سفر محرمانه هیئت سعودی به اردن برای درخواست آزادی “باسم عوض الله”

606c31538d896_606c31538d89e روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که یک هیئت سعودی جهت درخواست آزادی رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن به صورت محرمانه وارد این کشور شده و با مقامات آن دیدار کرد.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست و به نقل از یک مقام عالی رتبه اطلاعاتی در خاورمیانه که دولتش حوادث اردن را پیگیری کرده، نوشت، یک هیئت سعودی عالی رتبه به ریاست وزیر خارجه این کشور در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اردن شد. این مسؤولان سعودی در جریان دیدارهای متعدد با همتایان اردنی خود خواستار آزادی باسم عوض الله، رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن شدند.

این مسؤول که به دلیل حساسیت‌های دیپلماتیکی خواست نامش فاش نشود، گفت، هیئت سعودی پس از چندین دیدار با اردنی‌ها به هتلی در امان رفت. آنها همچنان خواستار اجازه دادن به عوض الله برای عزیمت با آنها به عربستان هستند.

این مسؤول اطلاعاتی در ادامه گفت، پافشاری ریاض برای آزادی فوری عوض الله قبل از طرح هرگونه اقدام قضایی یا اتهام رسمی علیه وی صورت می‌گیرد.

واشنگتن پست روز شنبه پیرامون حوادث اردن نوشت: مقامات اردنی شاهزاده حمزه بن حسین، برادر نانتی عبدالله دوم به همراه ۲۰ نفر دیگر را به دلیل آنچه تهدید برای امنیت کشور اردن خوانده شده، بازداشت کردند که در میان آنها شریف حسن بن زید از اعضای خاندان سلطنتی اردن که تابعیت عربستانی دارد و از چهره‌های نزدیک به این کشور محسوب می‌شود و نیز ابراهیم عوض الله قرار دارند.

این روزنامه نوشت، باسم عوض الله به عنوان رئیس سابق دفتر پادشاهی اردن کار می‌کرد، سپس عبدالله دوم وی را به عنوان نماینده خود در عربستان منصوب کرد. عوض الله در سال ۲۰۱۸ از این سمت برکنار و پس از آن به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نزدیک شد و در حال حاضر یکی از مسؤولین پروژه شهر "نئوم" عربستان است.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه تعداد بازداشتی‌های روز شنبه بین ۱۴ تا ۱۶ تن هستند، تاکید کرد، هیچ فرمانده نظامی بازداشت نشده است.

وی افزود، تلاش‌هایی برای برهم زدن ثبات اردن وجود دارد و سرویس‌های امنیتی طی دوره گذشته تماس‌های حلقه نزدیک به شاهزاده حمزه با طرف‌های خارجی از جمله مخالفان اردن در خارج را زیر نظر گرفته و این طرف‌ها را به توطئه برای ایجاد بی‌ثباتی در اردن متهم کردند.

پست بعدی

زنگ خطر تشدید مشکلات روانی در جوانان اروپایی

س آوریل 6 , 2021
محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ مراجعه نوجوانان درگیر با مشکلات روانی این بیماریِ جهانی را در کشورهای اروپایی به ‌شدت افزایش داده است. بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان‌ها در فرانسه و بلژیک با افزایش ۸۰ درصدی مراجعه نوجوانان زیر ۱۵ سال روبه‌رو هستند. تقاضا برای ویزیت در بخش خدمات روانپزشکی بیمارستان اراسم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000