تداوم اجرای محدودیت ها/ گواهینامه ۳ رنگه می‌شود

606ac6a937258_2021-04-05_12-43 رییس پلیس راهور ناجا از اعمال ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار جریمه در طرح محدودیت‌های کرونایی در سال ۹۹ خبر داد.

سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز در ستاد راهنمایی و رانندگی ناجا برگزار شد، گفت: پلیس راهور در کنار خانواده عظیم نیروی انتظامی، وظایف ذاتی بسیاری دارد که هر ساله آن را اجرا می‌کند.

وی ضمن عرض تشکر از افرادی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با پلیس همکاری می‌کنند، اظهار کرد: در نوروز امسال، پلیس با همکاری همه دستگاه ها، با بیش از ۷۶ هزار نیروی انسانی که در نقاط مختلف استقرار داشت.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس پیش بینی ها، تردد افزایش یافت و ما تا ۱۳ فروردین، ۸۹درصد افزایش تردد در جاده‌های کشور داشتیم که عمده آن‌ها در محور‌های شمالی کشور بود. همچنین در خراسان رضوی، قم، شیراز، اصفهان نیز تردد‌ها افزایش یافته بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۴۴۰میلیون تردد امسال داشتیم که ۸۹ درصد افزایش داشتیم. اما سال گذشته ۷۰ درصد کاهش تردد داشتیم. همچنین در مقایسه با سال ۹۸، ۵۰۶میلیون تردد داشتیم. نسبت به ۹۹، ۸۹ افزایش و نسبت به ۹۸، ۱۶ درصد افزایش داشتیم.

وی اظهار کرد: تصادفات در ایام نوروز، نسبت به سال ۹۸، روند کاهشی داشت. در سال ۹۸، ۴۹درصد کاهش در تصادفات داشتیم، اما متاسفانه در سال ۹۹، ۴۲ درصد تصادفات افزایشی شد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: عمده علت تصادفات، خواب الودگی و سرعت غیرمجاز بود که روزانه ۳۴ نفر بر اثر تصادف جان خود را در سال جاری از دست دادند.

وی افزود: تا ۱۲ فروردین، تردد‌ها صد در صد، افزایشی بود، اما روز سیزدهم کاهش داشت.

این مقام انتظامی ادامه داد:در حال حاضر ۲۲۷ شهر نارنجی و قرمز هستند که بر اساس مصوبات ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک بومی مشمول جریمه می‌شود. همچنین تمام شهر‌ها محدودیت شبانه خواهند داشت.

عملکرد پلیس راهور در ۹۹

وی اظهار کرد: ما بیش از ۳۶ میلیون خدمت در بخش‌های مختلف به مردم ارایه دادیم که افزایش رضایتمندی مردم را به ۸۰ درصد رسانده است. همچنین میزان شکایات از پلیس کاهش یافته است.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در سال ۹۹ نسبت به سال ۸۵، تعداد موتورسیکلت‌ها ۲۶۰ درصد، تعداد خودرو‌ها ۳۰۲درصد و تعداد دارندگان گواهینامه ۲۰۹ درصد افزایش یافته است. همچنین تردد به ۵میلیارد تردد در کشور رسیده است.

این مقام انتظامی ادامه داد:پلیس با استفاده از ۱۰۴۷ دوربین و پهباد نظارت خود را ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد:امسال در محور تهران به خراسان رضوی و کرمان، پهباد ۱۰۰ تا۱۱۰ جریمه اعمال کردند. همچنین توقف‌هایی که نیاز به خدمت داشتند، تشخیص تصادف و اعمال جریمه نیز توسط پهباد‌ها انجام می‌شد.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ممکن است از این پس رانندگان کمتر پلیس را ببینید، اما پهباد‌ها و دوربین‌ها فعال هستند.

وی افزود:۶۹ درصد تردد‌ها سهم وسایل نقلیه شخصی، ۱۱ درصد سهم وسایل نقلیه عمومی و ۱۲ درصد موتورسیکلت‌ها است.

این مقام انتظامی ادامه داد: من از برخی رانندگان موتور سیکلت گله‌مند هستم، زیرا در سال گذشته خدمات بسیاری شامل کاهش توقیف، کاهش میزان جرایم، کاهش هزینه پارکینگ و تسهیل در خروج از پارکینگ برای آن‌ها اعمال شد، اما هنوز رانندگان قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد:سال گذشته ۲۲۰هزار موتورسیکلت رسوبی بازگشت داده شد، اما پلیس حرکت خلاف جهت، عبور از چراغ قرمز و تردد در خط ویژه را تحمل نمی‌کند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در چهار مرحله طرح محدودیت‌ها اجرا شد که ۸۳ درصد میزان جانباختگان کرونایی و ۵۴ درصد میزان ابتلا به کرونا کاهش یافت.

وی افزود: از ابتدا تا امروز، ۶میلیون و ۳۰۰هزار فقره اعمال قانون بر اساس ستاد ملی مبارزه با کرونا انجام شد. همچنین ۵۵درصد آن مربوط به تردد شبانه است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مجموع ۴۴۰هزار نفر و در واقع ۳۰ درصد توان پلیس راهور ویژه محدودیت‌های کروناست.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۹میلیون فقره جریمه اعمال شد که برای ۷۰ میلیون نفر نیز، پیامک ارسال شده است. همچنین ۵هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان میزان جرائم در سال ۹۹ بود که تا دیروز ۴هزار۴۸۰ میلیارد تومان وصول شده است و در واقع ۷۸ درصد جریمه را پرداخت کرده اند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۶میلیون و ۳۰۰هزار جریمه برای کروناست و سایر جرائم مربوط به سایر تخلفات است.
وی افزود: مسئول تصادفات، پلیس نیست و خود عامل انسانی، مقصر است. ۵۱ درصد فوتیان تصادفات در همان دقایق اولیه و در محل جان خود را از دست می‌دهند. ۶ درصد در حین انتقال و ۴۳ درصد در تروما و بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ۲۵۱ نقطه خاص از ۳هزارو ۲۰۰ نقطه، نقاط حادثه خیز که ۶۰ درصد کاهش تصادفات داشتیم.

وی اظهار کرد: شاخص‌های جهانی برای تصادفات در سنجش کشور‌ها تعداد کشته‌ها نیست. در سال ۹۹ در ده هزار وسیله از ۵.۷دهم‌نفر به ۴.۱دهم نفر رسیده ایم. در ۱۰۰هزار نفر از ۲۰ به ۱۷ رسیده ایم که متوسط شاخص جهانی ۱۸.۸ است.

۱۵هزار نفر در سال گذشته بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند

رییس پلیس راهور ناجا گفت:۳۱ درصد کاهش تصادفات در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده بود که در ۲ سال اخیر، کاهش داشتیم سال ۹۹، از ۱۶هزار و ۹۴۲ به ۱۵هزارو ۳۳ نفر کاهش داشتیم که یعنی هزارو ۹۰۰ نفر کاهش. همچنین تعداد مجروحان از ۳۴۷هزار نفر به ۲۷۸هزار نفر کاهش داشتیم که یعنی ۶۸هزار نفر کاهش.

وی افزود:در سال۹۹، ۱میلیون و ۴۳۹هزار فقره تصادف داشتیم که نسبت به ۹۸، ۶۶۹ هزار فقره کاهش داشتیم.

این مقام انتظامی ادامه داد: در سال ۹۹، روزانه ۴۱ نفر در تصادفات جان خود را از دست داده اند که ۳۱درصد رانندگان،۲۴ درصد سرنشین و ۲۳ درصد موتورسیکلت سوار، ۲۰ درصد عابرین پیاده بودند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۲۶ درصد فوتیان به علت واژگونی بود که دلیل آن نداشتن خواب کافی، طولانی بودن مسیر، سرعت غیرمجاز بود.

وی افزود: متاسفانه ۴هزارو۴۲۵ راننده عامل فوت بقیه افراد بوده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ۶۰ درصد موتورسیکلت سواران ضربه مغزی شده اند که به خاطر نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

وی اظهار کرد: ۳۴ درصد تصادفات در جاده‌ها و ۷۰ درصد شد فوتی در جادهاست. ۶۲ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ابتدایی و انتهایی شهرهاست.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در ۹۹، ۱میلیون و ۱۴هزار شماره جدید پلاک شد و عمده آن‌ها مربوط به خودرو‌های داخلی بود.

وی افزود: ۴میلیون و ۱۴۱ هزار نقل و انتقال وسیله نقلیه داشتیم.

این مقام انتظامی ادامه داد:تن‌ها ۱۵هزار اسقاط داشتیم که بسیار کم است.

وی اظهار کرد: ۲میلیون و ۸۰۰هزار نفر نوبت دهی ایتترنتی مراکز تعویض پلاک دریافت کردند.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: همچنین ۳۲ میلیون پلاک آزاد و دوباره مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: ۹۹۵هزار و ۸۳۰ خدمت در حوزه گواهینامه داشتیم که ۷۱۵هزار نفر برای اولین بار گواهینامه گرفتند که نسبت به گذشته ۳۶درصد کاهش داشتیم.

این مقام انتظامی ادامه داد:نظارت به اموزشگاه‌ها امسال جدی است و اموزش مجازی راه اندازی می‌شود. همچنین ۱۲هزار بازدید داشتیم که ۱۰۲ آموزشگاه مجوزشان لغو شد. همچنین اموزشگاه بانوان در چنداستان ایجاد شد.

گواهینامه ۳ رنگه می‌شود

رییس پلیس راهور ناجا گفت:اعمال سیاست تشویقی از طریق رنگ بندی گواهینامه‌ها که ۳ رنگ داشته باشد با ویژگی‌های خاص جز برنامه‌های پیشنهادی ماست، یعنی کسب امتیاز و بهتر رانندگی کردن باعث کاهش و حذف جریمه شود. رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی امتیاز‌های ویژه خواهد شد که امیدواریم تصویب شود، زیرا هدف پلیس از اعمال جریمه، کسب درآمد نیست و ما می‌خواهیم تصادفی رخ ندهد.

سردار کمالی اظهار کرد: ۸هزار دست افزار اعمال قانون می‌کنند. هنوز ۴۰درصد قبض جریمه است که پرداخت آن نیازمند زمان است.

وی افزود:هزارو ۴۰۹ نفر رانندگانی که در شرایط ضبط گواهینامه برای نمرات منفی هستند بدانند که رانندگی بدون گواهینامه جرم است و نه تخلف، همچنین در تصادفات مقصر هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد:۷۰هزار نفر مشمول ۳۰ نمره منفی هستند که ۳ ماه نمیتوانند رانندگی کنند و ۶هزار، ۶ ماه از رانندگی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

وی اظهار کرد:کروکی الکترونیکی در قم به صورت آزمایشی ایجاد می‌شود و اگر بیمه مرکزی همکاری کند، با این طرح سالانه ۲هزار میلیاردتومان در هزینه بیمه، کاهش تصادفات و شناسایی رانندگان پرخطر کاهش ایجاد کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: همچنان ترخیص موتورسیکلت رسوبی ادامه دارد که توصیه می‌کنیم مشمولان اقدام کنند. امیدواریم موتورسیکلت‌های رسوبی باقی مانده به زودی تعیین تکلیف شوند. پیشنهاد ما این است که موتورسیکلت‌های بالای ده سال اسقاط و زیر ۸ سال‌ها به فروش رسیده شود.

وی افزود: ربات تشخیصی از ۱۵ اسفند ایجاد کرده ایم که تاکنون اطلاعات ۷۵۵هزار وسیله را بدون خطا تشخیص داده است که پلاک روزی ۴۲هزار خودرو اینگونه بررسی می‌شود.

پست بعدی

بیماری لثه و خطر ابتلا به پرفشاری خون در افراد سالم

د آوریل 5 , 2021
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماری شدید لثه می‌تواند حتی یک فرد سالم را به پرفشاری خون دچار کند. متخصصان موسسه دندانپزشکی ایستمن در کالج دانشگاهی لندن می‌گویند: شواهد نشان می‌دهد که باکتری‌های پریودنتوپاتوژن به لثه آسیب می‌رسانند و همچنین پاسخ‌های التهابی را ایجاد می‌کنند که می‌تواند بر پیشرفت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000