علائمی که نشان‌دهنده احتمال سرطان سینه هستند

6070261c669ec_2021-04-09_14-32 بر اساس تحقیقات انجام شده، از هر ۷ زن یک زن در طول زندگی‌اش درگیر درگیر سرطان سینه می‌شود. از همین رو، احتمال آنکه به فردی برخورید که به این بیماری مبتلا باشد زیاد است.

گرچه احتمال بروز این سرطان در تمامی رده‌های سنی وجود دارد، اما اکثر مبتلایان به سرطان سینه بیش از ۵۰ سال سن دارند. از این رو، بسیار اهمیت دارد که افراد علائم این بیماری را دانسته و پس از مشاهده آن‌ها سریعاً به پزشک متخصص زنان مراجعه کنند. تشخیص به موقع ابتلا به سرطان سینه تاثیر بسیار زیادی در روند درمان آن دارد.

۱۲ علامت رایج ابتلا به سرطان سینه شامل موارد ذیل می‌شود:

۱- برجستگی سفت در ناحیه پستان

۲- وجود ناحیه ضخیم

۳- وجود گودی

۴- سفت و سخت شدن نوک سینه

۵- قرمزی یا گرمی پستان

۶- خروج مایعات یا خون از نوک پستان

۷- زخم پوستی

۸- برجستگی سینه

۹- نوک پستان فرو رفته

۱۰- رگ‌های برجسته

۱۱- بزرگ شدن یا تغییر سایز

۱۲- صورتی شدن رنگ پستان به ویژه در جایی که گودی سینه ایجاد شده است

متخصصان زنان و زایمان تاکید دارند پس از مشاهده علائم فوق الذکر فرد باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کند. سرطان سینه می‌تواند به بخش‌های دیگر بدن منتقل شده و مشکلات بزرگی را برای فرد به وجود آورد.

یکی از علائم سرطان سینه برجستگی سفت در ناحیه پستان است. این برجستگی می‌تواند مانند دانه‌های لیمو بوده که در بیشتر موارد ثابت و بدون تحرک است. همچنین این موضوع می‌تواند در هر شکل و اندازه‌ای باشد. در صورتی که این برجستگی در اعماق سینه باشد، پی بردن به وجود آن دشوار است.

اهمیت ماموگرافی برای تشخیص سرطان سینه

ماموگرافی بهترین و موثرترین روش برای تشخیص این برجستگی‌های سفت است. پزشکان اغلب از ماموگرافی برای تشخیص این موارد استفاده می‌کنند که می‌تواند کوچکترین برآمدگی‌ها را حتی در صورتی که درک آن برای خود فرد نیز دشوار باشد، تشخیص دهد.

گرچه تغییرات در پستان یکی از نشانه‌های ابتلا به سرطان سینه است، اما کیست های آبدار بی خطر ممکن است در این ناحیه دیده شود. این کسیت‌ها همزمان با دوره قاعدگی در پستان زنان تشکیل شده و در پایان دوره از بین می‌روند.

در این میان وجود ناحیه‌های ضخیم در پستان یکی از علائم بسیار هشدار آمیز است که می‌تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان سینه باشد. زمانی که این مناطق را با دست لمس کنید احساس متراکم بودن دارد. با این حال، اگر در دوره قاعدگی و شیر دادن زن این موارد دیده شد و سپس به خودی خود برطرف شد، نشانه ابتلا به سرطان نیست.

زنان باید نسبت به سنجش و بررسی درست سینه‌های خود آموزش لازم را ببینند و به طور مداوم از جهت وجود علائم سرطان سینه خود را وارسی کنند. در صورت مشاهده هر علامت غیرطبیعی، مراجعه به پزشک متخصص ضروری است. همچنین زنان باید هر چند وقت یکبار برای معاینات تخصصی به پزشک زنان و زایمان مراجعه کنند.

پست بعدی

پاسخ به چند پرسش مهم درباره واکسن‌های کرونا

ج آوریل 9 , 2021
مدیر بخش ایمن سازی سازمان جهانی بهداشت به پرسش‌هایی پرتکرار در خصوص دریافت واکسن کرونا، ایمنی پس از تزریق واکسن و… پاسخ داد. دکتر کاترین اوبراین در برنامه علم در پنج دقیقه سازمان جهانی بهداشت در خصوص واکسن‌ها، در پاسخ به اینکه آیا واکسینه شدن از عفونت جلوگیری می‌کند و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000