نگرانی میرسلیم در مورد استفاده انتخاباتی برخی مقامات از صداوسیما

606be8c2e86f5_2021-04-06_09-21 یک عضو کمیسیون اصل نود مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار این شد که حدود و نحوۀ انعکاس اخبار فعالیتهای برخی مقامات رسمی که نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هستند، تعیین شود.

در نامه سید مصطفی میرسلیم خطاب به علی عسگری، آمده است:

«باسمه تعالی

جناب آقای دکتر عبدالعلی علی عسگری

رئیس محترم سازمان صدا و سیما

با سلام و با تبریک اعیاد شعبان معظم و سال نو،

حساسیت انتخابات ریاست جمهوری آینده و اهمیت مشارکت هرچه بیشتر مردم ایجاب می کند که صدا و سیما وظائف خود را در نهایت دقت و با مراعات عدم جانبداری عملی از نامزدهای احتمالی و قطعی، ایفا نماید.

در بند سوم سیاستهای کلی انتخابات، ابلاغی در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵، بصراحت آمده است:

بهره‌مندی داوطلبان در تبلیغات انتخاباتی با تقسیم برابر متناسب با امکانات در هر انتخابات حسب مورد از صدا و سیما و فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها و امکانات دولتی و عمومی کشور.

برخی از نامزدهای احتمالی در حال حاضر دارای سمت رسمی در حکومت اند و امکانات بسیار مهمی برای اجرای تکالیفشان در اختیار دارند و می توانند از آن امکانات استفادۀ دو منظوره بکنند: هم به پیشبرد اهداف حکومتی خود بپردازند و هم با انتشار اخبار و اطلاعات آن، راهی برای ایجاد ذهنیت مؤثر و مثبت در مردم با نوعی تبلیغ غیر مستقیم فراهم آورند؛ چون این امکان در اختیار همۀ نامزدها نیست، ضرورت دارد صدا و سیما با مذاکره با این نوع داوطلبان حدود و نحوۀ انعکاس اخبار ظاهرا عادی فعالیتهای آنان را در این ایام نزدیک به انتخابات مشخص کند به طوری که موجب تبعیض نشود.

با تشکر و با آرزوی توفیق خدمت برای جناب عالی و همکاران سختکوشتان در سازمان صدا و سیما

سیدمصطفی میرسلیم

عضو ثابت کمیسیون‌ اصل نود»

پست بعدی

بورس ۴۰۰۰ واحد رشد کرد

س آوریل 6 , 2021
شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ با رشد ۴۰۸۳ واحدی به یک میلیون و ۲۶۶ هزار و ۸۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۱۰۹ واحد افت کرد و به ۴۳۸ هزار و ۸۶۸ واحد رسید. نمادهای فملی، فولاد، شستا، شتران، فارس، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000