بزرگداشت پنجاهمین سالگرد “دیپلماسی پینگ پنگی” چین و آمریکا

607297ebe2f5e_607297ebe2f63 یک رویداد ویژه روز شنبه برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد "دیپلماسی پینگ پنگی" بین چین و آمریکا در شانگهای برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، در پایان سی و یکمین مسابقات قهرمانی جهان در ناگویا، ژاپن و به دعوت تیم تنیس روی میز چین، تیم پینگ پنگ آمریکا در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۹۷۱ سفرش را به چین آغاز کرد و نخستین گروه آمریکایی شد که از زمان تاسیس جمهوری خلق چین در ۱۹۴۹ به این کشور سفر می‌کرد.

تیم چینی در سال بعد بازی برگشت را در آمریکا برگزار کرد. این سفرهای مشترک سردی روابط بین آمریکا و چین را از بین برد و در نهایت به عادی سازی روابط دو جانبه بین دو کشور منجر شد.

یادبود این فعالیت در موزه بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز در شانگهای برگزار شده است.

"کویی تیانکای"، سفیر چین در آمریکا در یک سخنرانی ویدئویی گفت: دیپلماسی پینگ پنگی ۵۰ سال پیش به عنوان یک نقطه تاریخی در روابط بین آمریکا و چین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

"شری کیوروسلان"، رئیس سابق تنیس روی میز آمریکا نیز در پیامی ویدئویی درباره آنچه از این دیپلماسی در سن جوانی آموخته و تلاش‌هایش برای ادامه میراث "دیپلماسی پینگ پنگ" در دوران فعالیت خود به اشتراک گذاشت و گفت: خاطرات زیادی برای یادآوری وجود دارد و خاطرات بیشتری هم به وجود می‌آیند.

"شا هیلین"، رئیس انجمن خلق شانگهای برای دوستی با کشورهای خارجی، به هشت چینی از آن دوران مدال و راکت "دیپلماسی پینگ پنگی" را هدیه داد. جیمز هلر، سر کنسول آمریکا در شانگهای نیز هدایایی را برای آمریکایی‌ها دریافت کرد.

پس از مراسم هم چهار تیم در بازی‌های دوستانه آمریکا و چین با حضور بازیکنانی از کالج تنیس روی میز چین، کنسولگری آمریکا در شانگهای، کمپانی‌های آمریکایی و انجمن‌های بازرگانی در شانگهای شرکت کردند.

پست بعدی

وسواس را چگونه درمان کنیم؟

ی آوریل 11 , 2021
یک روانشناس درخصوص درمان وسواس توضیحاتی ارائه داد. اعظم موحدی در توضیح افکار وسواسی گفت: این افکار و تصاویر تکانه هاییست که غیر ارادیست و فرد راه فراری برای متوقف کردن آن ندارد از طرفی فرد به طور ناخودآگاه بعضی از اعمال را به صورت مداوم انجام می دهد که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000