تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه به کجا رسید؟

606c5ec0e3c61_606c5ec0e3c63 یکی از استراتژی‌های ایران برای تأمین واکسن کرونا، تولید مشترک واکسن با کشور روسیه است؛ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی درباره تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه گفت: قرار است از تیر ماه سال جاری، تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه کلید بخورد.

در حالی‌که در بهمن ماه سال 99، سفیر ایران در روسیه اظهار امیدواری کرده بود که طی دو ماه آینده به تولید مشترک واکسن "اسپوتنیک‌وی" در ایران برسیم، چندی پیش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از تأخیر در تولید مشترک واکسن کرونای «اسپوتنیک‌وی» روسیه در ایران خبر داد و عرضه ناکافی رزین و ژل را از دلایل عمده تأخیر در تولید واکسن مشترک با روسیه عنوان کرد.

دکتر محمد عبده‌زاده؛ رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی درباره تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، قرار است از تیر ماه سال جاری، تولید مشترک واکسن کرونا با کشور روسیه کلید بخورد. هر شرکتی که می‌خواهد واکسن کرونای مشترک تولید کند، با شریک خارجی خود یک برنامه تولید بر اساس ظرفیت داخل کشور دارد و بر اساس ظرفیت تولید، پیشنهاد خرید متریال و مواد اولیه واکسن را می‌دهد.

هاله حامدی‌فر، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز درباره تولید مشترک واکسن کرونا با روسیه اظهار کرد: یکی از استراتژی‌های روسیه برای تولید واکسن کرونا، این است که با شرکت‌های مختلف جهان که پتانسیل تولید واکسن کرونا را دارند، وارد تفاهم می‌شود و از این طریق ظرفیت تولید انبوه واکسن را افزایش می‌دهد، در این زمینه در ایران نیز فعالیت‌ها و تفاهم‌هایی در حال انجام است.

وی در واکنش به اظهارات سخنگوی سازمان غذا و دارو مبنی بر کمبود مواد اولیه تولید واکسن کرونا گفت: فکر می‌کنم افرادی که بحث کمبود مواد اولیه را مطرح می‌کنند، با فضای تولید محصول بیوتک کشور به طور کامل آشنا نیستند، در حال حاضر حدود 20 قلم داروی بیوتکنولوژی در حال تولید در کشور است که تأمین مواد اولیه مورد نیاز این داروها اگر سخت‌تر از تأمین مواد اولیه واکسن نباشد، آسان‌تر هم نیست یعنی تأمین مواد اولیه واکسن کرونا سخت است و عمده این مواد، تحریمی هستند و دستیابی به آن‌ها بسیار دشوار است اما به هرحال قابل تأمین کردن است و مشکل کمبود مواد اولیه، مشکل جدیدی نیست.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ادامه داد: البته باید توجه داشت که حجم تولید واکسن کرونا، بسیار بالاست و بنابراین این مشکل نیز به مشکلات ناشی از تحریم اضافه می‌شود.

پست بعدی

نقش پروژه های انرژی خورشیدی در پروسه فقرزدایی چین

س آوریل 6 , 2021
دولت چین در مناطقی با منابع مناسب خورشیدی و شرایط سازگار، اقدام به ساخت نیروگاه های انرژی خورشیدی کرده است که این نیروگاه ها، مجموعا تحت مالکیت و اختیار روستاهای محلی چین قرار گرفته اند. بر اساس مقاله سفید منتشر شده امروز سه شنبه برابر با 6 آوریل/ 17 فروردین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000