جاذبه‌های گردشگری اروپا/ برای داشتن یک سفر لذتبخش به کجاها نرویم؟

60745e5770dca_2021-04-12_19-21 اگر قصد سفر به شهرهای مهم اروپایی را دارید، احتمالا دوستانتان فهرستی از «معروف‌ترین» مکان‌ها در این شهرها را برایتان تهیه و دیدن آنها را به شما پیشنهاد می‌کنند.

ما شاید گوش دادن به این پیشنهادها همیشه درست نباشد؛ چراکه ممکن است وقت و پولتان را در دوران ارزشمند تعطیلات، در «تله‌های» گردشگری گران و شلوغ هدر دهید.

به همین دلیل در ادامه به معرفی مکان‌هایی می‌پردازیم که اگرچه معروفیت کمتری دارند اما جزو دیدنی‌ترین مکان‌های اروپا هستند.

فرانسه؛ طاق پیروزی پاریس

ممکن است دیدار از برج ایفل را دوست داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که برای رفتن به بالای این برج باید مدتی حدود یک ساعت را در صفی بلند، آن هم در زیر آفتاب یا باران تحمل کنید و در این مدت نیز شاهد بی‌قراری کودکان و شنیدن صدای جیغ آنها باشید. زمانی که پس از خریدن بلیت‌ها و طی کردن صف بلند به پای برج می‌رسید نیز با یک آسانسور شلوغ به بالای برج منتل می‌شوید.

وقتی هم در بالای برج شروع به عکس گرفتن می‌کنید، متوجه می‌شوید در عکس‌هایتان همه چیز هست غیر از خود برج ایفل.

به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای انجام این بازدید پردردسر، از طاق پیروزی پاریس (Arc de Triomphe) دیدن کنید.

پاریس مملو از مکان‌های دیدنی است و یکی از زیباترین مکان‌ها، درست روبروی ایفل و در نزدیکی حاشیه رود سن قرار گرفته که طاق پیروزی نام دارد.

ساخت طاق پیروزی در سال ۱۸۳۶ میلادی به پایان رسیده و از بالای آن می‌توان از چشم اندازی زیبا که همه مکان‌های دیدنی از خیابان شانزه لیزه تا موزه لوور و کلیسای نوتردام و برج ایفل را در برمی‌گیرد، بهره برد.

بر خلاف برج ایفل، صف بازدیدکنندگان برای رفتن به بالای این بنا خیلی طولانی نیست و میانگین زمان انتظار حدود ۵ دقیقه است.

Jean-Pierre Delagarde - CMN
the Eiffel TowerJean-Pierre Delagarde – CMN

ایتالیا؛ «پله‌های اسپانیایی» شما را به جایی نمی برند

به جای بازدید از مناطق شلوغی همچون «پله‌های اسپانیایی» یا مرکز شهر رم، به محله «تراستوره» بروید.

«پله‌های اسپانیایی» شهر رم، فقط مجموعه‌ای پله هستند و شما را به جایی نمی‌برند. در بالای این پله‌ها نیز منظره فوق العاده‌ای در انتظارتان نیست. برعکس، این منطقه پر از جیب‌بر و فروشندگانی است که کالاهایی نه چندان باارزش می فروشند.

در پایین این پله‌ها هم چشمه‌ای وجود دارد که در میان چشمه‌های فراوان این شهر تاریخی، چندان چشمگیر نیست و تنها اطراف آن را جمعیت بزرگی از گردشگران گرفته است.

به جای دیدار از این مکان شلوغ، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به محله «تراستوره» بروید. منطقه‌ای کوچک و پرشکوه که ساکنان رم معمولا برای صرف غذا و نوشیدنی و گذراندن اوقاتی خوش با دوستان به آنجا می روند.

مجارستان؛ به ساختمان پارلمان بوداپست بروید

یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای گردشگران در این کشور «قلعه بودا» است. اما وقتی به «قلعه» فکر می کنید انتظار امارتی بزرگ و باشکوه و قرون وسطایی را دارید با مجسمه هایی از نگهبانان زره پوش و سالن‌های بزرگ رقص؛ چیزی که درباره «قلعه بودا» در بوداپست صادق نیست.

شما پس از یک پیاده روی طولانی در دامنه شیب‌دار این قلعه یا پرداخت هزینه یک تله‌کابین قدیمی و کم سرعت، به تلی از خاک به اندازه زمین فوتبال می رسید. البته یک موزه هم در آنجا وجود دارد اما به جز آن بهترین چیزی که انتظارتان را می کشد، تنها قدم زدن در کنار دیوارها و دیدن رود دانوب از آنجاست.

به جای چنین بازدیدی، به شما پیشنهاد می کنیم به ساختمان پارلمان بوداپست بروید و عظمت معماری نئوگوتیک را دریابید. ساختمان پارلمان بوداپست یکی از بزرگترین ساختمانهای دولتی جهان است که ساخت آن در سال ۱۹۰۲ میلادی به پایان رسیده است.

این عمارت باشکوه دارای ۳۶۵ برج است و سالنهای آن با ۴۰ کیلوگرم طلای ۲۲ عیار زینت داده شده؛ ساختمان ۶۹۱ اتاق و ۲۹ سری پله دارد. در آنجا می توانید تاج مقدس مجارستان را نیز ببینید.

پاسپورت خود را فراموش نکنید؛ بازدید از این مکان برای شهروندان اتحادیه اروپا نصف بها است.

دانمارک؛ به موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا در شهر هوملبیک بروید

مجسمه پری دریایی کوچک که روی صخره‌ای در نزدیکی بندر کپنهاگ نصب شده نیز از مکانهای پرطرفدار میان گردشگران است. این مجمسه در سال ۱۹۱۳ میلادی با الهام از داستان پری کوچک دریایی نوشته هانس کریستین آندرسن ساخته شده است.

اما برای دیدن مجسمۀ این پری غمگین، باید یکساعت وقت صرف کرد تا به ساحل رسید و غیر از گرفتن عکسی با این مجسمه، چیز دیگری نصیب شما نخواهد شد.

پیشنهاد می کنیم که به جای آن به موزه هنرهای مدرن لوئیزیانا در شهر هوملبیک بروید و از باغ مجسمه‌های آن همچنین آثار نقاشی هنرمندان بین‌المللی دیدن کنید.

برای رفتن از مرکز کپنهاگ به این موزه باید حدود ۴۵ دقیقه زمان صرف کرد اما بر خلاف دیدار از مجسمه پری کوچک دریایی، انجام این سفر ۴۵ دقیقه‌ای بسیار پربار خواهد بود.

Kim Hansen
The Louisiana Museum of Modern ArtKim Hansen

آلمان؛ به دیدن «گالری ایست ساید» بروید

شمار قابل توجهی از گردشگران آلمان نیز همواره اصرار دارند که از «ایست‌بازرسی چارلی» در شهر برلین دیدن کنند. اما واقعیت این است که آنچه در آنجا می بینید یک کپی از «ایست‌بازرسی چارلی» است و نه پاسگاه واقعی که در وسط یکی از جاده‌های شلوغ برلین گذاشته شده است. اطراف آن هم تنها چند کیسه شن، بلندگو و یک جمله وجود دارد که می گوید: «شما بخش آمریکایی را ترک می کنید»؛ همین.

به شما پیشنهاد می کنیم که به جای آن به دیدن «گالری ایست ساید» بروید؛ جایی که یک دیوار ۱.۳ کیلومتری یادگار دوران اتحاد جماهیر شوروی پیشین به نمایش گذاشته شده که عنوان «طولانی‌ترین گالری رو باز جهان» را دارد و با بازدید از آن، بار دیگر حوادث تاریخ برای شما تکرار خواهد شد.

اسپانیا؛ به دیدن عمارت «کازا ویسنس» بروید

در این کشور نیز اغلب گردشگران نام «پارک گوئل» را شنیده اند و برای دیدن آن کنجکاوند. اما برای ورود به این پارک نیز باید صفی طولانی را تحمل کرد و درنهایت آنچه که با آن مواجه خواهید شد، فضای سبزی کوچک و محدود و تعدادی محدود از آثار آنتونی گائودی، هنرمند مشهور اسپانیایی است.

پیشنهاد می کنیم که به جای بازدید از این پارک، به دیدن عمارت «کازا ویسنس» بروید تا در آنجا با آثار بیشتر و چمشگیرتر آنتونی گائودی روبرو شوید. «کازا ویسنس» به مرکز شهر نیز نزدیکتر است؛ خانه‌ای جذاب با تراسی زیبا که در سال ۱۸۸۵ میلادی ساخته شده و در مقایسه با «پارک گوئل» ازدحام جمعیت کمتری هم دیده می شود.

ایتالیا؛ برج‌های آسینلی و گاریسندا

سفر به شهر کوچک پیزا هم از سفرهای پردردسر برای گردشگران در ایتالیاست؛ مگر اینکه بخواهید شخصا از برج کج آن عکسی بگیرید. برای ورود به این برج نیز باید ساعتها در صف انتظار کشید و هزینه سنگینی برای تهیه بلیط پرداخت. اجازه بالا رفتن از تمام طبقات آن را نیز ندارید بنابراین نمی‌توانید منطقه گسترده‌ای از مناطق اطراف آن را ببینید.

به جای آن، پیشنهاد می کنیم که به دیدن برج‌های آسینلی و گاریسندا در بولونیا بروید و در آنجا، برجی کج‌تر از پیزا را پیدا کنید. در واقع برج‌های کج را می‌توان در سراسر ایتالیا یافت؛ از روستاهای کوچک گرفته تا شهرهای بزرگ.

برج‌های آسینلی و گاریسندا در کنار یکدیگر قرار دارند و یکی از آنها یعنی آسینلی، بلندترین برج خمیده جهان با ۹۷.۲ متر ارتفاع است. برای ورود به این برج‌ها نیز تنها ۵ دقیقه انتظار می کشید و به ندرت نیز برای بالارفتن از ۴۹۸ پله آن، گرفتار صفی طولانی می شوید.

هلند؛ به منطقه معروف «۹ خیابان» بروید

در این کشور نیز «خیابان چراغ قرمز» شهر آمستردام معمولا مملو از گردشگر است و البته افراد مست، زنان افسرده پشت پنجره‌ها و فروشندگان مواد مخدر. گفته می‌شود که این منطقه، یکی از دلگیرترین مناطق نور قرمز اروپاست.

پیشنهاد می کنیم که به جای آن به منطقه معروف «۹ خیابان» بروید و مجذوب زیبایی‌های خانه‌های مجلل، رستورانها و بارهای آن بشوید. از خوردن پنیرهای کهنه که برایتان سرو می شود لذت ببرید و به همراه دوستانتان عصری خاطره انگیز را با صرف یک نوشیدنی دلچسب پشت سر بگذارید.

پست بعدی

ثروت بنیانگذاران گوگل از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

د آوریل 12 , 2021
«لری پیج» و «سرگی برین»، بنیانگذاران گوگل با دارایی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلاری خود به جمع معدود افراد با چنین ثروت بالایی پیوستند. جف بزوس مدیر عامل آمازون، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت، برنارد آرنو مدیرعامل LVMH، مارک زاکربرگ مدیر عامل فیس بوک و در نهایت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000