علوم و معارف اسلامی برای پسران ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان و برای دختران ۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان است.

کتاب های درسی دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم انسانی ۷۷ هزار و ۲۰۰ تومان، رشته علوم تجربی ۸۴ هزار و ۲۰۰ تومان، رشته ریاضی فیزیک ۸۸ هزار و ۷۰۰ تومان و رشته معارف و علوم انسانی ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان است.

کتاب های درسی دانش آموزان پایه دوازدهم در رشته علوم انسانی ۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان، در رشته علوم تجربی ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان، در رشته ریاضی فیزیک ۶۹ هزار تومان و در رشته علوم و معارف اسلامی ۹۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

پست بعدی

ناامیدی نوسان‌گیران و سفته بازان از شرایط بازار سکه و ارز

چ آوریل 14 , 2021
در چهارمین روز هفته، افزایش قیمت دلار و سکه ادامه نیافت. روز سه‌شنبه، دلار از مرز۲۵ هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و سکه به زیر سطح ۱۰میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برگشت. این اتقاق در حالی رخ داد که مرزشکنی سکه و دلار در روز دوشنبه بسیاری از نوسان‌گیران را به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000