وضعیت ساخت واکسن کووایران/ زمان آغاز تزریق فاز سوم

606bee4356117_606bee435611b رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، در ارتباط با روند ساخت و تولید واکسن ایرانی برکت، توضیحاتی ارائه داد.

محمد مخبر صبح سه شنبه هفدهم فروردین ۱۴۰۰ در حاشیه مراسم آغاز عملیات ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکن برکت، به ارائه توضیحاتی در مورد ساخت واکسن «کووایران» برکت پرداخت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: فاز یک تولید انبوه واکسن به اتمام رسیده است تا به محض اینکه اجازه دهند فاز سه مطالعات بالینی را نیز شروع کنیم و تولید انبوه با ظرفیت سه میلیون دوز را هم آغاز می‌کنیم.

مخبر افزود: برای آغاز تزریق فاز سوم واکسن منتظر اجاره وزارت بهداشت هستیم که به محض صدور مجوز، در اواخر فروردین این کار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کارخانه راه افتاده و سایت فاز دوم تولید انبوه هم که ظرفیت ۱۲ میلیون دوز در ماه دارد مقدمات و ساختمانش تمام شده و تجهیزاتش در حال نصب است و تا پایان خرداد و اوایل تیر ۱۴۰۰ فاز دوم تولید انبوه هم به نتیجه می‌رسد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام گفت: در فاز یک، به ۵۶ نفر واکسن تزریق شد در فاز دوم باید ۳۰۰ نفر واکسن بزنند و تحت مطالعات بالینی قرار بگیرند که تا کنون ۱۵۰ نفر تزریق انجام داده‌اند و در فاز سه حدود ۲۰ هزار نفر هستند و به نظر می‌رسد به محض اینکه به نیمه فاز سه برسیم واکسیناسیون عمومی در حد تولیدات ستاد شروع شود.

مخبر افزود: احتمالاً تا آخر خرداد ۱۴۰۰ بتوانیم واکسن تولیدی را تحویل دهیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ادامه به جزئیات آغاز عملیات ساخت ۱۲۰ هزار واحد مسکن برکت اشاره کرد و گفت: بهره برداری از ۳۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در سراسر کشور که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده امروز انجام می‌شود.

وی افزود: ۳۰ هزار واحد مسکونی نیز توسط گروه‌های جهادی ستاد اجرایی فرمان امام احداث شده است.

مخبر تاکید کرد: همچنین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز با اولویت زمین‌های ستاد اجرایی فرمان امام در قالب طرح مسکن ملی طی ۱۸ ماه احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از محورهای کاری ستاد اجرایی فرمان امام که به طور گسترده دنبال می‌شود ساخت و ساز مسکن برای محرومین است. در مناطق محروم و در حوادثی چون سیل و زلزله، خانه‌هایی آسیب می‌بینند و ستاد اجرایی به این موارد رسیدگی می‌کند.

مخبر افزود: نحوه واگذاری ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است اما ساخت و زمین در اختیار ماست.

وی گفت: جانمایی مسکن محرومین مشخص شده و نسبتاً در کل کشور پراکنده است و واحدهای مسکونی طرح مسکن ملی هم بسیاری از استان‌ها را در بر می‌گیرد.

پست بعدی

امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد/ طرح سربازی حرفه‌ای غیرکارشناسی است/ بودجه بسیار کلانی می‌خواهد

س آوریل 6 , 2021
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: ما از صد در صد سرباز مورد نیاز ۶۰ درصد سرباز داریم و ۴۰ درصد کسری سرباز داریم لذا امکان حذف خدمت سربازی وجود ندارد. سردار ابوالفضل شکارچی صبح امروز در نشست خبری با موضوع خدمت سربازی طی سخنانی اظهار داشت: مدتی است در حوزه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000