دولت و موج چهارم کرونا؛ مرزهای پیش بینی جا به جا شد!

606c73f829560_606c73f829564 شما از حرف های امروز سخنگوی دولت درباره سفرهای نوروزی با وجود پیش بینی موج چهارم کرونا چه برداشتی می کنید؟

محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: «شما از حرف‌های امروز سخنگوی دولت درباره سفرهای نوروزی با وجود پیش بینی موج چهارم چه برداشتی می‌کنید:

موج چهارم یک مسئله مهم در همه کشورها است و الگوی موج چهارم، در اکثر کشورهای به صورت مشابه عمل کرده و به صورت فراگیر رخ داده. با توجه به طرح هوشمند پویا و مصوبه ستاد ملی ، هر زمان مناطقی قرمز و یا نارنجی شوند اقدامات لازم از پیش تعیین شده، به سرعت عملیاتی خواهد شد. بنابراین آمادگی لازم وجود داشته و برنامه ریزی لازم صورت گرفته است. (کانال پایگاه اطلاع رسانی دولت)

آیا حرف‌های آقای ربیعی، پاسخ به انتقادهایی است که می‌گویند چرا با وجود پیش بینی و هشدار کارشناسان (از جمله وزیر بهداشت)، محدودیت‌های جاری مسافرت در ایام عادی را در ایام نوروزی برداشتید و به ده‌ها میلیون نفر چراغ سبز دادید که می‌تواند به شهرهای دیگر سفر کنند؟!

کارشناسان به درستی معتقدند عدم تداوم محدودیت‌های قبلی و ادعاهایی مبنی بر این که از پیک کرونا عبور کرده ایم، موجب دادن اطمینان خاطر غلط برای انفجار سفره و بیش از دو برابر شدن ابتلاها و مرگ و میرهای کرونایی شد.

آیا پاسخ انتقادهای مذکور می‌تواند این باشد که موج چهارم مسئله همه کشورهاست، الگوی موج چهارم در اکثر کشورها به شکل مشابه عمل کرده و با طرح هوشمند پویا، برنامه ریزی لازم برای اقدام به هنگام قرمز و نارنجی شدن شهرها انجام شده است؟!

کارشناسان می‌گویند وظیفه دولت، پیش بینی و پیشگیری بود، شما پاسخ می‌دهید که شیوع موج چهار طبیعی (جهانی) است و ما برنامه ریزی برای واکنش را انجام داده ایم؟! یعنی مثلاً برای این که مرگ و میرها از هفتاد نفر، به صد و هفتاد نفر نرسد، چه اقدام بازدارنده‌ای انجام دادید؟ متأسفانه این آمار تصاعدی و افزایشی است.

آیا پیش بینی و تدارک، یعنی همان حرف بی پایه آقای روحانی که مدعی شد به نظر من از پیک کرونا عبور کرده ایم؟! آیا چون برخی دولت‌ها بی کفایت بودند و موجب مرگ و میرهای چند صد تا چند هزار نفره شدند، ما هم باید همان تجربه را تکرار کنیم؟! مگر مجبور بودیم؟

آقای ربیعی! آمادگی لازم دقیقاً برای چه کاری؟ تدارک تابوت و کفن و دفن جان برای باختگان؟ تعطیلی اجباری یکی دو هفته‌ای اقتصاد و تحمیل هزینه‌های هنگفت آن به مردم و کشور؟ آیا نمی‌شد از تحمیل هزینه‌های های هنگفت انسانی و اقتصادی پیشگیری کرد؟

لابد به یاد دارید که وزیر مستعفی راه و شهرسازی پس از سانحه تصادم دو قطار و جان باختن نزدیک پنجاه نفر از هموطنان با خونسردی گفت: چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد!»

پست بعدی

خرس سیاه آسیایی در نیکشهر مشاهده شد

س آوریل 6 , 2021
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مشاهده خرس سیاه آسیایی توسط مردم نیکشهر، تمامی احتمال‌ها درباره انقراض این گونه حیات وحش را باطل کرد. وحید پورمردان روز سه‌شنبه در این باره اظهار داشت: پس از مفقود شدن تعدادی از گوسفندان در نزدیکی کوه شوشین در اطراف نیکشهر، تیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000