مسدود شدن گذرگاه مرزی بین سودان و اتیوپی

60698e45822ea_60698e45822ec مقامات سودان تصمیمی مبنی بر بستن گذرگاه مرزی بین سودان و اتیوپی اتخاذ کردند.

به گزارش الحره، مقامات سودان پس از حمله شبه نظامیان اتیوپی به گروهی از نظامیان سودانی که در نتیجه آن چندین تن زخمی شدند، تصمیمی مبنی بر بستن گذرگاه مرزی بین سودان و اتیوپی اتخاذ کرده‌اند.

در همین راستا، سایت "سودان تریبون" به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، تصمیم بستن گذرگاه مرزی پس از آغاز درگیری‌های خشونت‌بار میان دو طرف در سایه تنش‌های مرزی و حالت آماده‌باش در اعتراض به تجاوز به گروهی از نظامیان سودانی اتخاذ شد.

منابع مذکور همچنین اعلام کردند، نشست فوق العاده روز شنبه میان کمیسیون‌های امنیتی سودان و اتیوپی برای بررسی اوضاع برگزار شد.

مسئولان اتیوپی اعتراض خود را به تصمیم طرف سودانی در خصوص بستن گذرگاه مرزی اعلام و بر لزوم حل اختلافات و مسائل امنیتی از طریق مذاکرات تاکید کردند.

مسئولان اتیوپی تاکید کردند که بستن مرزها در سایه مبادلات تجاری و منافع مشترک بین دو کشور، راه حل بحران نیست.

این در حالی است که طرف سودانی بر بازداشت جنایتکاران و متجاوزان و ارجاع آنها به دستگاه قضایی برای محاکمه فوری متعهد است.

مرزهای سودان و اتیوپی اخیرا شاهد تحولات چشمگیر متعددی بود که موجب شد ارتش سودان اواخر سال ۲۰۲۰ با هدف کنترل بر خاک خود وارد عمل شود و ارتش اتیوپی را به حمایت از شبه نظامیان در حمله به اراضی سودان متهم کرد.

پست بعدی

۸ درد در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه که با حمله قلبی اشتباه می‌گیریم

ی آوریل 4 , 2021
هر دردی در قفسه‌ی سینه حس می‌کنیم به نشانه حمله‌ی قلبی نیست. در ادامه با دلایلی که می‌توانند در ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه موجب درد شوند، آشنا می‌شویم. اولین نشانه‌ای که از حمله قلبی به خاطرمان می‌آید، درد ناحیه‌ی قفسه‌ی سینه است. عاقلانه ترین کار این است که وقتی خود یا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000